Blockera automatisk uppdatering av Windows 10!??

Permalänk
Medlem

Blockera automatisk uppdatering av Windows 10!??

Tja!

Har Windows 7 och har tänkt att köra det ett tag till och vill därför inte bli tillfrågad om att uppdatera till Windows 10..
Dessutom så uppdatera datorn till Windows 10 automatiskt och märkte det först när jag kom tillbaka till datorn häromdagen utan att jag accepterat detta.
Sitter nu och installerar om datorn till Windows 7 igen och tänkte om någon vet något trix som gör att denna uppdatering blockeras så att den inte ens frågar om jag vill uppdatera till 10 an

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

@xdavvex
Du kan alltid prova stoppa tjänsten Windows update så den blir inaktiverad även vid uppstarter, se bara till att win7 är så uppdaterad som möjligt först innan du inaktiverar de.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Okej, men jag skulle helst vilja ha de andra uppdateringarna också..

Permalänk

Tanka GWX control panel.
http://ultimateoutsider.com/downloads/

Med detta kan du stänga av och radera alla funktioner som försöker pracka på dig Windows 10-skräpet.

Själv testade jag tyvärr Windows 10 nyligen och det har gått sönder på så många olika sätt att det är helt löjligt, och jag är en datorexpert! Kommer att återvända till 8.1 i veckan och det kommer bli helt underbart.

Permalänk
Medlem

@Obligatorisk: Tack för info! Men vad ska man trycka i om jag tankar ner det där programmet så att det blir rätt?