Permalänk
Medlem
Skrivet av john1960:

Har väll trixat hela eftermiddagen för att kunna läsa min e-post på bredband2. Provat webmail men där går inte logga in. Och från mina sidor kan man inte komma åt någon webmail utan man måste logga ut och in på deras vanliga sida och som sagt inte kommer jag in där.

Efter lösenordbyte lyckades jag äntligen komma åt posten. Men fattar fortfarande varför man inte kan läsa sin e-post från mina sidor. En liten länk, skriva i sina uppgifter och sedan kunna läsa. Kanske är raketvetenskap, vem vet?

Och att bredband2 har sina guider i pdf format är dåligt. Känns 90-tal.

Att använda mail från sin ISP är nog ännu mer 90-tal

Permalänk
Avstängd

Kanske det

Nu är det morsans bredband. Själv får jag inte fiber på någon månad. Men tillbaka till bredband2. Deras support verkar tröga. Skickade in en formulär-fråga om hon blev av med startrabatten på 50% om hon uppgraderade från 10 till 50 Mbps men efter 24 timmar ännu inget svar.

Visa signatur

Är absolut emot reklam för Online Kasino på Swecklockers

Permalänk
Medlem

Eftersom jag kom till denna tråden när jag googlade så kanske fler gör det.

Jag har precis fått fiber och använder Bredband2 och försökt konfigurera min send connector i Exchange-servern mot smtp.bredband2.com (samma adress du använder när du konfiguerar din e-postklient).

Om jag istället använder mail.bredband2.com så fungerar det.
Verkar inte stå i deras guider :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Eftersom jag kom till denna tråden när jag googlade så kanske fler gör det.

Jag har precis fått fiber och använder Bredband2 och försökt konfigurera min send connector i Exchange-servern mot smtp.bredband2.com (samma adress du använder när du konfiguerar din e-postklient).

Om jag istället använder mail.bredband2.com så fungerar det.
Verkar inte stå i deras guider :(.

Dom har nyligen bytt mailplattform och därav ändrat en del i inställningarna.

  • Inkommande (POP3/IMAP): mailin.bredband2.com (port 110, 993 eller 995)

  • Utgående (SMTP): mailout.bredband2.com (port 25, eller 465)

Kan även kolla här http://www.bredband2.com/privat/info-om-ny-epostplattform

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Dom har nyligen bytt mailplattform och därav ändrat en del i inställningarna.

  • Inkommande (POP3/IMAP): mailin.bredband2.com (port 110, 993 eller 995)

  • Utgående (SMTP): mailout.bredband2.com (port 25, eller 465)

Kan även kolla här http://www.bredband2.com/privat/info-om-ny-epostplattform

Är mailin.bredband2.com fortfarande den aktuella IMAP-servern som de använder sig av?

Mina föräldrar har grymt strul med Bredband2 och aktuell mail, så jag fixade en e-post adress via ett av mina domännamn hos Binero och får till svar att aktuell IMAP inte fungerar, skall tilläggas att jag i aktuella inställningar inte kan ändra port för att synka aktuellt konto från Bredband2 till Binero.

Ett fel uppstod när synkroniseringen skulle startas!

Felmeddelande: Login to old account failed
Can not authenticate to IMAP server: [AUTHENTICATIONFAILED] Authentication failed.
Notice: Unknown: Can not authenticate to IMAP server: [AUTHENTICATIONFAILED] Authentication failed. (errflg=2) in Unknown on line 0

Skall tilläggas att varken jag eller mina föräldrar kommer åt webbmailen trots att vi provat ifrån åtskilliga datorer och mina föräldrar har redan varit i kontakt åtskilliga gånger med Bredband2 och de anser att det nu skall fungera, men så är inte fallet.
Strulet började när de bytte webbmails klient till C-panel, sedan dess så fungerar det inte och varken jag eller dem kommer åt aktuell
e-post adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatos Locos:

Är mailin.bredband2.com fortfarande den aktuella IMAP-servern som de använder sig av?

Mina föräldrar har grymt strul med Bredband2 och aktuell mail, så jag fixade en e-post adress via ett av mina domännamn hos Binero och får till svar att aktuell IMAP inte fungerar, skall tilläggas att jag i aktuella inställningar inte kan ändra port för att synka aktuellt konto från Bredband2 till Binero.

Ett fel uppstod när synkroniseringen skulle startas!

Felmeddelande: Login to old account failed
Can not authenticate to IMAP server: [AUTHENTICATIONFAILED] Authentication failed.
Notice: Unknown: Can not authenticate to IMAP server: [AUTHENTICATIONFAILED] Authentication failed. (errflg=2) in Unknown on line 0

Skall tilläggas att varken jag eller mina föräldrar kommer åt webbmailen trots att vi provat ifrån åtskilliga datorer och mina föräldrar har redan varit i kontakt åtskilliga gånger med Bredband2 och de anser att det nu skall fungera, men så är inte fallet.
Strulet började när de bytte webbmails klient till C-panel, sedan dess så fungerar det inte och varken jag eller dem kommer åt aktuell
e-post adress.

Ja det skall fortfarande vara den adressen till pop3/imap.
Är det rätt inställning för autentiseringen?
Det skall vara klartext

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Ja det skall fortfarande vara den adressen till pop3/imap.
Är det rätt inställning för autentiseringen?
Det skall vara klartext

Ok, tackar.
Skall över till dem i morgon och se om de har missat att ge mig någon information.

Jo, är väldigt säker att övriga uppgifterna skall vara korrekt, det enda som kvarstår är användarnamn och där skall det vara e-post adressen och den skapade jag själv en gång i världen åt dem samt som jag skrev tidigare så har det fungerat hur bra som helt tills dess att Bredband2 bytte webbmail klient.
Så kan egentligen inte hitta något annat fel, själv provat att logga in från olika datorer och kommer själv inte åt detta, förra veckan så var de själv över och angav e-postadressen samt lösenord utan att kunna logga in för att de hade missat något när de SMS:ade över aktuella uppgifter.
Imap-servern googlade jag fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatos Locos:

Ok, tackar.
Skall över till dem i morgon och se om de har missat att ge mig någon information.

Jo, är väldigt säker att övriga uppgifterna skall vara korrekt, det enda som kvarstår är användarnamn och där skall det vara e-post adressen och den skapade jag själv en gång i världen åt dem samt som jag skrev tidigare så har det fungerat hur bra som helt tills dess att Bredband2 bytte webbmail klient.
Så kan egentligen inte hitta något annat fel, själv provat att logga in från olika datorer och kommer själv inte åt detta, förra veckan så var de själv över och angav e-postadressen samt lösenord utan att kunna logga in för att de hade missat något när de SMS:ade över aktuella uppgifter.
Imap-servern googlade jag fram.

Dom accepterade att flytta över till den nya tjänsten?
Vet även att man fick ange ett lösen för det nya adresserna så det kan ha blivit ändrat.
Hämtat från deras info sida:
Dessutom är användarnamn, och eventuellt även det lösenord du själv valt, inte längre det samma som är inställt i e-postklienten och därför kommer programmet inte kunna logga in fr.o.m. 2015-01-16, klockan 2100.
http://www.bredband2.com/info-om-ny-e-postplattform/

Vet inte om det spelar någon roll, men jag vet att jag har mina inställningar som pop3 och inte imap på min klient.

Permalänk
Medlem

Har nyligen blivit kund hos Bredband2 och blev direkt besviken då det inte ingick någon e-post tjänst i det beställda bredbandet 100/10 Mbits/s. Det är en tilläggstjänst som man inte ids upplysa kunden om, varken i avtal, produktinformation eller välkomstbrev. Mycket dålig marknadsföring vilket jag också förmedlat till kundtjänst. Nåväl, beställde en e-post tjänst och sen började bekymren.
Bredband2 ger ingen support om man vill ställa in e-posten på sin egen dator. Jag har Ms Vista och Windows mail. Det gick bra att ställa in för webmailen. Bredband2 har en instruktion på mina sidor och jag följde den till punkt och pricka. Men efter många timmars försök och läsande på internet kunde jag till slut lösa problemet. Instruktionen är felaktig. Texte för pop3 och smtp ska börja med mail och inte pop3 eller smtp. Fullständigt oförlåtligt av Bredband2 att inte efter fyra månader ha uppdaterat sin instruktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanns:

Har nyligen blivit kund hos Bredband2 och blev direkt besviken då det inte ingick någon e-post tjänst i det beställda bredbandet 100/10 Mbits/s. Det är en tilläggstjänst som man inte ids upplysa kunden om, varken i avtal, produktinformation eller välkomstbrev. Mycket dålig marknadsföring vilket jag också förmedlat till kundtjänst. Nåväl, beställde en e-post tjänst och sen började bekymren.
Bredband2 ger ingen support om man vill ställa in e-posten på sin egen dator. Jag har Ms Vista och Windows mail. Det gick bra att ställa in för webmailen. Bredband2 har en instruktion på mina sidor och jag följde den till punkt och pricka. Men efter många timmars försök och läsande på internet kunde jag till slut lösa problemet. Instruktionen är felaktig. Texte för pop3 och smtp ska börja med mail och inte pop3 eller smtp. Fullständigt oförlåtligt av Bredband2 att inte efter fyra månader ha uppdaterat sin instruktion.

Så du tycker inte den sidan dom haft i över 1 år är tillräcklig
http://www.bredband2.com/info-om-ny-e-postplattform/

Där står just om detta med pop3 och smtp inställningarna, sidan kommer även som första länk om man googlar "mailinställningar bredband2"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Så du tycker inte den sidan dom haft i över 1 år är tillräcklig
http://www.bredband2.com/info-om-ny-e-postplattform/

Där står just om detta med pop3 och smtp inställningarna, sidan kommer även som första länk om man googlar "mailinställningar bredband2"

Räknade fel. Det är ju 1 år och 4 månader sedan den nya postplattformen skapades och i nuvarande instruktion står det fortfarande att man ska använda pop3 och smtp. Som nybliven kund ska man kunna lita på den information som kundtjänst hänvisar till, i detta fall mina sidor och den instruktion som finns där (Inställningsguide windows mail).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanns:

Räknade fel. Det är ju 1 år och 4 månader sedan den nya postplattformen skapades och i nuvarande instruktion står det fortfarande att man ska använda pop3 och smtp. Som nybliven kund ska man kunna lita på den information som kundtjänst hänvisar till, i detta fall mina sidor och den instruktion som finns där (Inställningsguide windows mail).

På den länken jag bifoga står det klart och tydligt att adressen till pop3 servern börjar på mailin och smtp'n mailout.
Sidan har också funnits sen innan dom gick över till den nya plattformen.

Har kundtjänst hänvisat till någon annan sida är det ju inte bra, men som jag sa så får man denna sidan som första resultat om man googlar mailinställningar bredband2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

På den länken jag bifoga står det klart och tydligt att adressen till pop3 servern börjar på mailin och smtp'n mailout.
Sidan har också funnits sen innan dom gick över till den nya plattformen.

Har kundtjänst hänvisat till någon annan sida är det ju inte bra, men som jag sa så får man denna sidan som första resultat om man googlar mailinställningar bredband2

Ge mig en bra förklaring till varför jag som kund ska googla en hemsida jag inte känner till, när Bredband2 har och hänvisar till en egen instruktion jag ska följa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanns:

Ge mig en bra förklaring till varför jag som kund ska googla en hemsida jag inte känner till, när Bredband2 har och hänvisar till en egen instruktion jag ska följa.

Det kan jag hålla med dig om inte skall behövas, men tänk på att google is your friend

Har aldrig sett den sidan du hänvisar till, eftersom man fick det jag länka till hemskickat, när man redan var kund under omläggningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Det kan jag hålla med dig om inte skall behövas, men tänk på att google is your friend

Har aldrig sett den sidan du hänvisar till, eftersom man fick det jag länka till hemskickat, när man redan var kund under omläggningen.

Logga in och se Bredband2:s uppgifter om dig.
https://portal.bredband2.com/index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanns:

Logga in och se Bredband2:s uppgifter om dig.
https://portal.bredband2.com/index

Skall kolla när jag kommer hem, har aldrig varit inne på den sidan och vet ärligt talat inte mitt lösen heller.
Såg även att man måste ha mobil angivet för att få nytt lösen och det vet jag inte om jag har.