"Screen tearing" på skrivbordet på alla skärmar (3 skärmar).

Permalänk
Medlem

"Screen tearing" på skrivbordet på alla skärmar (3 skärmar).

Jag har nyligen formaterat om min dator och nu så har jag fått "Screen tearing" på alla mina skärmar (3 st) samtidigt och på skriv border, så det är inte när jag spelar. Jag tror nog inte jag har fått screen tearing när jag spelar än, så det är bara på skrivborder. Det händer oftast när jag surfar på t.ex. 9gag eller Twitter. Har även hänt någon gång när jag har kollat på film (från en NAS). Jag har även överklockat på mina GPU, CPU och RAM men jag testade att återställa de båda till sitt orginal och problem finns fortfarande kvar. Har någon någon idé vad som kan orsaka detta och hur man kan fixa det?

Här är en kort video på hur det ser ut: https://www.youtube.com/watch?v=AiKRFcoWUZg

Permalänk
Inaktiv

Har du ställt in rätt hz? Menyn i Windows och nvidia panel kan strula med varandra om du ställer in olika.

Permalänk
Medlem

@anon246659: Jag har AMD r9 390 nitro så det är inget med Nvidia. Men jag testade precis att ändra från 144hz till 60hz och det värkar funka, inget screen tear. Men jag vill verkligen inte ha 60hz och eftersom 144hz fungerade innan (före min omformatering) så borde det finnas nån lösning.

Permalänk
Inaktiv

@mambans: så om du ändrar tillbaks till 144 nu? Kan lika gärna vara drivrutinerna som busar med dig.. hoppa tillbaka en version

Permalänk
Medlem

@anon246659: Det värkar fungera nu efter att jag har gått tillbaks en verision. Tack så sjukt mycket! xD

Permalänk
Inaktiv

Kul att det löste sig