Permalänk
Medlem

Byte utav leverantör!

Tjabba. jag skall flytta och då kan jag inte ta med mitt nurvarande avtal 100mbit fiber från telia
Jag har och erbjuda Fiber från BBB eller bredband via Comhem, BBB kan erbjuda upp till 1000 och comhem upp till 500.
Om jag inte minns helt fel så har väl comhem QUAX i sitt nät.
Vilket hade ni rekommenderat?

Permalänk
Medlem

Jag kan påpeka att jag inte vill ha mer än 100/100 eller 100/10

Permalänk
Rekordmedlem

Beror på de lokala förhållanden, fiber är bäst men coax kan fungera mycket bra om nätet är modernt men skit i gamla nät, är coaxnätet bra så får du kolla på pris och ev paketpriser för det påverkar ju om du ska ha tv och tele också.
Bortser man helt från priset så är fibern tekniskt bäst men om coax fungerar bra nog på platsen och det blir billigare så är det inte lika enkelt att välja.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kommer bo i Malmö Mitt i city comhem har ju bättre erbjudande på sitt bredband halva priset i 1 helt år.
Men BBB har ju 6 månader rabatt på sitt Cmore och 3 månader på själva bredbandet.
Jag hade BBB när jag bodde på min första adress Via VDSL2 och jag hade aldrig några problem

Permalänk
Medlem

Där jag bor, i Haninge/Stockholm - är Comhem 150-300% dyrare än alla alternativ. Gick från 250/50 comhem för 559:-/månad, till OwnIt fiber 1000/1000 för 149:- / månad

// LZ

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Naion:

Jag kommer bo i Malmö Mitt i city comhem har ju bättre erbjudande på sitt bredband halva priset i 1 helt år.
Men BBB har ju 6 månader rabatt på sitt Cmore och 3 månader på själva bredbandet.
Jag hade BBB när jag bodde på min första adress Via VDSL2 och jag hade aldrig några problem

Du kan aldrig jämföra den tekniska prestandan mellan olika platser eftersom den enda teknik som är relativt men ändå inte helt okänslig för platsen är fiber, andra tekniker kan ha skillnader i prestanda till och med mellan 2 lägenheter i samma hus och att jämföra helt olika koppartekniker mot varandra och fiber mot hur de presterar på en annan ort går inte, det enda du kan jämföra är kundtjänst och priset, nätverksprestandan måste mätas på exakt rätt plats med rätt teknik.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ring och pruta hos bolagen ta de stället där de ger bäst rabatt.
30% är ganska vanligt att få i rabatt. Så länge de finns konkurrens.

Permalänk
Medlem

COmhem har en icke-befintlig support enligt vad vänner (som inte har råd att be mig lösa problemet) säger.. BBB jobbade man på en gång, och det är alltid en rejäl kö till supporten, men den finns i alla fall, och är i mångt och mycket inte totalt hjärndöd i alla fall.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

COmhem har en icke-befintlig support enligt vad vänner (som inte har råd att be mig lösa problemet) säger.. BBB jobbade man på en gång, och det är alltid en rejäl kö till supporten, men den finns i alla fall, och är i mångt och mycket inte totalt hjärndöd i alla fall.

Det beror lite på om du har tur eller inte. Båda bolagen omsätter ganska mycket folk på supporten och därför är det rätt ojämn kvalité.
Någon på Comhem noterade att jag var väldigt kunnig, så till mig ringde backend-supporten tillbaka när jag hade frågor. Är en fördel att ha varit nätverkstekniker i 15 år, typ.

Permalänk
Medlem

Välj den billigaste.

Skydda ditt privatliv:
https://www.ovpn.se/sv

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

Tjabba. jag skall flytta och då kan jag inte ta med mitt nurvarande avtal 100mbit fiber från telia
Jag har och erbjuda Fiber från BBB eller bredband via Comhem, BBB kan erbjuda upp till 1000 och comhem upp till 500.
Om jag inte minns helt fel så har väl comhem QUAX i sitt nät.
Vilket hade ni rekommenderat?

Om du har möjlighet till Ownit skulle jag rekommendera dom, vilken adress bor du på så kan jag kika?

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Om du har möjlighet till Ownit skulle jag rekommendera dom, vilken adress bor du på så kan jag kika?

Jag bor på fågelbacksgatan 13 21744 Malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

Jag bor på fågelbacksgatan 13 21744 Malmö

Synd, Ownit kan inte leverera till dig :/

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Ta Fiber från Bredbandsbolaget

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold