Klart man vill göra ett bra jobb som man är stolt över, men förstår fortfarande inte varför man ska ha så mycket pengar, ingen måste ha så mycket, man kan komma långt på en lön på 30k i månaden, över 60k är inte försvarbart i mina ögon.
Absolut inte när folk svälter och inte har råd med sina barn.
Nä, egoistiskt och sympatilöst är vad det är, enligt mig iallafall!
Mindre ekonomiska klyftor tjänar majoriteten på, större klyftor tjänar bara dom som redan är rika på.
Skickades från m.sweclockers.com
De som tjänar 60-70k är verkligen inte de stora bovarna i samhället. Inte de som tjänar 200k för den delen heller, det är de superrika som sitter på miljarder vars förmögenheter bara ökar i rasande fart, giriga företag som driver ner arbetarlöner i botten och den ekonomiskasektorn som tjänar miljarder på att leka med luftengar. Och till råga på allt så ska de ändå "skatteplaneras" så att all vinst ska gå ner i egen ficka och inte till de samhälle de växte upp ifrån. Det är skit det, men hatten av för de som offrar större delen av sitt liv på utbildning och jobb och kämpar för en hög lön (rimligt hög), de som är ärliga betala dessutom rejält hög skatt här i Sverige dessutom. Har inga problem med att VD:n på mitt företag tjänar 4 gånger så mycket som mig, dock är det ju förjävligt att det sitter en styrelse/aktieägare/riskkapitalister bakom som tjänar miljoner på vårt hårda arbete.
Sen hade jag iof gärna sett att lön reflekterar sammhällsnytta/ansvar och arbetsbörda mer än vad det gör idag, men så lär det väl aldrig bli med dagens system där girigast vinner oftast. Men det verkar jag förövrigt vara ensam om med tanke på hur folk klagar på politikers löner då det borde stå väldigt högt i alla tre avseenden (hade de vart ännu högre kanske yrket till och med lockat till sig begåvade människor ).
Kanske lite O.T med politik/världssyn men oftast det som får mig att känna mig ledsen och galen.