Funderingar på att sälja min Canon kamera, vad kan jag få för allt?

Permalänk
Medlem

Funderingar på att sälja min Canon kamera, vad kan jag få för allt?

Kameran är en Canon EOS 5D Mark II som gått runt 12.000 exponeringar, i fint skick, finns väl nån skraprepa här och där som har orsakats utav den förre ägaren då jag är överdrivet noggrann med vad jag äger.

Objektiven är en Canon EF 70-200mm F/4L USM som ej har fotats alls mycket med ( fortfarande helt ny och medföljer ett motljusskydd ),
och en Canon EF 50mm f/1.8 II som har fotats lite mer med, men även där inte alls mycket ( så också fortfarande ny kan man säga ).

Mer tillbehör är 2st skyddslinser, en till stora objektivet och en till lilla objektivet, och 1st effektlins som ska ge starkare färger ( kommer inte ihåg vad den heter ), som är till lilla objektivet. Sedan finns det också ett helt nytt batterigrepp från Canon som mestadels bara har varit med ett fåtal gånger, och där medföljer ett extra batteri, och självklart canons egna batteri.
Sedan har vi en kameraväska som heter LowerPro Fastpack 250 AW som är helt ny och där i har kameran legat orörd sen jag köpte väskan.
Utöver det medföljer alla kartonger till allt och det finns massvis med papper och saker att titta på i kartongerna. Usbkabel, laddare och sådant följer också med. Allt finns.

Minneskortet är en Sandisk Ultra 32GB 50Mb/s.

Egentligen vill jag inte sälja min kamera, men jag är i behov utav pengar så då måste man göra sig av med nåt!

Jag undrar vad ni tror jag kan få för allt? Är inte helt 100% vad jag kan sälja detta för.

Ändrade namnet på väskan och ett objektiv och kameran
Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

5D MKII brukar väl går för runt 8-10000kr, beroende på skick och antal exponeringar.

70-200mm 4L skulle jag säga mellan 4-6000kr, beroende på skick. Om det är en IS-modell så brukar nog de gå för runt 6-7000kr.

50mm 1.8II har jag sett många för runt 500kr.

Sen har vi alla prutare som kan tänka sig att betala 500kr för 5D:n och en hundring för telet...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

5d Mk11 börjar bli lite till åren nu (den kom 2008), framför allt när det gäller autofokusen, även om det är en fullformatskamera som håller värdet lite bättre än crop-kameror. Jag tror du kan få gå ner ytterligare en del i pris mot vad DaBone föreslog om du har otur.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?