Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Windows kartor kommer att få en stor uppdatering snart.
https://www.thurrott.com/windows/windows-10/65428/windows-map...

Låter lovande.

Sen tyckte jag att den här bilden var ganska talande för varför det är kasst med menyer upptill. Hoppas fler W10M-appar tar efter..

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd

Upgrade Advisor finns ju inte i store. Har insider w10 nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Upgrade Advisor finns ju inte i store. Har insider w10 nu.

Jag laddade ivarjefall ned den från store direkt från telefonen.

https://www.microsoft.com/sv-se/store/apps/upgrade-advisor/9n...

Permalänk
Avstängd

@stelex: Du kan inte hämta App. Den här sidan tillhandahålls endast i informationssyfte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@stelex: Du kan inte hämta App. Den här sidan tillhandahålls endast i informationssyfte.

Ser det nu. Men öppna Store i mobilen och skriv in Upgrade Advisor och sök, så gjorde jag och den hittades direkt.

Permalänk
Avstängd

Samma där tyvärr. Men fick först installera "Find Upgrade Advisor" för Microsoft har varit lustiga och gjort det svårt för användarna att hitta appen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Samma där tyvärr. Men fick först installera "Find Upgrade Advisor" för Microsoft har varit lustiga och gjort det svårt för användarna att hitta appen.

Bra det löste sig. Märkligt att MS gör det så svårt för användarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Bra det löste sig. Märkligt att MS gör det så svårt för användarna?

Kanske så att de mest inbitna ska hitta den i början och att de gör det enklare i framtiden. Med tanke på buggar

Jag sökte bara i store och fick upp den

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Nej, inte alls. Den finns i Windows Phone 8.1 Store, såklart inte i Win10

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

"Find Upgrade Advisor" behövs inte.
Jag gjorde just en sökning i store och appen hittades direkt. Provade också att felstava, spelade ingen roll, den hittades i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanruda:

Nej, inte alls. Den finns i Windows Phone 8.1 Store, såklart inte i Win10

Så man måste alltså backa tillbaka till 8.1? Eller räcker det att avinstallera de två insider-apparna? Vet nu inte om jag sitter på skarp eller så kallad beta.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av stormense:

Så man måste alltså backa tillbaka till 8.1? Eller räcker det att avinstallera de två insider-apparna? Vet nu inte om jag sitter på skarp eller så kallad beta.

You can use the Windows Insider app to bypass the Upgrade Advisor and get the exact same build and upgrade path.

Install the Windows Insider app, select 'Get Preview Builds', then select the "Release Preview" ring. When complete, close the app and go to 'Settings' and 'Phone Update', then check for updated.

Official release build 10586.164 of Windows 10 will then install, which will take a while (30 mins).

Once completed, go back to the Windows Insider app and select the 'Production' ring instead of choosing 'Release Preview'. This will put you on the official future update path, which means the next official W10M release will automatically download.

You may then un-install the Windows Insider app.

Permalänk
Medlem

Då har man bytt ut 925:an mot en 650
Lumia 650 är egentligen något för stor för min smak, men jag får ha den tills det dyker upp en som jag gillar bättre.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

@mackanj:

Hur tycker du den känns i hastighet jämfört med 925?
Kameramässigt?
Kvalitékänsla?

Funderar på att köpa den åt min far men vill inte byta ner hans kamera.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Hur är den officiella W10M-versionen på L735 just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Hur är den officiella W10M-versionen på L735 just nu?

Väldigt bra, har kört preview sedan någon månad tillbaka och la på den officiella häromdagen.
Den enda märkbara skillnaden emot previews är att Wifi tethering nu funkar som med 8.1, jag behöver inte manuellt sätta nallen som hotspot för att min surface ska hitta den och aktivera det.

Lika snabb som tidigare, om inte snabbare (känns som dom polerat lite GUI animeringar så den upplevs som snabbare) och lika bra batteritid.
Kör dock ingen större mängd appar förutom Outlook, Officepaketet med Lens och Remote.
Fick även testat telefonen mot MS trådlösa adapter till TV (kommer inte ihåg det officiella namnet) och det funkade bra att köra remoteskärm från telefonen till den, t.ex. ppt presentationer och dylikt.

Permalänk
Medlem

Jag har uppgraderat min 830 till Windows 10 och är riktigt nöjd för tillfället. Inga problem med batteritid eller andra skumma buggar. Jo, en, jag får inte upp ny e-post i actioncenter (eller vad det nu heter). I övrigt känns det som ett riktigt lyft efter ett par dagars användning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag har uppgraderat min 830 till Windows 10 och är riktigt nöjd för tillfället. Inga problem med batteritid eller andra skumma buggar. Jo, en, jag får inte upp ny e-post i actioncenter (eller vad det nu heter). I övrigt känns det som ett riktigt lyft efter ett par dagars användning!

Det är inte en bugg. Du måste ställa in det i Outlook under Inställningar -> Meddelanden. Borde vara på som standard, men men...

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Det är inte en bugg. Du måste ställa in det i Outlook under Inställningar -> Meddelanden. Borde vara på som standard, men men...

Samma sak i mejl-appn i windows 10 tyvärr. Känns som om de anser att mejl inte är alls lika prioriterat som im.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Det är inställt i Outlook också, därför misstänker jag att det är en bugg

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får fram kommatecknet på 950, eller vanligtvis, om det är möjligt?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Kartor är sjukt mycket sämre än HERE?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Någon som vet hur man får fram kommatecknet på 950, eller vanligtvis, om det är möjligt?

Leta under inställningar för tangentbord.

Permalänk
Skrivet av johanruda:

Stort tack. Jag höll på att bli tokig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Håll ner punkten på tangentbordet.

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Är det bara jag som tycker att Kartor är sjukt mycket sämre än HERE?

Kan man fortfarande ladda ned kartor i förväg?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Kan man fortfarande ladda ned kartor i förväg?

Ja, kolla i telefonens inställningar och sök på "offlinekartor" så kan du ladda ner där.

Permalänk
Medlem

@Hymer: Jag håller med! Det är hemskt!

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Mmm, oprecist och seg.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Hymer: Jag håller med! Det är hemskt!

Skrivet av Hymer:

@StuntmanMike: Mmm, oprecist och seg.

Vilken variant kör ni? Den nya som till dom med redstone? Den verkar vara lite buggig. När jag hade ett mål uppsatt så färdades jag inte på vägen utan brevid. När jag stoppade navigeringen så färdades jag på vägen igen. Hoppas dom även fixar ett körläge utan uppsatt mål/navigering.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025