Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Problem med min 144hz ASUS VG248QE

Tjenare!

Jag skriver här på Sweclockers för att jag inte än har hittat en lösning till mitt problem. I spelet CS:GO känns det inte som det är som det ska vara. För att göra det enklare för er så länkar jag min Fragbite tråd där ni kan läsa om problemet.

http://fragbite.se/forum/teknik/mjukvara/thread/1233662/en-ga...

Jag funderar på om det skulle bli skillnad om jag skaffar mig en DisplayPort-kabel. Eller om det är för klent nätaggregat. Det kan ju även vara fel på skärmen. Om det är skärmen som har fel så kommer jag antingen kräva pengarna tillbaka och då köpa en BenQ XL2411Z, eller att kräva en ny ASUS VG248QE.

Kommer bli glad om jag kan få problemet åtgärdat, då det känns som att jag har slängt pengar i vattnet.

Tack så mycket!

Permalänk
ASUS Nordic

Är det enbart i CS:GO du upplever att något inte är rätt? Kör du Dual-Link DVI och bekräftat att kortet går i 144Hz hjälper det inte att byta till DP.

Permalänk
Medlem

@kinc: I Windows känns allt rätt, samt att 144hz är inställt i kontrollpanelen. Jag kör DVI-DL. Tänkte på o byta till DP-kabel pga att jag har en 60hz skärm inkopplad via HDMI samtidigt, tänkte att det kanske gör skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag kör CS GO utan launch options och med precis samma skräm. Får jag under 299fps i csgo känns det inte helt "smooth" och det kanske är någonting sådant du upplever. Experimentera med lägre inställningar.

Eftersom vi har liknande hårdvara bör den inte vara problemet då det funkar bra för mig i 4:3 1024x768.
Tror heller inte en nya kabel kan lösa problemet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem

@mangoo97: Om du läser min sista kommentar längst ner i mitt Fragbite inlägg, så ser du vilka resolutions som jag har försökt med.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om det skulle hjälpa om jag köper en CPU kylare, jag kör just nu med stock kylaren och datorn har ostabila temperaturer, upp till 60-70 i CS:GO.