Permalänk
Medlem

Köpråd: prisvärd mobil

Jag sitter idag med en nexus 5 med sprucken skärm.

Jag vill inte lägga så mycket pengar på en ny mobil. Kan tänka mig att lägga 1200-2000 kr.
Jag har inget större behov av att ha en bra kamera. Jag vill fortsätta att ha en andriodtelefon. Jag vill inte ha en för stor skärm. Jag gillar storleken på skärmen på min nexus 5.

Är det någon som har ett bra tips?

/ Corner

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi 3 är bra valuta för pengarna, för circa 1000kr

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Moto g 3 16GB är typ det bästa du kan få.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi 3 Pro eller den vanliga...sjukt mycket telefon för pengarna och sjukt bra batteri tid. Min först Kina telefon och det kommer garanterat bli flera Xiaomi telefoner istället för annat skräp med kort batteri tid som man måste ladda jämt.

Köpte min från http://shop.gizchina.com/ eu lager i Italien...går säkert köpa biligare någon annan stans men man får den snabbt och sliper strula med tull m.m

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Håller med föregående!

Redmi note 3 PRO är en förbaskat bra mobil för pengarna. Kameran är inte i toppklass men inte alls dålig för det. Men man ska inte förvänta sig S7 eller iPhone bilder. För runt 1600kr så är den mitt klara val!

Visa signatur

fujitsu u572

Permalänk

Det var nära att jag slog till på en Xiaomi Redmi 3 Pro. Verkar vara mycket telefon för pengarna, bra storlek och bra kvalité på bygget. Enda nackdelarna är väl kameran som sägs vara sådär, samt att det är en "kina-telefon" vilket brukar innebära en del "fix" (med ROM's osv.) innan allt funkar som det ska, om man nu ser det som en "nackdel". Nu har jag själv ännu inte provat en "kina-telefon" och är således inte helt insatt i hur mycket "fix" som krävs, det kanske är en enkel grej?
Nu hade Netonnet så lämpligt rea på Nexus 5X vilket ska ha en bättre kamera, så slog till på en sådan istället. Men jag är fortfarande bra sugen på att testa en Xiaomi Redmi 3 Pro, så ev. att det blir en beställning av en sådan också inom en snar framtid

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Hej @Corner
Kanske är Nya Galaxy J3 är något att ha.

5" Super AMOLED-skärm
Fyrkärnig processor
2600 mAh-batteri
1,5 GB RAM
Slimmad och snygg design

1 749:- hos Netonnet

Visa signatur

Mobo Asus Z97-A, Intel Core i5 4690K, Crucial BallistixSport 8gb, Samsung 850 PRO,EVGA GeForce GTX960 4GB SC Gaming, PSU Fractal Design 750W Integra M, Fractal Design Define R5 Blackout Edition, Noctua NH-C14S CPU Cooler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Det var nära att jag slog till på en Xiaomi Redmi 3 Pro. Verkar vara mycket telefon för pengarna, bra storlek och bra kvalité på bygget. Enda nackdelarna är väl kameran som sägs vara sådär, samt att det är en "kina-telefon" vilket brukar innebära en del "fix" (med ROM's osv.) innan allt funkar som det ska, om man nu ser det som en "nackdel". Nu har jag själv ännu inte provat en "kina-telefon" och är således inte helt insatt i hur mycket "fix" som krävs, det kanske är en enkel grej?
Nu hade Netonnet så lämpligt rea på Nexus 5X vilket ska ha en bättre kamera, så slog till på en sådan istället. Men jag är fortfarande bra sugen på att testa en Xiaomi Redmi 3 Pro, så ev. att det blir en beställning av en sådan också inom en snar framtid

Jag har inte behövt fixa någon med min Xiami Redmi 3 Pro.. kör med rom som den kom från affären jag köpte den ifrån det funkar fin fint...väntar bara på att de ska lägga in Svenska som språk så jag kan bytta till det, men det är på god väg eftersom några svenskar har varit flitiga och gjort klart översättningen :).

Sen så är batteriet ett stort plus på telefonen 4100mAh

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

@Lastviking: Aha ok, smidigt. Som jag förstått det kan det vara lite olika ROM's beroende på var man köper telefonen från.

Visa signatur

Citera för svar.