VR - jämförbart med Nvidia Vision ??

Permalänk

VR - jämförbart med Nvidia Vision ??

Ni som testat 3D-brillorna back then. Är det jämförbar 3D-upplevelse eller två skilda ting?

Permalänk
Medlem

Jag har bara testat samsungs gear vr men jag tycker att det är helt annorlunda jämfört med 3d med glasögon. Vr ger ett helt annat perspektiv där du är i världen medans 3d ger samma perspektiv du hade innan fast med djupseende.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

@Gladaminer: Går inte att jämföra öht. VR måste upplevas för att fatta hur jäkla häftigt det är.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Så ska det låta! blir fasiken mer å mer taggad på att skaffa en snart. Inväntar butikerna dock. Inte ett knyst om leveranser dock..

Permalänk
Medlem

@Gladaminer: Om du bor i närheten av eller befinner dig i stockholm kan du boka ett 20 minuters HTC Vive demo på webhallen fridhemsplan.
Jag gjorde det i helgen och det är enda sättet att få en idé om vad det är egentligen.
Visst är kanske inte upplösningen och fov på pappret så bra som man skulle kunna önska men så fort något demo drogs igång så glömde jag bort det helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Jag har kört en del nvidia 3d vision och det kan ju vid rätt spel/konfiguration ge lite djupkänsla. Man måste ju dock sitta nära skärmen för att täcka större delen av synfältet för optimal inlevelse. Sen måste man ju släcka ner och inte ha så mycket stör-ljus..

..med 3D vision har jag svårt att tänka mig att du kan se allt skalenligt.

Det känns ju mer som att du tittar igenom ett akvarium-fönster och där kan du se miniatyrvarelser.. nej men det är sjukt svårt att konfigurera det så det blir optimalt!

VR är en helt annan nivå.

Du får allt skalenligt. Om du står framför en karaktär på några centimeters får man en märklig känsla av att man nästan nuddar personen på riktigt..

Med dagens upplösning på VR ger det bäst effekt av att ha saker nära inpå. Allt som är längre än några meter bort ser ut att vara pixligt och fult, så det gäller att man anpassar sina upplevelser för detta.

Permalänk
Medlem

Såhär är det