Installera Win10 på min Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Installera Win10 på min Macbook Pro

Hello!

Som rubriken lyder så vill jag installera Win10 på min Macbook, har kollat runt lite hur det fungerar att köra Win10 på en Mac och det finns vissa nackdelar!
Varför vill du byta till Win10? Jag vill köra VMware på denna datorn som jag ska kunna att ha med mig för att arbeta senare, men tycker att man får lägga ner mycket mer energi för att få allt att funka ifall man skulle köra OSX.

Finns det någon som har något vettigt tips innan eller tycker ni att det är helt meningslöst?
Förmodligen kan det bli problem men då är frågan hur mycket det handlar om, kommer en installation utav Win10 sänka batteritiden med flera timmar eller handlar det om en timme? Kommer alla Win10 funktioner funka som de ska?

Alla tips på hur det funkar och hur man lättast går tillväga för att installera Win10 på min MacBook uppskattas.
Skall tilläggas, har två botbara USB:en där ett har Win10 som jag använt tidigare samt ett med OSX.

Tack i förhand,
Oliver.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Avstängd

Varför skulle det bli problem? Jag kunde köra Windows 10 på min Mac Mini helt utan några problem. Kan inte se varför det inte skulle fungera på din Macbook Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Varför skulle det bli problem? Jag kunde köra Windows 10 på min Mac Mini helt utan några problem. Kan inte se varför det inte skulle fungera på din Macbook Pro.

Jag läste lite på andra forum och vissa hade fått problem med olika saker, tillexempel nätverket.. Men hur gjorde du när du installerade Windows?

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Verkar som det ska fungera smärtfritt, men har fattat det som så att man får betydligt sämre batteritid i Windows än i OSX på en Macbook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Verkar som det ska fungera smärtfritt, men har fattat det som så att man får betydligt sämre batteritid i Windows än i OSX på en Macbook.

Jo, det sägs att det blir det! Men det ska nog inte vara några problem, bara inte batteritiden blir 50% sämre..

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bergvan:

Jag läste lite på andra forum och vissa hade fått problem med olika saker, tillexempel nätverket.. Men hur gjorde du när du installerade Windows?

Minns inte exakt hur jag gjorde då det var ett bra tag sedan. Har dock för mig att jag laddade hem Boot Camp-drivrutinerna för att sedan göra en helt ren installation av Windows 10. Med andra ord tog jag bort Mac OS helt från datorn och körde endast Windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Minns inte exakt hur jag gjorde då det var ett bra tag sedan. Har dock för mig att jag laddade hem Boot Camp-drivrutinerna för att sedan göra en helt ren installation av Windows 10. Med andra ord tog jag bort Mac OS helt från datorn och körde endast Windows 10.

Okej, kikade lite på youtube och de verkar som att det är den bästa lösningen ifall man vill köra rent Win10 på datorn! Tack för tipset

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015