Permalänk

Rostfri plåt

Mina sidor har jag gjort i rostfritt.Nu undrar jag vad man skall tänka på när man lackerar rostfritt.Typ blank svart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När man lackar rostfritt där det finns risk för rostangrepp är att lägga på Filler å att inte skada galven speciellt mycket, men eftersom du snackar om en datorlåda så behöver du inte tänka på nåt speciellt, menar att det är inte så vanligt med rost på en datorlåda...
Det är bara å lacka, men tvätta av ytan ordentlig först!

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

varför lacka ?
Rostfritt stål är så satans snygt om man polerar upp det, skulle aldrig lacka det om jag vore dig.
Polera i stället!!!

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk
Medlem

Håller me Jonas!!!! AUTOSOL är din bästa vän:D

Lumpskiva,skall användas för bra resultat

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MalZon
När man lackar rostfritt där det finns risk för rostangrepp är att lägga på Filler å att inte skada galven speciellt mycket, men eftersom du snackar om en datorlåda så behöver du inte tänka på nåt speciellt, menar att det är inte så vanligt med rost på en datorlåda...
Det är bara å lacka, men tvätta av ytan ordentlig först!

Ehh, rostfri plåt, rostangrepp, que?

Permalänk
Medlem

kan bara säga att malzon yrar på rejält han menade nog galvad plåt
om du ska måla rostfritt så lär du slipa ytan för att färgen ska fästa men polera den istället

Permalänk
Medlem

Om han har en rostfri plåt med galvad yta, som de flesta rostfria plåtar brukar vara, så får man inte förstöra ytan, eftersom då funkar inte glavningen alls å ger då ingen effekt... Men eftersom detta handlar om en datorlåda, så är det ju inga problem...? Har jag fel?

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

rostfri plåt kan rosta

testa att spänna ett gummiband riktigt tajt om en gaffel el likn å låta den ligga i vatten ett tag

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem

varför göra sidorna i rostfritt när man ska behandla dem sen förstår liksom inte meningen med rostfritt is f

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattepat
varför göra sidorna i rostfritt när man ska behandla dem sen förstår liksom inte meningen med rostfritt is f

Nja sitter å funderar bara.Blir nog att jag lackar den i stället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan vi reda ut begreppet "rostfri plåt/stål" och "galvaniserad plåt/stål":D

Rostfritt stål/plåt,iallafall är väl om jag inte har fel en legering av olika metaler.
Galvaniserad plåt.är väl ett skydd bara(typ doppa i bad osv..?

Att klarlacka rostfri plåt/stål kan jag gå med på,men at måla den vansinigt;)

EDIT:Malzon kolla här;)" Om han har en rostfri plåt med galvad yta, som de flesta rostfria plåtar brukar vara".
Är du medveten att du säger emot dig själv:D ?Rostfri plåt/stål ÄR en legering,den är INTE galvaniserad;) .bara så du vet..

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elysion
rostfri plåt kan rosta

testa att spänna ett gummiband riktigt tajt om en gaffel el likn å låta den ligga i vatten ett tag

testa att pänna ett gummiband riktigt tajt om din dator el likn å låta den ligga i vatten ett tag

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Medlem

det där med gafflar o bestik överhuvudtaget så oftast är det så låg kvalitet på matrialet så det börjar rosta om man låter dom i vatten för länge......
och som du säger gbbax så är rostfritt en legering o o galvad plåt är ju bara doppad i galvaniseringsbad en repa i det o det börjar rosta direkt riktigt så lätt är det inte att få rostfritt att börja rosta....men det går

Permalänk
Medlem

Här på jobbet använder vi rostfritt (316L som är vääääldigt rostfritt) men det är ändå inte svårt att få det börja rosta, lite saltlösning eller kontakt med svartstål så sätter de sma bruna igång att tugga.

Men jag tycker att det snyggaste man kan göra med rostfritt är att borsta ytan....mmmmm som pr0n för riktiga män...

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ | MSI KT3 Ultra | 512MB PC2700 | POV GF4 Ti4200 SE | 11615p 3Dmark2001SE
"Moments get lost in time, like tears in the rain."[/size]

Permalänk
Medlem

Rostfritt rostar....Dock inte mycket eller lätt..
Syrafast rostar i princip inte alls..
Galvad plåt är en ytbehandlad vanlig plåt.
Man kan väl säga att om rostfria plåtar börjar rosta på en dator låda ligger nog komponenterna inne i lådan illa till

/TRMaster