internetdelning med honor 7

Permalänk
Medlem

internetdelning med honor 7

Jag försöker internetdela från min honor 7 till min stationära dator via usb. Det funkar bra innan jag slår på wifi men efter jag slår på wifi så bryts anslutningen.

Det jag gör är att först slå på USB-sammanlänkningen. sedan slår jag på mobil wi-fi hotspot, sedan wifi. detta funkar inte, då har jag inget internet. skippar jag wifi delen så funkar det, men då drar den stationära datorn av mobildatan vilket jag vill undvika.

någon som vet hur jag kan få wifi på mobilen och sedan dela det med datorn? det jag skrev funkade igår men idag funkar det inte :<

Permalänk
Avstängd

Det du vill göra är alltså att använda WIfin från hemma routern och brygga den från din mobil till datorn? Så vitt jag vet så går det inte.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Sulfuri:

Jag försöker internetdela från min honor 7 till min stationära dator via usb. Det funkar bra innan jag slår på wifi men efter jag slår på wifi så bryts anslutningen.

Det jag gör är att först slå på USB-sammanlänkningen. sedan slår jag på mobil wi-fi hotspot, sedan wifi. detta funkar inte, då har jag inget internet. skippar jag wifi delen så funkar det, men då drar den stationära datorn av mobildatan vilket jag vill undvika.

någon som vet hur jag kan få wifi på mobilen och sedan dela det med datorn? det jag skrev funkade igår men idag funkar det inte :<

Vet inte om du menar så här, men på min galaxy nexus och lg g2 så kan man inte dela internet och ha på wifi samtidigt, däremot kan man göra mobilen till ett slags wifi mottagare genom att koppla in den i datorn och välja wifi delning eller nåt sånt på mobilen.
Edit. Jag läste inte tillräckligt bra , såg att du redan skrivit vad jag skrev xd.
Wifi hotspot är bara om du kör mobildata+trådlöst till dator/annan mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Aktivera inte "wifi hotspot", utan kör usb tethering direkt.
Can I use my Android device as Wi-Fi Adapter for my PC?

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Aktivera inte "wifi hotspot", utan kör usb tethering direkt.
Can I use my Android device as Wi-Fi Adapter for my PC?

verkar ju bara vara att slänga igång usb-sammalänkning och wifi enligt guiden dock så funkar de ej :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulfuri:

verkar ju bara vara att slänga igång usb-sammalänkning och wifi enligt guiden dock så funkar de ej :<

Vore det inte enklare så du fixar så datorn blir oberoende av telefonen? Orkar du inte dra kabel från routern till datorn så finns det ju tex https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/natverkskort/anders... att köpa och stoppa in i datorn. Finns säkert billigare och dyrare varianter.