Permalänk
Medlem

Iphone 6 - Error 9

Hej!

Jag har fått en defekt Iphone 6 av en kompis. Telefonen stannar i uppdatering/installation av IOS och ger mig felmeddelande 9. (även 14 ibland).

Notera att telefonen är helt ny. Han fick den från jobbet eftersom den inte gick igenom uppdateringen.

Jag har provat på olika datorer, olika usb-portar.

Har även tagit med den till mitt jobb(där vi hanterar iphones b.l.a.). Där försökte vi radera den med programvara från Blanco, men det gick inte heller.

Vad kan jag göra? Tips? Tricks? Tredjepartsprogramvaror?

Vill få igång eländet!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Hej!

Jag har fått en defekt Iphone 6 av en kompis. Telefonen stannar i uppdatering/installation av IOS och ger mig felmeddelande 9. (även 14 ibland).

Notera att telefonen är helt ny. Han fick den från jobbet eftersom den inte gick igenom uppdateringen.

Jag har provat på olika datorer, olika usb-portar.

Har även tagit med den till mitt jobb(där vi hanterar iphones b.l.a.). Där försökte vi radera den med programvara från Blanco, men det gick inte heller.

Vad kan jag göra? Tips? Tricks? Tredjepartsprogramvaror?

Vill få igång eländet!

Har ni provat att återställa den i recovery-mode?

https://support.apple.com/sv-se/HT201263

Permalänk
Medlem

recovery mode är det läget mobilen är låst i.

Kopplar jag in den & kör igång Itunes så hittas mobilen & Itunes vill återställa den.

Trycker på återställ/uppdatera & mobilen går några procent tills "error 9" dyker upp. Då blir mobilen svart och startas om.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Har du provat olika kablar?

Permalänk
Medlem

Har bara en kabel.

Men eftersom den inte gick igenom på jobbet så tänker jag att det inte handlar om kabeln.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Inaktiv

Error 9 kan uppkomma ifall flash minnet i mobilen är korrupt eller skadat. Men ibland så kan det även vara mjukvaran som spökar.
Men eftersom du säger att ni testat att återställa telefonen i Blanco så misstänker jag att mjukvara inte är problemet (så vidare ni inte fick upp ett error meddelande i Blanco).

Ifall mobilen fortfarande har garanti så rekommendera jag att skicka tillbaka den till Apple och få en ny.

Permalänk
Medlem

@Morpiha:

Ja verkar som något hårdvarufel.

Jag har registrerat en service och yrkat på garanti hos apple.

Dom kommer skicka en låda & fraktsedel. Sen får vi se vad som händer!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

@martin_cs

Testa på en annan dator om möjligt. Hade också problem med att återställa min gamla iphone 4 för länge sen på min laptop. Funkade sen när jag återställde på min stationära.