Vinn nätagg från Seasonic

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Går det att betala med paypal på komplett?

Visa signatur

CPU: FX 8350 4,0 Ghz GPU: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 RAM Corsair vengeance 16GB 1600Mhz DDR3 Moderkort: ASUS M5A97 R2.0 SSD: Kingston SSDNow V300 120GB HDD: WD green caviar 2TB PSU: Corsair TX 750W Chassi Cooler Master HAF 912 Adv.

Permalänk
Hedersmedlem

@Speiderful: Varför läser du inte på deras sida istället?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej komplett! Såg att ni hade denna https://www.komplett.se/product/775713/datorutrustning/bildsk... skärm till ett bra pris, men medföljer en kabel som gör att man kan få 144hz?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk

Beställde X antal dator-delar för ett högt värde från Komplett.se, står nu på söndagen att delarna är skickade. Betyder det att dem kommer dyka upp så jag kan hämta ut dem imorgon måndag? Har ingen aning hur posten fungerar. Får väl också säga att det inte går att spåra paketet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Beställde X antal dator-delar för ett högt värde från Komplett.se, står nu på söndagen att delarna är skickade. Betyder det att dem kommer dyka upp så jag kan hämta ut dem imorgon måndag? Har ingen aning hur posten fungerar. Får väl också säga att det inte går att spåra paketet.

Det beror på när de blev skickade och hur långt posten har hunnit skicka paketen. Spåra upp det med Koll-IDt du har fått av Komplett på www.posten.se.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Det beror på när de blev skickade och hur långt posten har hunnit skicka paketen. Spåra upp det med Koll-IDt du har fått av Komplett på www.posten.se.

Tack för svar. Problemet är ju att det inte går att spåra IDt. Verkar ju inte ens vara ett registrerat ID?

Permalänk
Medlem

Posten är ofta rätt sega med att uppdatera sin tjänst.
Om du kollar inatt/imorgon så har dom nog uppdaterat i värsta fall så kan man hinna hämta ut paketet men det är ovanligt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Posten kommer inte att hämta paket på en Söndag, dom har paketet på måndag och du har det någon dag efter det.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för svar. Problemet är ju att det inte går att spåra IDt. Verkar ju inte ens vara ett registrerat ID?

Komplett har haft lager i Norge sedan de startade och därför kan man inte spåra numret direkt via postens sida. Inte förrän det åkt över svenska gränsen och registrerats här så blir det sökbart.

Jag har hört om folk som fått saker på måndagen när det skickats på söndagen (om än sällsynt, eller påhitt?) så det är möjligt Komplett har egna transporter till svenska gränsen, men det kan kanske Komplett själv svara på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Posten kommer inte att hämta paket på en Söndag, dom har paketet på måndag och du har det någon dag efter det.

Nej, komplett har egna bilar som kör till posten

Har hämtat varor jag beställt under helgen på Måndagar flera gånger.
Tror inte man får beställa efter middag eller nåt på Söndagen för att de skall komma med.

Permalänk

Okej. Det blev skickat runt 12-tiden under söndagen, får väl hoppas på det bästa.

Tack.

Permalänk
Medlem

Okej. Det blev skickat runt 12-tiden under söndagen, får väl hoppas på det bästa.

Tack.

Har för mig komplett inte skickar paket på Fredagar då dom skickar på Söndagar och då får man dom oftast på Måndag

Permalänk
Medlem

Men hur ska det gå till att de skickas på söndag men framme på måndag? Om du plockar upp själv från deras uthämtningsställe ja. Men via posten? Funkar väl inte så i Sverige om posten skall hantera det.. Oavsett när de skickas under helgen så kommer de att processas på måndag och landa hos dig på tisdag+ . Hade gärna haft fel men rätt säker på att det fungerar så även om komplett själva skulle kört ut det till posten som någon sa...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Men hur ska det gå till att de skickas på söndag men framme på måndag? Om du plockar upp själv från deras uthämtningsställe ja. Men via posten? Funkar väl inte så i Sverige om posten skall hantera det.. Oavsett när de skickas under helgen så kommer de att processas på måndag och landa hos dig på tisdag+ . Hade gärna haft fel men rätt säker på att det fungerar så även om komplett själva skulle kört ut det till posten som någon sa...

Komplett kör med lastbilar från Norge Söndag eftermiddag direkt till Postnords postterminal, exempelvis Örebro,
för sortering då Postnord börjar jobba Söndag kväll.
Under natten fraktas paketen vidare mellan terminaler beroende på var du bor och landar på utlämningsstället under Måndagen.
Precis som en vanlig vardag.

Bor du typ i Sundsvall tar det en dag extra som det alltid gör i norr.

Permalänk
Medlem

Där ser man..
Hade önskat fler företag kunde göra såhär.. Eller att postfanskapet håller igång lördagar också som i de flesta andra länderna (tror jag) .. Hatar vänmta på paket

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ser inte så ljust ut. Har paketet inte mottagits vid den här tiden så lär det ju ta en dag eller två tills jag kan hämta ut den...

Permalänk
Medlem

https://i.gyazo.com/ac66dab71e6c0978372e3f088ed1be8c.png

Ser inte så ljust ut. Har paketet inte mottagits vid den här tiden så lär det ju ta en dag eller två tills jag kan hämta ut den...

Det betyder att de registrerat paketet hos posten.
Kolla senare ikväll om Postnord scannat in paketet.
I såna fall får du det imorgon om du inte bor i norrland.

Permalänk

Mjo. Nu står det dock detta:

Fan, asså hade ju varit skit kul att få grejerna redan idag, men det blir nog att vänta till tisdag/onsdag.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Speiderful:

Går det att betala med paypal på komplett?

Vi erbjuder dessvärre inte Paypal som betalningsätt i dagsläget. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av eribo01:

Hej komplett! Såg att ni hade denna https://www.komplett.se/product/775713/datorutrustning/bildsk... skärm till ett bra pris, men medföljer en kabel som gör att man kan få 144hz?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Det medföljer kablage för att utnyttja 144hz /Jonathan

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur bra fungerar "spåra paketet" med er leverantör?
när jag försökte spåra mitt paket jag köpte på black friday så fungerade det inte så bra, stod bara "1 av 1 kolli - Ingen sending er mottatt foreløpig, kun EDI informasjon".
nu har jag shoppat från er igen och återigen när jag ska spåra mitt paket står det bara "1 av 1 kolli - Ingen sending er mottatt foreløpig, kun EDI informasjon"

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

när jag försökte spåra mitt paket jag köpte på black friday så fungerade det inte så bra, stod bara "1 av 1 kolli - Ingen sending er mottatt foreløpig, kun EDI informasjon".
nu har jag shoppat från er igen och återigen när jag ska spåra mitt paket står det bara "1 av 1 kolli - Ingen sending er mottatt foreløpig, kun EDI informasjon"

Det fungerar inte bra alls eftersom det är norska posten de länkar till i mailet. Kopiera kollinumret och sök på svenska postnord så kommer du få mer info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Det fungerar inte bra alls eftersom det är norska posten de länkar till i mailet. Kopiera kollinumret och sök på svenska postnord så kommer du få mer info.

perfekt!

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Hej komplett!

köpte en bärbar av er på blackfriday

Först nu så såg jag små små bryt/rep märken runt tangentbordet typ
kollade även en unboxing å jämförde jag fick ingen plast/tyg grej som låg mellan skärmen och t-bordet heller

kan jag ha fått ett demo ex eller kanske någon som har varit på reparation?

visst datorn kosta ju inte mycket å fungerar som den ska men känns ju lite tråkigt om det vore så
att det kanske ev är ett demo/reparations ex..

skrev även till eran kundservice men svaret kommer säkert måndag/tisdag.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av issue:

Skrivet av Killmaster:

Hej!

Vi känner till problemet och jobbar på att lösa det. I nuläget får man dessvärre kopiera kollinumret och söka manuellt via postnord.se. /Jesper

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av LolloZ:

Hej komplett!

köpte en bärbar av er på blackfriday

Först nu så såg jag små små bryt/rep märken runt tangentbordet typ
kollade även en unboxing å jämförde jag fick ingen plast/tyg grej som låg mellan skärmen och t-bordet heller

kan jag ha fått ett demo ex eller kanske någon som har varit på reparation?

visst datorn kosta ju inte mycket å fungerar som den ska men känns ju lite tråkigt om det vore så
att det kanske ev är ett demo/reparations ex..

skrev även till eran kundservice men svaret kommer säkert måndag/tisdag.

Hej!

Hmm, det låter märkligt! Återkom gärna via ett PM med ditt ärendenummer så ska jag be en kollega titta på det. /Jesper

Visa signatur

Permalänk

Undrar om ni kommer ta in koder till Rise of the Tomb Raider till PC?

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av S-FighterPilot:

Undrar om ni kommer ta in koder till Rise of the Tomb Raider till PC?

Hej!

Menar du ifall det kommer gå att köpa spelet digitalt via vår hemsida? För närvarande vet jag inte det, men mer information bör dyka upp på hemsidan innan release. /Jesper

Visa signatur

Permalänk

@Komplett: Precis vad jag undrade. Tack för infon

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

bygga egen paket

@Komplett:
Hej,

Vill bara säga att jag tycker det är tråkigt att ni inte erbjuder möjligheten till att bygga en komplett PC så som man själv vill.
Jag köpte min förra PC paket från er och då kunde jag välja eller snarare konfigurera en av existerande paketen men denna gång gick det inte och jag tror det var bara en m2 sticka som jag inte kunde lägga till. Bara för det lilla fick jag nu beställa från konkurrenten (datafixarna) som bygger precis som jag vill för 500kr extra. JAg tycker ni är jätte bra så jag hoppas att ni kan erbjuda detta i framtiden. Jag vet att ni vill ha bestämda komponenter som ni vet fungerar bra ihop men samtidigt så passar inte det alla och att bygga en låda och slänga på en windows image och se till att det bootar ok och kanske kan köra en memtest under kvällen (som ni kanske ändå gör på andra paket) är inte så värst jobbig kan jag tycka.
Men men jag hoppas jag kan återvända till er till min nästa paket.