Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Är det någon här inne som har hittat något riktigt sällsynt när ni varit ute och letat. Själv har jag inte hittat något speciellt. Bara typ 30 Drowzee.

Vet inte vilka som räknas som riktigt sällsynta men några som jag bara sprungit på 1 gång är iaf. Tangela, Rhyhorn, Machop, Golduck, Ekans, Cubone och Seaking.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Går ej att logga in igen, har alla samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hpx:

Går ej att logga in igen, har alla samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan logga in men svårt att göra något i spelet för allt laggar och är segt. Pokémon spawnar brevid mig men det går inte trycka på dom och sen försvinner dom. Försökte även träna vid några gym men det är nästan omöjligt att få en fight att starta och om man lyckas få en fight så blir man oftast utkastat igen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Varför stänger dom inte ner istället för att låta folk spela och bli frustrerade ? ja den dära nearby kan ni skita i för den funkar inte men det ska gå att hitta pokemons men det känns ju bara dumt att gå utan att veta vart man ska pallar inte spela ett trasigt spel och ofta när man väl kasta bollen så händer sen inget och man vet inte om man fick den eller ej.. kul va ?

Permalänk
Medlem

Installerade just filen.
Får bara "GPS signal not found."
Kan trycka på Google, men händer inget kommer ingen login ruta.
Pokemon Trainer Club finns också men verkar vara nere för maintenance pg.a. för många användare... meh..

Permalänk
Medlem

spelet laggar för mycket nu för att spela hopplöst de kanske skulle tagit 4 länder i taget istället för 26 länder ...

Permalänk

@hpx: Hade problem förut men tror det lättade upp sig för en stund sen.

Permalänk
Medlem

Hade typ tre st ägg som blev klara samtidigt utan att jag märkte det, och det kom inte upp något och står inget i journalen. Har jag fått pokemonarna i alla fall eller är dem borta?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

Hade typ tre st ägg som blev klara samtidigt utan att jag märkte det, och det kom inte upp något och står inget i journalen. Har jag fått pokemonarna i alla fall eller är dem borta?

Sortera dina pokemons på tid (recent) med ikonen nere till höger, så ser du om det är några där som du inte fångat själv.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Hm jag har en fråga. Det verkar inte som om mitt Pokemon "går" när jag inte har skärmen på. För varje gång jag tar upp telefonen och sätter på den igen står det bara "gps signal not found" för 2-3 sekunder innan den hittar den igen.
Det står ju att man ska kunna ha den i fickan så den vibrerar men det gör det inte för mig. Det är väl samma sak med äggen antar jag? Om man går med telefonen i fickan så ska den räkna km?

Permalänk

Någon mer än jag som har problem att spelet hänger sig efter man fångat en pokemon?
Kastar pokebollen den fångar pokemonen men sedan ligger bara pokebollen på marken och så händer inget mer

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunesRäka:

Hm jag har en fråga. Det verkar inte som om mitt Pokemon "går" när jag inte har skärmen på. För varje gång jag tar upp telefonen och sätter på den igen står det bara "gps signal not found" för 2-3 sekunder innan den hittar den igen.
Det står ju att man ska kunna ha den i fickan så den vibrerar men det gör det inte för mig. Det är väl samma sak med äggen antar jag? Om man går med telefonen i fickan så ska den räkna km?

Du ska ha den i power saver och då ha den i fickan. Inte låst skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Någon mer än jag som har problem att spelet hänger sig efter man fångat en pokemon?
Kastar pokebollen den fångar pokemonen men sedan ligger bara pokebollen på marken och så händer inget mer

Får detta på 2 av 3 catches.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Du ska ha den i power saver och då ha den i fickan. Inte låst skärm.

+ att den måste vara vänd upp och ner!

power saver hittar du i spelet's inställningar!

Permalänk
Medlem

Det segar generellt sett alltid ihop helt och hållet kvällstid när amerikanarna vaknar till liv. Kommer att bli bättre när/om de bygger ut sina servrar.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Könsord!
Jag pendlar med cykel till jobb och tänkte att det var perfekt då att få in lite km för äggen.
Men dom har satt en låg hastighet, 10mph (16kmh). Enligt GamesRadar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Mest irriterande är att de som använde APK är långt framför oss andra. Högsta CP hos mig är 76... Gymmet brevid mig är 900ish.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Mest irriterande är att de som använde APK är långt framför oss andra. Högsta CP hos mig är 76... Gymmet brevid mig är 900ish.

nja det hade ändå inte spelat en roll, för man kan ju bara ösa in lucky eggs om man badar i pengar och på så sätt öka i lvl rätt så snabbt så det blir med tiden bara elit spelare som kommer dominera gymmen tyvärr.

Permalänk
Medlem

@Hzup: jag har spelat ca 5 h sen igår, och har pokemon på 700 cp.. Bara f2p och lvl 10 snart.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hzup:

Mest irriterande är att de som använde APK är långt framför oss andra. Högsta CP hos mig är 76... Gymmet brevid mig är 900ish.

900 är iofs inte så högt... Det riktiga problemet är lagget som är i striderna, helt omöjligt att tajma all dodging rätt. Utan lagget hade man kunnat ta över gym med mycket lägre CP.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Blev utloggad runt 13-tiden och inte kunnat logga in efter det.

Tråkigt

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

@Dunder: 900 är dock bra mycket högre än vad en legit spelar kan lyckas med på dessa dagarna. Aja, ingen idée att klaga. Snart är jag där också.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Proffsmobbare

Det är bara att hålla ut, det finns ingen anledning att köpa mer serverkraft när det bara är launch-veckan som kommer vara en belastning.

Finns inte ett spel i världen som kan svara på sådan här överdriven hype hos folk. Är helt säker på att antalet aktiva spelare snart kommer hamna i fritt fall.

Permalänk
Medlem

@Hzup: Nej...

Permalänk
Skrivet av Relive:

@Hzup: jag har spelat ca 5 h sen igår, och har pokemon på 700 cp.. Bara f2p och lvl 10 snart.

Låter ju nästan otroligt, när jag är level 9, har spelat bra mycket längre än 5 timmar och min högsta är level 300... antar att de drar upp rejält efter lvl 10 då, eller så är det extremt slumpbaserat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@Lasergurka: har ett ställe ganska nära där jag bor, med 5 pokestops där någon hade satt ut lures igår 22.30-02

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

+ att den måste vara vänd upp och ner!

power saver hittar du i spelet's inställningar!

Eller med toppen av telefonen neråt... Funkar också.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

Så jävla synd att spel som bygger på folks beroende tendenser börjar bli norm, vissa kommer ju att spendera tusentals timmar och tio tusentals kronor på coins. Och man får ju inte ut något av det mer än , att man har upplevlade pokemons, ingen story, inget mervärde. Bara ett oändligt levlaupp/köp coins skapa beroende, ångesten brukar ju inte vara nådig när man inser att man har slösat bort sjukt mycket tid och pengar på ingenting (har själv fastnat i vissa saker tidigare).
Brukade gilla spel , kan fan knappt njuta av vanliga spel som har bra storys längre heller då man helt plötsligt ska ha samlarkort och skit i steam.

Permalänk
Skrivet av Relive:

@Lasergurka: har ett ställe ganska nära där jag bor, med 5 pokestops där någon hade satt ut lures igår 22.30-02

Okej, har varit nära många lures, men det brukar vara ungefär lika effektivt som att bara gå runt i rask takt, och många gånger sämre... är fortfarande en konstigt stort hopp i cp dock, min näst högsta är nog på 200...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@Lasergurka: har du använt dina candys för power o evolves då?

Also, jag tycker inte man hittar något alls när man går nästan, på vägen dit har vi nästan inga pokestops lr något alls, men direkt där i området ploppar det pokemons hela tiden^^