Lenovo y50-70 - Väldigt imponerad av denna dator! Hands-on Review!

Permalänk
Medlem

Köpte en sådan i förrigår. Är INTE datorkunnig.
Lenovo y50-70
I7 4720HQ
8Gb ram
960M grafik 2GB
1TB SSHD 8Gb cache skit disk

Funkar inte för 5 öre till CSGO. Jag frågade specifikt i butiken "Jag vill kunna spela CSGO utan fps drops eller något, de ska köras smooth och rent som vilken annan top notch gaming dator" till svar får jag "garanterat" att datorn ska göra det.

Men det ändå jag möts av sedan jag kom hem har varit en seg jävla dator att starta upp, mycket program förinstallerade. Tryckte vidare på allt och slutade med att ja uppgraderade till Win10 (trotts att säljaren sa att de redan kom installerat). Efter detta blev de nedladdning av Steam samt Battlenet

Efter en omstart testade jag Hearthstone, givetvis går detta utmärkt och med en grym bildkvalité och skärpa(enligt mig)
Men CSGO?!
70-110 FPS max, hackar och laggar smått (inte överdrivet men hade inte vågat spela rankad match)

Snälla gott folk, jag har inte återköps rätt enligt försäljaren, men ska dit och kriga imorgon är det tänkt, vad jag vill veta av er är: Borde inte denna dator klara CSGO helt jävla galant, utan de minsta problem? Borde ja inte kunna förvänta mig det säljaren påstod? Har jag blivit rakt av lurad/blåst?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Badgez:

Köpte en sådan i förrigår. Är INTE datorkunnig.
Lenovo y50-70
I7 4720HQ
8Gb ram
960M grafik 2GB
1TB SSHD 8Gb cache skit disk

Funkar inte för 5 öre till CSGO. Jag frågade specifikt i butiken "Jag vill kunna spela CSGO utan fps drops eller något, de ska köras smooth och rent som vilken annan top notch gaming dator" till svar får jag "garanterat" att datorn ska göra det.

Men det ändå jag möts av sedan jag kom hem har varit en seg jävla dator att starta upp, mycket program förinstallerade. Tryckte vidare på allt och slutade med att ja uppgraderade till Win10 (trotts att säljaren sa att de redan kom installerat). Efter detta blev de nedladdning av Steam samt Battlenet

Efter en omstart testade jag Hearthstone, givetvis går detta utmärkt och med en grym bildkvalité och skärpa(enligt mig)
Men CSGO?!
70-110 FPS max, hackar och laggar smått (inte överdrivet men hade inte vågat spela rankad match)

Snälla gott folk, jag har inte återköps rätt enligt försäljaren, men ska dit och kriga imorgon är det tänkt, vad jag vill veta av er är: Borde inte denna dator klara CSGO helt jävla galant, utan de minsta problem? Borde ja inte kunna förvänta mig det säljaren påstod? Har jag blivit rakt av lurad/blåst?

Hejsan!

Det jag kan rekommendera att du gör är att ladda ner Windows 10 och gör en Clean Install av datorn via USB. Färdiga datorer kommer alltid med massa skit som kan slöa ner.
Glöm inte att ladda hem drivrutiner för nätverk och ha till hands då Wi-Fi inte funkar på datorn "by default".

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-ref...
http://support.lenovo.com/se/sv/products/laptops-and-netbooks...

Sedan när du installerat klart Windows 10 från USB, installerat Wi-fi drivarna då laddar du hem resten så som Intel Chipset, Nvidia drivers mm.

Du får inte ut rätt mängd FPS, låter som att du spelar på det intgrerade CPU(GPU) chippet istället för ditt GTX 960m, så om du inte orkar göra ovanstående så kanske det räcker med att installera om Nvidia Drivers, då dem kan ha börjat strula i och med W10 uppgraderingen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Hej, kollade upp de här med integrerade grafikkort och dedikerade, ändrade manuellt i nvidia kontrollpanel utan framgång. Har inte omformaterat datorn och vet inte hur man gör, har ingen skiva eller CDkey.

Permalänk
Medlem

Men är vi överens om att dessa speccs bör ge mig fin, smooth hög prestanda i CSGO? samt högre fps nämre 200-250?

Har precis varit där och lämnat tillbaka, han skulle göra en felsökning och var inte speciellt engagerad och ville inte svara på några frågor. Men de skulle höra av sig nästa vecka

Permalänk
Medlem

Vet inte om nån bryr sig om denna tråden längre, men tänkte att det skulle vara kul att dela med sig av mina halvtaskiga före/efter bilder då jag själv läste igenom tråden innan jag köpte datorn.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ornvaupkvdqpo/

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte från laptopscreens

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Skrivet av Badgez:

Men är vi överens om att dessa speccs bör ge mig fin, smooth hög prestanda i CSGO? samt högre fps nämre 200-250?

Har precis varit där och lämnat tillbaka, han skulle göra en felsökning och var inte speciellt engagerad och ville inte svara på några frågor. Men de skulle höra av sig nästa vecka

Hur gick det med datorn?
Fick du göra en retur eller löste det sig? Det första jag tänkte på när jag läste din post var om du ändrat batterieinställning till "gaming mode". Vet att det gjorde enorm skillnad på min y50.

Permalänk
Medlem

@jamenvisst: Jag fick lämna tillbaka och köpte en Asus ROG dator på netonnet, minns inte fulla namnet men funkar fint

Permalänk
Testpilot

@BadNewsBrod: Ser kanonfint ut! Bra jobbat

Hoppas du är nöjd med datorn fortfarande, alla vänner jag rekommenderat den till är nöjd än idag - Själv bytte jag upp mig mot en lite värre laptop innan jag landade på stationärt igen, men var en trevlig maskin den tiden jag hade den

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >