Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Razer Blackwidow tangentbordet slutade skriva?

Permalänk

Razer Blackwidow tangentbordet slutade skriva?

Hej! behöver hjälp med mitt Razer blackwidow Ultimate Stealth.
I förrgår kväll så slutade tangentbordet att skriva utan när jag tryckte på vissa knappar flög det ur andra fönster istället och hittar inget bland inställningarna som tar bort det, det är som att windows genvägs knappar är på istället för bokstäverna?
När jag har satt in mitt tangentbord i datorn och sedan sätter in ett annat reserv tangentbord så fungerar inte reserv tangentbordet heller...

Har slut på ideér vad man skulle kunna göra och andra forum säger att win+ shift eller win+alt skulle funka men det gör det inte.
Har också provat att starta om och använda en annan dator men det går fortfarande inte..

Permalänk

Kanske är något konstigt i Razer Synapse?

Visa signatur

Hej

Permalänk

@Milansson: Nej, har kollat i det programmet och allt verkar som det ska:S

Permalänk

Kolla om alla binds är rätt och liknande, annars har även jag slut på idéer :/

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Har du provat tangentbordet i en annan dator? Helst utan synapse installerat.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk

@Claews: har provat på skolan laptop där synapse inte är installerat och när jag sätter in tangentbordet funkar det varken med laptopens tangentbord eller själva tangentbordet:/

Har gjort en ny s.k profil på synapse där dina binds blir resetade och har även byt layout och språk och tillbaka i själva windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper1999:

@Claews: har provat på skolan laptop där synapse inte är installerat och när jag sätter in tangentbordet funkar det varken med laptopens tangentbord eller själva tangentbordet:/

Har gjort en ny s.k profil på synapse där dina binds blir resetade och har även byt layout och språk och tillbaka i själva windows.

Skumt. Mitt gamla Blackwidow ultimate dog förra året. Jag lyckades återuppliva det genom att köra firmware upgrade 20-40 gånger. Huruvida de funkar för dig, har jag ingen aning om och sker helt på egen risk. Om de ens fortfarande är möjligt.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro