Vilken film såg du senast?

Permalänk
Lego Master

Såg sista Hunger Games-filmen igår, Mockingjay part 2. What in the name of fuck? Nej, nej och åter nej. 3/10 skäggiga presidenter, och det är bara för att Jennifer Lawrence går att titta på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Har ni sett "dokumentären" Room 237 som handlar om filmen The Shining? Ganska intressant och underhållande. Sedan är det ju såklart upp till var och en att själv tolka filmen och dess ev. "budskap".

Room 237 var intressant. Mitt problem med den var att de blandade alla möjliga teorier i den. En del är vettiga medan andra är helt uppåt väggarna befängda. Den person som utan tvekan har gjort de bästa Kubrick analyserna är Rob Ager på collativelearning.com och han ville inte medverka i dokumentären av just den anledningen.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Såg The Revenant igår. Kommer inte se den igen, men man ska absolut se den. 7/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Såg The Revenant igår. Kommer inte se den igen, men man ska absolut se den. 7/10

Såg också den, dock inte den nyare som du antagligen syftar på utan:
The Revenant 2009

Helt ok film som fungerar som tidsfördriv. 6/10

Permalänk
Medlem

Warcraft. 7/10. Förstår inte hur vissa kritiker sågar den filmen vid fotknölarna. Den förtjänar det inte.

Som spelare och intresserad av Warcraft lore så var det lite blandade känslor då dom gjort om en del i storyn för filmen och eventuella filmer som kommer. Dom har släppt lite noveller om den omgjorda storyn som filmen baseras på.
På ena sidan vill jag se storyn jag känner till komma till liv men skulle bli rätt förutsägbart. Så nu är vissa saker lite okända och dom har rört om det rätt kraftigt på vissa ställen.

Vill se den förlängda versionen där vissa saker förklaras mer och man kommer förmodligen få se Hellscream mer (:

Hoppas till gudarna att dom gör fler då det känns som detta är ändå en rätt tråkig del av hela warcraft storyn och bara en grund, en början.
Och som det ser ut får man nog följa Thrall (Go'el) i nästa film.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Lego Master
Skrivet av zeg:

Warcraft. 7/10. Förstår inte hur vissa kritiker sågar den filmen vid fotknölarna. Den förtjänar det inte.

Som spelare och intresserad av Warcraft lore så var det lite blandade känslor då dom gjort om en del i storyn för filmen och eventuella filmer som kommer. Dom har släppt lite noveller om den omgjorda storyn som filmen baseras på.
På ena sidan vill jag se storyn jag känner till komma till liv men skulle bli rätt förutsägbart. Så nu är vissa saker lite okända och dom har rört om det rätt kraftigt på vissa ställen.

Vill se den förlängda versionen där vissa saker förklaras mer och man kommer förmodligen få se Hellscream mer (:

Hoppas till gudarna att dom gör fler då det känns som detta är ändå en rätt tråkig del av hela warcraft storyn och bara en grund, en början.
Och som det ser ut får man nog följa Thrall (Go'el) i nästa film.

Måste ta mig i kragen och se den där rullen snart, men alla blandade reviews gör ju att man blir lite nervös..

Visa signatur

* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Måste ta mig i kragen och se den där rullen snart, men alla blandade reviews gör ju att man blir lite nervös..

Har man ingen koll på warcraft lore så tror jag att den kan vara väldigt förvirrande.
Men å andra sidan så spenderas tillräckligt med tid i den på att bygga upp alla karaktärer ordentligt och ingen känns överflödig.
Och sen så känns det extremt fräscht att slippa en massa pinsamma och krystade one-liners (Deadpool......).

Kassasuccén garanterar nästan en andra film, förhoppningsvis så får vi då se mer av horde än en massa fel-orcs.
Att se Thrall bygga upp Nya Horde vore inte så dumt

4/5 överklockade Celeron 300A ger jag den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har man ingen koll på warcraft lore så tror jag att den kan vara väldigt förvirrande.
Men å andra sidan så spenderas tillräckligt med tid i den på att bygga upp alla karaktärer ordentligt och ingen känns överflödig.
Och sen så känns det extremt fräscht att slippa en massa pinsamma och krystade one-liners (Deadpool......).

Kassasuccén garanterar nästan en andra film, förhoppningsvis så får vi då se mer av horde än en massa fel-orcs.
Att se Thrall bygga upp Nya Horde vore inte så dumt

4/5 överklockade Celeron 300A ger jag den.

Det här med att storyn skulle vara förvirrande eller svår, som i princip all kritiker skriver, förstår jag inte. Tycker den var väldigt enkel med vissa hål som man kanske undrar över och som dom borde fyllt i mer. T.ex. i början tycker jag dom borde lagt lite mer tid på att förklara världen Draenor som dom kommer ifrån och vilka dom blå knattarna i burarna var, draenei.
Min mor på 64 år hade inga problem att hänga med och tyckte dessutom det var en riktigt bra film.

Men! Om man kan sin warcraft lore däremot kan det kännas väldigt förvirrande om man tänker på den hela tiden då dom ändrat MYCKET i storyn. Vissa saker förstår jag och är till det enklare men vissa grejer tycker jag dom borde hållit sig till spel-storyn.
Orcerna känns mycket mer utnyttjade och lurade i spel-storyn än den i filmen.

Filmerna kommer baseras på en modifierad story som dom även släppt några noveller till ifall man vill läsa på lite mer hur det ligger till i denna historia.

En riktigt bra film i alla fall och dom har ju gått plus ganska bra på den men hade hoppas på en riktig hit så att dom direkt blivit lovad en 2-3 filmer till som släppts i tät följd, nu lutar det nog bara mot en till. Hoppas, och det ser ut som, att det bli Thrall (Go'el) man får följa i nästa film och kanske bildandet av The Horde man känner till i WoW.

Delen i historien som filmen baseras på är i mitt tycke ändå en rätt tråkig del och det känns som det kan bara bli bättre.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Lego Master

Stack iväg med en polare jag har spelat mycket WoW med och såg äntligen Warcraft igår.

Jag säger nog som jag gjorde om Deadpool: Det var inte nödvändigtvis en bra film, men det är definitivt en underhållande film. Jag är glad att jag såg den, och kommer se fram emot de kommande i franchisen. 7/10 spetsörade skogsmongon får den av mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Heavenly Creatures (1994)
Över förväntan. Kul att se Melanie Lynskey som ung och hur bra skådespelare hon var redan i sin första ? roll.
Slutet gillade jag inte riktigt men filmen är baserat på riktig händelse så.
Tycker om konceptet med att försvinna in i fantasivärldar så ska kolla lite andra filmer med liknande tema.

Permalänk
Medlem

Jag passade på att titta på The Usual Suspects när jag väntade på ett flyg. Jag tyckte den var riktigt bra och kan inte förstå hur jag undgått att sett den tidigare. 9/10 Keyzer Söze:s

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem

Såg Vanilla Sky häromdagen, i ett försök att försöka förstå hur den ur regisössören Cameron Crowe vill att man ska uppfatta den.
Inte säker på att jag fortfarande förstår poängen med filmen, den växlar konstant genom hela filmen och den är svår att hänga med i stundtals. Men det är ändå nånting som lockar, som får en att fortsätta kolla.
Den har ju blivit utsedd till mest förvirrande filmen av flertalet sidor under årens lopp.

Ändå får den 4/5 av mig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Cloverfield Lane 10 - 6.5/10. Kanske 7. Kul att se John Goodman igen, han gör sin karaktär bra!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av CH4113:

Jag passade på att titta på The Usual Suspects när jag väntade på ett flyg. Jag tyckte den var riktigt bra och kan inte förstå hur jag undgått att sett den tidigare. 9/10 Keyzer Söze:s

Ja det är en mycket bra film och får väl nästan anses vara en "klassiker".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

The equalizer med Denzel Washington

Bra och lättsmält rulle, lagom med action och tillräckligt spännande. Rekommenderas till er som inte har sett den!

8/10 får den!

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Maggie med bla Swartzenegger och (?) Abagail Breslin från 2015.

Såg om denna film igår kväll. Kanske Arnolds bästa film, en ovanlig Zombiefilm med en för mig okänd ung skådespelare, Abagail Breslin tror jag hon heter.
Riktigt bra film där jag inte vill skriva intrigen här pga spoilers. 8/10
Arnie har blivit en seriös skådespelare.

http://www.imdb.com/title/tt1881002/

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Blev Sex, Lies, and Videotape (1989)
Försöker komma igång med filmtittande igen. Får alltid sån beslutsångest när det finns så otroligt mycket filmer. Blir oftast att jag kollar någon äldre rulle då jag gillar filmer från 80 och 90-talet.

Anyway, bra drama, diggar James Spader som skådespelare.

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Maggie med bla Swartzenegger och (?) Abagail Breslin från 2015.

Såg om denna film igår kväll. Kanske Arnolds bästa film, en ovanlig Zombiefilm med en för mig okänd ung skådespelare, Abagail Breslin tror jag hon heter.
Riktigt bra film där jag inte vill skriva intrigen här pga spoilers. 8/10
Arnie har blivit en seriös skådespelare.

http://www.imdb.com/title/tt1881002/

Ja faktiskt en bra och annorlunda zombie-rulle precis som du säger. Arnold i ett "drama"?!. Från "Terminator" till "Dagissnuten", och nu denna. Vilken bredd karln har! (och då är det inte bara axelbredden jag talar om).

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

scott pilgrim vs the world!

igår vart det 18e gången jag såg den och är fortfarande utan tvekan den absolut bästa filmen genom tiderna! (enligt mig då)

Extremt speciell film men är ändå så otroligt perfekt gjord med tanke på stilen av film!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag är en halvtimme in i Hunger Games: Mockingjay Part 1. Verkar lite seg i början, hoppas det blir bättre.

Permalänk
Inaktiv

En fråga om Tro från 2014. Filmen finns på diverse populära lagliga filmtjänster.
Filmen handlar om en tjej från som kommer från en kristen kreationistisk familj, som börjar läsa biologi på universitet och stöter på utmaningar som hennes lärare påstår att jorden är äldre än 10 000år. Hon börjar sakta acceptera verkligheten, men hennes far får veta detta och blir arg. Så hennes far beslutar sig ta i kontakt med läraren och försöka få honom att prata om alternativa teorier på evolution, gravitationskraften o.s.v .
Så jag ger de första 1h och 15 minuter av filmen en 4 av 5. Tyvärr slutar filmen inte riktigt där och det kommer den värsta smörjan jag har sett på datorn i mitt liv, det var nära att jag slängde ut datorn efter de kommande minuter. Aldrig att jag har sett en film vända så rejält.

Permalänk

Independence Day: Återkomsten. Riktigt cheesy verkligen inte värt tiden, massor med logiska hål som inte förklaras

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Independence Day 2.
Ta första filmen, gör allting större, skala bort all charm och gör karaktärerna platta som papper så har du denna filmen. Det bästa med filmen var att höra den klassiska melodin när sluttexterna började rulla.

Betyg: nope, nope, nope...

Permalänk

@keyser @Grönahunden: Ni bekräftar mina farhågor kring denna filmen. Tycker det är så trist då de gör "uppföljare" på gamla klassiker där det främsta syftet är att dra in mer pengar, inte att göra en bra film.
Tack för att ni delade med er av era intryck, och besparade mig ca två timmar vilka jag nu kan lägga på något mer vettigt (läs: "hänga på SC forum").

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Lite pinsamt att erkänna att jag ej sett denna verkliga klassiker tidigare, men bättre sent en aldrig!

The Shawshank Redemption sågs ikväll, och jag kan inte annat än att stämma in med betyget på IMDB. En mycket bra film!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Independence Day 2.
Ta första filmen, gör allting större, skala bort all charm och gör karaktärerna platta som papper så har du denna filmen. Det bästa med filmen var att höra den klassiska melodin när sluttexterna började rulla.

Kan bara hålla med! Hade hoppats på så mycket mer, action var det gott om och effekterna var mer än väl gjorda, dock kändes hela handlingen väldigt B.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Skrivet av keyser:

Independence Day 2.

Skrivet av Guybrush82:

Lite pinsamt att erkänna att jag ej sett denna verkliga klassiker tidigare, men bättre sent en aldrig!

The Shawshank Redemption sågs ikväll, och jag kan inte annat än att stämma in med betyget på IMDB. En mycket bra film!

Skrivet av FireFox:

Kan bara hålla med! Hade hoppats på så mycket mer, action var det gott om och effekterna var mer än väl gjorda, dock kändes hela handlingen väldigt B.

det går ju köra ett action B-C rulle race med några kompisar chips & öl nån regnig dag när man ska tävla om sämsta filmen, med skådisar som bara är med för att dom inte får något annat..
om nu det stämmer så blir det ju en Cheezy nr:3 ? (anspelar på slutscenen)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

det går ju köra ett action B-C rulle race med några kompisar chips & öl nån regnig dag när man ska tävla om sämsta filmen, med skådisar som bara är med för att dom inte får något annat..
om nu det stämmer så blir det ju en Cheezy nr:3 ? (anspelar på slutscenen)

Förutsatt att den drar in en hög pengar, annars blir det nog ingen 3:a.
Den började lite halvsvagt i USA, får se om den lyfter denna helgen eller om den är en död fisk.

Permalänk
Medlem

X-men apocalypse - Som de andra xmen filmerna. Mycket effekter, en del story, halvdan handling. 6/10

Batman v superman:dawn of justice - Dyster, massor av trista effekter, knäpp handling samt menlösa bad guys. 5/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Independence Day 2
som flera sagt redan så lite svag i handling, och inte lika charmig som ettan.

Effekterna är välgjorda, och det sparas inte på den varan, skådisarna som också är i ettan gör ett ganska bra jobb.

Såg den i 3D IMAX, grym bild och megagrymt ljud är filmens förtjänster.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300