Assassin's Creed Black Flag FPS problem

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Black Flag FPS problem

Köpte AC:BF på steam rea då jag inte kört AC serien sedan Brotherhood men har ett problem, efter ungefär 30-60 min så totalt krashar min FPS från stabila 60 FPS ner till 10-15 FPS och spelet blir helt ospelbart tills jag startat om det 1-2 ggr. Har letat på nätet men de flesta äldre trådar pratar om deras tidigare 30 FPS lås som inte är ett problem nu och sedan pratar folk om memory leaks men ingen verkar ge någon lösning, det känns lite segt att behöva starta om varje 30 min.

Någon som vet någon lösning eller har något tips?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat:
Radeon kort har ju en del problem med nvdia gameworks. testat att uppdatera eller kanske till och med nedgradera till en annan driver?

Stängt av alla gameworks-effekter i spelet?

Antar det händer enbart för AC black flag?

Permalänk
Medlem

Jupp det är bara i Black Flag, hittar inget option för gameworks grejerna typ men uppdaterade till senaste drivers då det kom nya precis och sedan gjorde jag en profile där jag istället låter AMD drivers sköta alla effekter typ.

Det har genom att göra så blivit bättre, nu tar det ett par timmar innan jag ser någon märkbar slowdown och den sker mer gradvis, inte som innan där den föll som en sten så nu funkar det iaf men känns som att det är något mupp med spelet egentligen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood