Problem vid avstängning av Windows 10

Permalänk
Medlem

Problem vid avstängning av Windows 10

Hej,

Uppdaterade häromdagen till Windows 10 efter att ha suttit kvar på Windows 7 i massa år.
Hur som helst så får jag ett väldigt irriterande felmeddelande varje gång jag stänger av min dator, och måste klicka på OK för att datorn ska stängas av. Riktigt irriterande då man ofta har rätt bråttom när man stänger av datorn.

Felmeddelande lyder följande:
"Instruktionen på 0x0000FFe63DB5B6B refererade till minnet på 0x0000000000000024. Minnet kunde inte vara written.

Klicka på OK om du vill avsluta programmet.
Klicka på Avbryt om du vill felsöka programmet."

Vad jag kan se så gäller felmeddelandet "LCDCountdown.exe

Bifogar bild på felmeddelandet som givetvis blev felroterat när jag laddade upp från telefonen...

Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

Det är nog inte så mycket att göra verkar hänga ihop med logitechs tangentbord, så kolla om det finns en nyare version.

Permalänk
Medlem

Har du ett logitech tangentbord med lcdskärm på?
LCDcountdown styr den lilla skärmen. Testa att avinstallera och återinstallera alla programvaror från logitech.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Det är nog inte så mycket att göra verkar hänga ihop med logitechs tangentbord, så kolla om det finns en nyare version.

Det stämmer, har ett Logitech G510. Hittade en uppdatering som jag försökte installera men fick meddelande att den inte var kompatibel till mitt operativsystem. Snabbt jobbat Logitech.. Tack för svar!

Skrivet av Pentagram:

Har du ett logitech tangentbord med lcdskärm på?
LCDcountdown styr den lilla skärmen. Testa att avinstallera och återinstallera alla programvaror från logitech.

Yes, Logitech G510 som nämnt ovan. Är det någon mening att ominstallera alla programvaror om jag fick som meddelande nämnt ovan att det inte fanns tillgängligt till mitt operativsystem?

Permalänk
Medlem

[quote postid="16063912" userid="245052" name="Filip186"]
Yes, Logitech G510 som nämnt ovan. Är det någon mening att ominstallera alla programvaror om jag fick som meddelande nämnt ovan att det inte fanns tillgängligt till mitt operativsystem?
[/quote

Värt ett försök iaf. Går det så går det.

Ibland är ju drivrutinerna till win8.1 kompatibla med win10 men det vet man ju inte innan man testat. Logitech är ju dock tyvärr skitdåliga på att supporta äldre hårdvara på nya operativsystem. (Hade själv en webcam som dom vägrade göra drivrutiner till win7 för och det slutade med att jag slängde den)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.