Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Råd inför köp av 2in1

Permalänk

Råd inför köp av 2in1

Hallå hallå!

Funderar på att inhandla en smidig 2in1 att ha som assistent i studierna, så samtidigt letar jag efter något med relativt låg prislapp. Ska mest använda den till enkla uppgifter som dokumenthantering, kanske något lätt matlabande/programmerande och till att kika på serier hemma. Kurserna jag har nu har mycket laborations- och kurshäften och jag har tröttnat på att skriva ut och kränga runt en massa papper konstant. Jag har spanat in min polares lösning vilket är en surfplatta på 10 tum med ett skrivbord som verkar fungera bra, dock vill jag undvika android eller chrome os.

De 2in1 jag har spanat på är:

ASUS Transformer Book T100HA

Lenovo Ideapad Miix 300

ASUS:en är dyrare (strax över 3000:-), men är bättre prestandamässigt med 64GB SSD och 4GB ram.
Lenovon är en tusenlapp billigare men har 32GB SSD och 2GB ram.

Känns som ASUS:en är det mer framtidssäkra alternativet men samtidigt vet jag inte om jag kommer behöva den skillnaden i prestanda. Lenovon verkar också rätt bra och jag tror den skulle passa mig, samtidigt är den också lindrigare för plånboken.

Vilken skulle ni välja i detta sammanhang?
Eller har ni någon annan liknande enhet som ni skulle rekommendera?
Tacksam för er input!

Permalänk
Medlem

Finderar du på miix 300 så vänta. Miix 310 med Cherrytrail z8300 är på ingång.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Mattecoach

Nu vet jag att detta inte är vad du letar efter, men min lösning var en Samsung Note 10.1 (första, när den kom). Gjorde de flesta anteckningarna med pennan, har man ett bluetooth-tangentbord har man även det som alternativ. Möjligheten att läsa PDF och markera och göra anteckningar med pennan var GULD under studierna!

Denna lösning var bra för mig då jag hade en hel del matematik och fysik, jobbigt att göra anteckningar med dator då.

Permalänk
Mattecoach

Annars har du en riktigt bra möjlighet här:
https://www.dustinhome.se/product/5010932943/venue-11-pro

Köp till tangentbord som finns för modellen eller något med Bluetooth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Annars har du en riktigt bra möjlighet här:
https://www.dustinhome.se/product/5010932943/venue-11-pro

Köp till tangentbord som finns för modellen eller något med Bluetooth.

Precis vad jag letade efter. Tack!

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur