Garanti utan kvitto?

Permalänk

Garanti utan kvitto?

Så för 1 1/2 år sedean typ köpte jag å min fru en kaffebryggare hos elgiganten med en vädrecheck vi fick av comhem på 1000 kr för vi skaffade dem. och nu har den pajat och vi hittar inte kvittot och Elgiganten kan inte heller hitta kvittot i deras system så hur ska man göra då?

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Bita i det sura äpplet. Ni kan omöjligt bevisa när var hur ni köpt den.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk

Kvitto/utdrag från konto/orderbekräftelse eller dylikt är krav för att kunna visa på när varan är köpt.. Saknas dessa blire tufft...

Sicken himla tur att en kaffebryggare inte är så dyr..

Permalänk
Avstängd

Börja med snabbkaffe, godare billigare och effektivare om man vill åt mer koffein

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Lego Master
Skrivet av BabaYaga85:

Så för 1 1/2 år sedean typ köpte jag å min fru en kaffebryggare hos elgiganten med en vädrecheck vi fick av comhem på 1000 kr för vi skaffade dem. och nu har den pajat och vi hittar inte kvittot och Elgiganten kan inte heller hitta kvittot i deras system så hur ska man göra då?

Prova att vända er till tillverkaren. Ibland kan de använda serienummer eller motsvarande för att lura ut när den är tillverkad, och alltså en maximal ålder (som isåfall förhoppningsvis är inom garantitiden). Jag gjorde så med mitt G430 mot Logitech, där jag inte ens visste VAR jag hade köpt det. Inga problem, jag fick ett nytt headset på posten efter en vecka.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Prova att vända er till tillverkaren. Ibland kan de använda serienummer eller motsvarande för att lura ut när den är tillverkad, och alltså en maximal ålder (som isåfall förhoppningsvis är inom garantitiden). Jag gjorde så med mitt G430 mot Logitech, där jag inte ens visste VAR jag hade köpt det. Inga problem, jag fick ett nytt headset på posten efter en vecka.

Ok får göra det annars får man som sagt bita i det sura äpplet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,