Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Det är bara att bugga vidare.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Kommer komplett att släppa någon dreamhack aftermovie?

Permalänk
Komplett.se

@Foxmaner:

Hej!

Den kommer att komma upp inom en snar framtid, håll utkik!

/Jonathan B

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

@Foxmaner:

Sådär! Nu är den här.
https://youtu.be/pzPFwgU6oAE

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett: Kommer ni att ha en separat video från era tech troopers?
Lyckades bli en lycklig vinnare av en gratis uppgradering och undrar om ni kommer släppa en video då ni filmade min dator mycket flitigt

Permalänk
Medlem

Hej komplett!

Igår lade jag in en beställning och valde hemleverans, idag spårade jag paketet och såg att avisering misslyckades via telefon, trots att jag kollat och dubbelkollat att telefonnumret jag lämnat i ordern stämde. Jag ringde Postnord och de påstod att inget telefonnummer lämnats (alltså fältet var tomt). Jag loggade in på komplett och frågade om detta i chatten, och de påstod att det råkade hamna en extra nolla (+46070 ist för +4670) och därför blev det fel. Detta trots att all information jag angav var korrekt.

Som tur var kunde jag lösa problemet snabbt och boka en ny utkörning, men i värsta fall hade jag fått vänta mycket längre och ovanpå det fått hämta paketet själv.

Min fråga är, kan det verkligen ha varit den mänskliga faktorn från er sida som orsakade denna fail? Sitter det alltså folk och skriver in telefonnummer manuellt för varje försändning som skickas till Postnord? Eller är det Postnord som klantat sig?

Vill inte låta anklagande på något vis, men vet att andra medlemmar på forumet har råkat ut för detta och vill bara veta var problemet ligger så att det blir lättare att undvika nästa gång.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Komplett.se

@Foxmaner: Hej!
Vad roligt med en schysst uppgradering, tyvärr kommer Tech Troopers denna gång inte att släppa en separat video från DH. Inte omöjligt att det blir aktuellt i framtiden dock.

Hoppas du är nöjd med din dator, och skulle du råka ut för någon problematik vet du vart du kan vända dig!

Allt gott!

/Patrick S

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se

@Niczo:

Hej!

Detta låter väldigt underligt, men härligt och höra att du lyckades reda upp det relativt smärtfritt och ordna med en utkörning. Allt detta sköts per automatik och det är alltså ingen personal som sitter och manuellt skickar vidare försändelseinformation mot Postnord för avisering. Vill dock inte lägga någon konkret skuld på Postnord. Vi på Komplett.se har på senaste gjort många små ändringar och justeringar på vår egna hemsida och även möjligt att det där kan ha förekommit en bugg som orsakat den extra nollan till exempel. Jag kommer undersöka saken vidare så att vi förhoppningsvis kan förhindra liknande scenarion i framtiden, tack för att du uppmärksammar oss om detta!

Skulle du ha några fler funderingar gällande beställning eller leverans är du alltid välkommen att slå en signal.

Ha en bra dag!

/Patrick S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Niczo: Säkert Postnord som fular sig som vanligt, har det hamnat en extra nolla direkt efter riksnumret så kan vilken person som helst som gått ut grundskolan förstå att den nollan ska bort.
Möjligt att det är en "bugg" i Kompletts system, men chansen är större att felet ligger hos Postnord med tanke på alla som klagar på deras "hyckleri" med hemkörning av paket som inte levereras, eller åker förbi utan att gå ur lastbilen osv.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Mitt senaste köp från Komplett blev också underlig. Paketet blev adresserat till postombudet och inte till mig. Överst på etiketten stod alltså postombudets namn och därefter mitt namn under. Detta fick till följd att jag inte fick något sms eller mail när paketet gick att hämta. Enligt postombudet är det något fel hos Postnord.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har fått sitta ännu en morgon och bli fylld av PostNords lögner/ursäkter om varför jag inte kan få den post och/eller paket jag blivit lovad idag. Med tanke på min mycket goda erfarenhet av Komplett sedan 15 år och postens sönderfall senaste 2-3 åren, så hade jag litat på Kompletts förklaringar före PostNords alla dagar i veckan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har fått sitta ännu en morgon och bli fylld av PostNords lögner/ursäkter om varför jag inte kan få den post och/eller paket jag blivit lovad idag. Med tanke på min mycket goda erfarenhet av Komplett sedan 15 år och postens sönderfall senaste 2-3 åren, så hade jag litat på Kompletts förklaringar före PostNords alla dagar i veckan.

Japp, med tanke på vad jag också gick igenom imorse måste jag hålla med. Nu är min beställning uppdelad i tre separata försändelser. Två kommer idag, den första mellan klockan 13-15 och den andra mellan klockan 17-21. Den tredje kommer mellan 13-15 imorgon. När jag frågar varför detta är fallet skyller de på att komplett skickade tre separata försändelser. Lite smått sarkastiskt säger jag, jo det förklarar ju varför jag inte kan få alla tre utdelade samtidigt...

Jag hade kunnat lägga de 200 kronorna på en taxiresa till deras utkörningscentral och fått alla paketen en dag innan och alla tre samtidigt. Vilket skämt allstå.

Uppdatering: Nu står det i Postnord-appen "porten var låst och mottagaren kunde inte kontaktas", så nu får jag snällt knalla till postombudet imorgon och hämta paketet själv. När jag ringde till kundtjänst och frågade varför de inte ringde mig trots att de har mitt telefonnumer var svaret "jo men telefonavisering är inte specifierat som tillval och föraren hade inte tillgång till det". Jaha, vafan betyder det? Det är som Schrödingers katt, telefonnumret kanske finns och kanske inte beroende på vilken korkad ursäkt Postmord tillämpar just denna dag. Samma sak gäller för paketet som kommer imorgon, och det finns ingenting de kan göra åt saken. Jag måste alltså sitta på vakt utanför min port i 2 timmar imorgon, det ser jag verkligen fram emot :D.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Hoppas detta är rätt forum att skriva i då jag inte får några klara besked via er support.

Jag har beställt detta: (se nedan)

Orderdetaljer Beställt 16/06/2016 12:53
Ordern senast uppdaterad: 07/07/2016 14:52

ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming
Grafikkort, PCI-Express 3.0, 8GB GDDR5X, DVI-D, 2xHDMI, 2xDP, OC- version
Art. nr: 890645

Beställd, förväntas i lager 23 juli 2016, 1 st.

Totalt pris (exkl. frakt): 7.490:-

Som sagt, det beställdes den 16 juni, den 7 juli uppdaterades ordern och ändrades till preliminärt 23 juli. Det är 16 dagar leveranstid innan ni fått in kortet/korten preliminärt (om man räknar bort från beställningsdagen). Det tycker jag personligen är en väldigt lång leveranstid (även som en uppskattad sådan).

Jag som många andra undrar säkert varför drar det ut så mycket på tiden och inga återförsäljare verkar ha dessa kort.
Har ASUS problem med att hålla den utlovade kvaliten och hålla leveranstider?

Finns ingen information alls på nätet. Är Sverige längst ner på listan av länder där produkten säljs så vi får gott allt vänta tills alla andra har fått sina kort?

Jag och troligtvis som så många andra vill gärna veta vad det är som gör att vi konsumenter får vänta så länge.

Och vi som beställt av er på komplett för det priset som var när vi bokade/beställde korten, är det det priset vi som konsumenter kommer att få betala eller kommer ni justera priset till det nya (7.990:-) när korten kommer in?
Om så, kommer vi konsumenter få reda på det i god tid innan så man hinner avboka om fallet blir så?

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Strix korten är ju dom mest eftersökta av 1080/1070 korten och därmed svårast att köpa utöver det så är ju en enorm bristvara på 1080/1070 kort i hela världen.

I Cdons tråd här på swec så fick dom in 3st strix 1080 kort för 1-2 veckor sedan och veckan efter var det 0 och vad dom sa så vart det 0 i hela svedala.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd

Finns eran ekonomi@komplett.se kvar?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Tjena Komplett!

Laddar ni för någon ny runda med prisdrop på Asus MG278Q? Ligger i uppgraderingsfas nu och lönen ramlar strax in. Någon uppkommande weekend?

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Komplett.se

@IuZ Hej!

Vi ligger i ständigt planerande för uppkommande Super Weekends och andra roliga kampanjer, just i dagsläget får jag tyvärr meddela att jag inte har ett konkret besked på när nästa prissänkning på Asus MG278Q blir. Däremot när jag nu vet att intresset och önskan finns så ska jag se till att jag tar upp det med marknadsansvariga för att få till en så bra kampanj som möjligt!
Är det fler här på forumet som önskar se denna skärm på prissänkning framöver?

@Mahkizmo
@Lothbrok

Tänkte bara meddela att jag har skrivit ett PM till er bägge två i slutet av veckan som var, skulle ni fortsatt ha några funderingar kan ni slänga iväg ett meddelande så återkopplar jag så fort som möjligt.

Hoppas måndagen gled förbi relativt smärtfritt och att tisdagen välkomnar er med gott väder!

/Patrick S, Komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan Komplett

Mailade en frågeställning till er i söndags men har ännu inte fått svar. Jag skulle uppskatta en återkoppling på mailet.

Ärendenummer: 348958

Tack på förhand

Gällande skärmarna du frågade om så skulle jag gärna se Asus PG278Q med på Super weekend

/Joakim

Permalänk
Komplett.se

@Twitt:

Hej Joakim!

En medarbetare till mig skall under gårdagen ha snappat upp ditt mail och givit dig ett svar. Skulle du fortfarande ha några kvarstående funderingar är du alltid välkommen att dra iväg ett meddelande här, alternativt ringa in till 031-710 20 00.

Tack för förslaget om skärm! Ska se till att informationen går vidare och så får vi se vad nästa kampanj kan ha att erbjuda, förhoppningsvis finner ni något passande även om denna skärm inte skulle följa med denna gång.

/Patrick S, Komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Komplett:

Hej igen

Ja det stämmer att en kollega till dig snappade upp mitt mail, dock så fick jag inget svar utan endast ett "jag återkommer senare när jag vet svaret". Detta har inte skett ännu..
Jag tog även kontakt med komplett via er chatt, men även det var fruktlöst...

Permalänk
Komplett.se

@Twitt:

Hej igen!

Jag beklagar att din frågeställning tog lite tid att besvara, men jag har nu fått fram den informationen du efterfrågade och skickat allting i ett PM till dig.

Skulle du få några fler funderingar eller frågor är du varmt välkommen till att återkoppla på meddelandet.

Allt gott!
/Patrick S, Komplett.se

Visa signatur

Permalänk

Hej Komplett,

Den 19/7 beställde jag en CAT S60 hos er, sedan dess har jag väntat (visserligen en smula otåligt) på att se att min order gått vidare i processen. Jag har självklart förståelse för att ni inte kan skicka varor innan ni fått in dom i lager och efter som att ni under majoriteten av tiden endast kunnat ge ett preliminärt/förväntat datum så har jag heller inga problem med att dessa flyttats fram flera gånger.
När min order uppdaterades till "bekräftad i lager 10 augusti" så hoppades jag dock att väntan var över, sedan dess så har det bekräftade datumet flyttats till den 12 och idag till den 17 augusti.

Jag förstår att fördröjningen kommer från tillverkaren och därför är min fråga till er, vad krävs för att ni ska gå från "förväntat" till "bekräftat" när det gäller datum i lager? Varken ni eller CAT ser speciellt bra ut när bekräftade datum inte upprätthålls, oavsett från vilken felet kommer.
Då jag tidigare bara haft positiva erfarenheter som kund hos er så vill jag heller inte häva köpet och gå till någon annan.
Jag hoppas att ni kan belysa frågan lite, idag så vågar jag inte hoppas på något annat än ytterligare förseningar den 17.

Mvh,
Patrik

tillägg
Permalänk
Medlem

Det här "jag återkommer senare när jag vet svaret" har jag nu hört 3 gånger från chatsupporten de senaste två veckorna utan att det faktiskt skett. Jag tror det är ett standardsvar de fått direktiv om. Extremt besviken på supporten. Dessutom provade jag att fråga Komplett här på SC om ärendet utan att ens ha fått svar.

Permalänk
Komplett.se

@merdique:

Hej Merdique

Jag har besvarat ditt PM till oss.

/Jonathan

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Varför stänger ni chatten precis när eran rea börjar?

Är det nån som vet om det följer med kuddar för rygg och nacke till deras Akracing Octane?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Varför stänger ni chatten precis när eran rea börjar?

Är det nån som vet om det följer med kuddar för rygg och nacke till deras Akracing Octane?

Chatten är öppen

Permalänk
Avstängd

@Bazisten:
Jag öppnade chatten och där stod det att den stängde kl 18.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Komplett.se

@kaya:

Hej!

Vi har vår chat extraöppen hela vägen till 00:00 i dag med tanke på 6h rean.

Svar på din fråga så medföljer detta till den berörda stolen.

/Jonathan

Visa signatur

Permalänk

Beställer en vara på kampanj, får sedan meddelande att priset är felaktigt satt och köpet hävs.
Dåligt. Ingen kompensation eller något, trots att det är ni som har gjort fel.

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bozze4evigt:

Beställer en vara på kampanj, får sedan meddelande att priset är felaktigt satt och köpet hävs.
Dåligt. Ingen kompensation eller något, trots att det är ni som har gjort fel.

Varför anser du att du bör få kompensation? Orsakade prisfelet dig några kostnader?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro