Permalänk
Medlem

Vad kör ni för editor?

Hej. Jag undrar vad ni kör för editor när ni programerar. Själv sitter jag och kör med Emacs eller om jag ska göra något snabbt så blir det pico

Men jag har börjat kollat på andra program. Så som lighttable. Men vet inte gillar att bara starta terminalen och skriva emacs index.html eller något liknade.

Så då tänkte jag kan fråga vad ni kör med här på sweclockers.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Jag använder Sublimetext. Programmerar i PHP och tycker det fungerar prima.
Har stöd för kodförslag och håller reda på alla mina variabler etc.

Permalänk
Medlem

sublime text :>

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Sublime/Macvim.

Permalänk
Medlem

notepad++

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Visual Studio och notepad++

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

Kör Sublime hemma, på jobbet är det Visual Studio och notepad++

Permalänk
Medlem

IntelliJ & Atom

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Vim och atom

Permalänk
Medlem

Visual Studio

Permalänk
Medlem

I *nix kör jag främst Kate (GUI) alternativt vim (via terminal). Beror lite på projekt och maskineri.

På jobbet blir det främst notepad2 i och med Windows. Dock vim på de *nix-maskiner vi har.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Sublime text och Vim har jag kört nu under studietiden.

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Sublime text är finfin.

Permalänk
Medlem

EditPlus, men hade gärna velat gå över helt till Sublime Text 3, om det var mindre krångel med anslutningen till flera SFTP-servrar. Dock hade det simplaste och bästa valet varit att gå över till en molnbaserad textredigerare, nämligen Codeanywhere.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem

Phpstorm.
Helt klart en av dom trevligaste IDE'er jag jobbat med.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk

Visual Studio

För Linux, OSX etc kolla Clion, är grym C/C++ IDE med debugging etc., i övrigt kolla jetbrains andra produkter. (https://www.jetbrains.com/)

Permalänk
Livsnjutare 😎

Textpad 5.x

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

Visual Studio och notepad++

Jag är känner mig rätt nöjd med att gått ifrån allt vad MS heter, längesedan vi satt i plugget på LBS.

Sitter med Bash och Python script mest och då är det vim som gäller.

Permalänk
Medlem

Notepad++ och Visual studio code (och Matlabs egen när jag jobbar med det)

Permalänk
Medlem

Rstudio och sqldeveloper. Duger för det jag gör!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Visual studio 2015 Enterprise, jag ser ingen mening att använda någon annan såvida denna stöds. Bra stöd för TFS med allt vad det innebär har den också.
Jag har dock notepad++ installerat för mindre saker som ändra konfigurationsfiler.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Atom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DUNXIII:

Jag är känner mig rätt nöjd med att gått ifrån allt vad MS heter, längesedan vi satt i plugget på LBS.

Sitter med Bash och Python script mest och då är det vim som gäller.

Tjena Jack

Jag har hållt mig till MS sedan examen och lär nog så fortsätta

Visa signatur

...

Permalänk

Efter några år av Netbeans så har jag gått över helt och hållet till Jetbrains CLion.
Framförallt integreringen med Cmake är ruskigt nice och sen är självklart Jetbrains kodanalys/autocompletion verkligen toppklass.

De få gångerna jag behöver skriva något webbrelaterat så blir det Atom eller Sublime.
Har aldrig lärt mig behärska vim men jag jobbar på att lära mig det när tillfälle ges.

Permalänk
Medlem

Testat en massa olika, sublime 3, brackets, visual studio mm.
Fastande för atom, open source skadar aldrig. Samt enkelt att göra egna mods.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Airikr:

EditPlus, men hade gärna velat gå över helt till Sublime Text 3, om det var mindre krångel med anslutningen till flera SFTP-servrar. Dock hade det simplaste och bästa valet varit att gå över till en molnbaserad textredigerare, nämligen Codeanywhere.

Jag tycker det känns smidigt att använda sshfs om man kör i linuxmiljö. Då kan man använda Sublime som att man bara jobbar lokalt. Jag vet inte om det fungerar i din miljö men det är ett tips annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag tycker det känns smidigt att använda sshfs om man kör i linuxmiljö. Då kan man använda Sublime som att man bara jobbar lokalt. Jag vet inte om det fungerar i din miljö men det är ett tips annars.

Tack för tipset Dock använder jag Windows 10 i hemmet och Windows 7 på jobbet. Att vara kreativ gällande design på jobbet, hade varit guld värt, när man inte har något att göra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kör olika vim-derivat mest (vim, macvim, gvim etc). Förr, när jag körde Visual Studio hade jag ett plugin vid namn vsvim för att känna mig hemma.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Win : UltraEdit
Mac : Sublime
Linux : nano (Görs väldigt lite editering där)