Permalänk

Mest snokat utan att posta tills nu då

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk
Medlem

Stairs by Erik Edgren, on Flickr

Cottage by Erik Edgren, on Flickr

Blev mycket nöjd med panoramafotografiet, men blev dock lite misslyckad med vågorna till vänster (inte lätt).

The view from the bridge by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

GhettoCruiser finally done by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Bra bild de där.
Skitbra t.om

Permalänk

Summer sunset over the water by Pontus Bergvall, on Flickr

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Var i Norge nyligen och testade Illford HP5 för första gången.

Permalänk
Medlem

Ny resekamera inför sommarens äventyr

Canon G7X Mk II by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Dammade av fotoväsksn och dess tillbehör 1 vecka sen. Nu har det blivit massa foton. Här är ett!

Canon 60D, Canon 100mm f/2,8 L Macro IS
Photoshop CC 2015

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Lofoten en tidig morgon.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

det regnar så mycket i Göteborg så vi har fått regnskog i Universeum!!

Universeum Rain Forrest - Bird 06 by Daniel Cederberg, on Flickr

Universeum Rain Forrest - Bird 02 by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Va i vaxholm och fångade Pokemon så tänte att de va bäst att ta med kameran

Kastellet in Vaxholm, sweden by night by Johan Gladén, on Flickr

Sunset in Vaxholm, Sweden by Johan Gladén, on Flickr

Permalänk

Första bilderna med en nyinköpt Nikon D810 samt en Nikon 50mm f/1,4.

Summer green by Max Sahlström, on Flickr

This way by Max Sahlström, on Flickr

Var en del coola nattfenomen, mycket udda moln
Han dock inte slänga framstativet innan dom flesta molnen hade dragit förbi, men det var ganska coolt ändå.

DSC_4174_1 by Max Sahlström, on Flickr

Powerlines by Max Sahlström, on Flickr

Permalänk
Medlem

Var i Tänndalen och vandrade v.29
Här är en av bilderna

DSC_3499 by Joakim Överström, on Flickr

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Var iväg en tur till Bornhom med familjen och föräldrarna och mellanlandade i Älmhult där föräldrarna bor.
Det var ju inte en fototrip på det sättet så det blev mest snapshots på familjen, såklart, men ett par andra bilder blev det iaf.

_DSC9206 by Robert Petersson, on Flickr

_DSC9127 by Robert Petersson, on Flickr

_DSC9149 by Robert Petersson, on Flickr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vid Grå Borg på Öland, diggar skorstenen i kalksten

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Farm by Erik Edgren, on Flickr

Bronze age by Erik Edgren, on Flickr

Swedish potatoes by Erik Edgren, on Flickr

Sunset, Hamburgö by Erik Edgren, on Flickr

Sailing boat by Erik Edgren, on Flickr

Smögen by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tog en promenad med kameran. Detta blev en av bilderna.

Citizen Grand Touring Sport on summer strap by Johan Hermansson, on Flickr

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

_DSC4480 by Robert Petersson, on Flickr

_DSC4464 by Robert Petersson, on Flickr

_DSC4445 by Robert Petersson, on Flickr

_DSC4432 by Robert Petersson, on Flickr

Permalänk
Medlem

Blev tippsad på Brunos att testa CineStill. Dvs Kodak 50D motion picture, som jag normalt filmar med i mina 16mm kameror. Men modifierat för stillbilld och vanlig C-41 framkallning.
Framkallade stående i rumstemperatur.
Har redan beställt fyra rullar till.

Tog lite annat när jag ändå var i stan.

Permalänk
Medlem

Här kommer lite semesterbilder!

Jag har använt ett Nikon D810 med ett Nikon 24mm f/1.4G ED objektiv jag fick tag på "billigt" begagnat. Ploppade på ett cirkulärt polarisationsfilter som också är i bruk på alla bilder nedanför.

Green Field in Sweden by strukt, on Flickr

Hudiksvall by strukt, on Flickr

Sandnessjøen, Norway by strukt, on Flickr

Sandnessjøen, Norway by strukt, on Flickr

Surreal Flowers Sunset by strukt, on Flickr

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Linus by Erik Edgren, on Flickr

En väns unge

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tror fan jag bor i Sveriges tråkigaste stad. Gävle.

Senaste från mig:

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Tråkigaste? :S Riktigt fina fotografier ju! Några av de har dock en lutande horisont :/ Synd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Tråkigaste? :S Riktigt fina fotografier ju! Några av de har dock en lutande horisont :/ Synd.

Ja, jag tycker faktiskt det. Det finns inte direkt något fräsigt liksom.. Fin cityscape över staden, stadstrafik t.ex.
Efter jag bytte till Canon verkar det som jag inte lyckats räta upp dem horisontellt. Tycker jag fixar det i LR men sen är de sne i alla fall.

Vilken/vilka av dem specifikt är det du tänker på?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Ja, jag tycker faktiskt det. Det finns inte direkt något fräsigt liksom.. Fin cityscape över staden, stadstrafik t.ex.
Efter jag bytte till Canon verkar det som jag inte lyckats räta upp dem horisontellt. Tycker jag fixar det i LR men sen är de sne i alla fall.

Vilken/vilka av dem specifikt är det du tänker på?

Sista är den enda jag stör mig på, de andra tycker jag fungerar. I övrigt riktigt fina foton!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Ja, jag tycker faktiskt det. Det finns inte direkt något fräsigt liksom.. Fin cityscape över staden, stadstrafik t.ex.
Efter jag bytte till Canon verkar det som jag inte lyckats räta upp dem horisontellt. Tycker jag fixar det i LR men sen är de sne i alla fall.

Vilken/vilka av dem specifikt är det du tänker på?

Där ser man. Jag tycker att Hammarö är väldigt tråkigt att fotografera, då det knappt inns något här, förutom skog, lantmiljö och byggnader. Vill upp på höga höjder eller se riktigt fina saker för att bli intresserad. Annars är det bara tråkigt

Det går att välja "Level" under "Transform" på "Develop"-sidan i Lightroom. Då försöker programmet räta upp bilden så gott det bara går, och jag tycker det funkar mycket bra för mina fotografier.

Det är dessa två (främst den sista) som horisonten lutar på.

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Där ser man. Jag tycker att Hammarö är väldigt tråkigt att fotografera, då det knappt inns något här, förutom skog, lantmiljö och byggnader. Vill upp på höga höjder eller se riktigt fina saker för att bli intresserad. Annars är det bara tråkigt

Det går att välja "Level" under "Transform" på "Develop"-sidan i Lightroom. Då försöker programmet räta upp bilden så gott det bara går, och jag tycker det funkar mycket bra för mina fotografier.

Det är dessa två (främst den sista) som horisonten lutar på.

Sägs om att dra till Norge en helg och fota? x) Känner precis likadant.

Den sista med båtstugan har jag lite blandade känslor för. Den är fin om man kollar på den, men något känns fortfarande inte bra med den. Den övre har jag försökt lägga så taket är horisontellt. Jag antar du/ni tänker på det där med skogen, att den lutar lite?

Eftersom stugan till höger är föremålet i fokus tyckte jag det var viktigare att taket där är rakt, eller har jag fel?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Sägs om att dra till Norge en helg och fota? x) Känner precis likadant.

Den sista med båtstugan har jag lite blandade känslor för. Den är fin om man kollar på den, men något känns fortfarande inte bra med den. Den övre har jag försökt lägga så taket är horisontellt. Jag antar du/ni tänker på det där med skogen, att den lutar lite?

Eftersom stugan till höger är föremålet i fokus tyckte jag det var viktigare att taket där är rakt, eller har jag fel?

En utflykt till Norges underbara natur? Det är min högsta dröm! När åker vi?

Jadu. Det är ju egentligen en smaksak. Om horisonten syns, så tycker jag att den ska vara rak, oavsett motivet Tog mig friheten till att ladda hem ditt fotografi och göra den så rak som det bara gick, så du får se skillnaden. Hoppas det inte gjorde något

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

En utflykt till Norges underbara natur? Det är min högsta dröm! När åker vi?

Jadu. Det är ju egentligen en smaksak. Om horisonten syns, så tycker jag att den ska vara rak, oavsett motivet Tog mig friheten till att ladda hem ditt fotografi och göra den rak, så du får se skillnaden. Hoppas det inte gjorde något

https://erik-edgren.nu/sweclockers/solomon-straight-horizon.jpg

Jag tänkte ju göra samma sak, men för långsam som alltid! (Nästan)

Personligen tycker jag dock att man kan räta upp den ännu lite mer.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.