Permalänk

Sony Z3+ Ta bort retail

Hej sweclockare!
Vi lämnade in en xperia z3 compact för ungefär en timme sen, och är på väg ner till Halmstad nu. När vi kommer in i bilen med låne mobilen z3+ så märker jag direkt att det är kvar demo reklam retail saken på telefonen, vilket gör att den aldrig går i viloläge, detta gör alltså att batteriet drar ganska snabbt och skärmen är på konstant.
Finns det något sätt att ta bort/inaktivera de? Telefonen har ju uppenbarligen varit ett utställningsexemplar, men kan man plocka bort retail mode ändå?

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gylldevik:

Hej sweclockare!
Vi lämnade in en xperia z3 compact för ungefär en timme sen, och är på väg ner till Halmstad nu. När vi kommer in i bilen med låne mobilen z3+ så märker jag direkt att det är kvar demo reklam retail saken på telefonen, vilket gör att den aldrig går i viloläge, detta gör alltså att batteriet drar ganska snabbt och skärmen är på konstant.
Finns det något sätt att ta bort/inaktivera de? Telefonen har ju uppenbarligen varit ett utställningsexemplar, men kan man plocka bort retail mode ändå?

Prövat en hard reset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

låne mobilen

Jag skulle bli rätt sur om någon polare lånade min mobil och resettade den.

Den stora frågan är ju varför du inte bara ringer till affären och frågar om det är okej/hur du annars kan få bort "retail"

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ain0k:

Jag skulle bli rätt sur om någon polare lånade min mobil och resettade den.

Den stora frågan är ju varför du inte bara ringer till affären och frågar om det är okej/hur du annars kan få bort "retail"

Bra catch att det var lånemobil - missade det helt. Nej då ska nog TS inte pilla med den utan ta den för vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Hej sweclockare!
Vi lämnade in en xperia z3 compact för ungefär en timme sen, och är på väg ner till Halmstad nu. När vi kommer in i bilen med låne mobilen z3+ så märker jag direkt att det är kvar demo reklam retail saken på telefonen, vilket gör att den aldrig går i viloläge, detta gör alltså att batteriet drar ganska snabbt och skärmen är på konstant.
Finns det något sätt att ta bort/inaktivera de? Telefonen har ju uppenbarligen varit ett utställningsexemplar, men kan man plocka bort retail mode ändå?

Provat ringa *#*#73556673#*#* för att se om det slår av retail/demo mode?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Bra catch att det var lånemobil - missade det helt. Nej då ska nog TS inte pilla med den utan ta den för vad det är.

Nej exakt.

Så trött på alla teknikintresserade som tror att de är Neo och ska mixtra med allt dem får sina händer på.
Oavsett om de äger prylen ifråga eller inte.

Som häromdagen, såg någon som ville ha hjälp med att installera VPN och uppgradera RAM på sin skoldator för att han ville spela CS.
Låt sakerna vara. Du äger inte skiten, respektera det och ta hand om sakerna. Har svårt att tänka mig något mer respektlöst inom teknikens värld än att meka sönder någon annans prylar.

Lika med stereon i min bil. Satte in en lite större med touchskärm och har fan inte haft en enda passagerare hittills som inte ska mixtra med bakgrunden, ändra temat och byta ljudprofil.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Nej exakt.

Så trött på alla teknikintresserade som tror att de är Neo och ska mixtra med allt dem får sina händer på.
Oavsett om de äger prylen ifråga eller inte.

Som häromdagen, såg någon som ville ha hjälp med att installera VPN och uppgradera RAM på sin skoldator för att han ville spela CS.
Låt sakerna vara. Du äger inte skiten, respektera det och ta hand om sakerna. Har svårt att tänka mig något mer respektlöst inom teknikens värld än att meka sönder någon annans prylar.

Lika med stereon i min bil. Satte in en lite större med touchskärm och har fan inte haft en enda passagerare hittills som inte ska mixtra med bakgrunden, ändra temat och byta ljudprofil.

Tänkte inte direkt försöka pilla med mer än någon inställning hit eller dit, men har aldrig fått en låne mobil från Telia som har haft reklam om telefonen som poppar upp så fort skärmen släcks.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Prövat en hard reset?

Gav upp till slut, det påverkar ju bara telefonen medan man inte använder den, men tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Nej exakt.

Så trött på alla teknikintresserade som tror att de är Neo och ska mixtra med allt dem får sina händer på.
Oavsett om de äger prylen ifråga eller inte.

Som häromdagen, såg någon som ville ha hjälp med att installera VPN och uppgradera RAM på sin skoldator för att han ville spela CS.
Låt sakerna vara. Du äger inte skiten, respektera det och ta hand om sakerna. Har svårt att tänka mig något mer respektlöst inom teknikens värld än att meka sönder någon annans prylar.

Lika med stereon i min bil. Satte in en lite större med touchskärm och har fan inte haft en enda passagerare hittills som inte ska mixtra med bakgrunden, ändra temat och byta ljudprofil.

Ja, så klart man vill göra! Testa och grejja! Samma med skoldatorer. Hur ska man annars lära sig något. Men visst. De blir ett bekymmer för folk som administrerar allt. De jag kan känna stort hat till är när folk tror att deras arbetsdator på jobbet är deras egen. Speciellt om de råder viss säkerhet och/eller sekretess på arbetsplatsen.