Jag vill spela Red Dead Redemption!

Permalänk
Avstängd

Jag vill spela Red Dead Redemption!

Så jag sprang på en lets-play idag, som spelade Red Dead Redemption, och jag vill!

Så jag behöver en XBOX 360, tydligen, och spelet då, så klart. Jag har aldrig ägt en konsoll, så vad behöver jag, vilken hårdvara (storlek på hårddisk osv.) och kan jag köpa spel från utlandet, alltså är det några tramsiga regionslås på dessa apparater.

Eye need hälp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VresiBerba:

Så jag sprang på en lets-play idag, som spelade Red Dead Redemption, och jag vill!

Så jag behöver en XBOX 360, tydligen, och spelet då, så klart. Jag har aldrig ägt en konsoll, så vad behöver jag, vilken hårdvara (storlek på hårddisk osv.) och kan jag köpa spel från utlandet, alltså är det några tramsiga regionslås på dessa apparater.

Eye need hälp!

Spelet på Xbox One (via bakåtkompatibilitetsläget för Xbox 360) ger bästa upplevelsen av spelet i dagsläget enligt Digital Foundy: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-red-dea...

Xbox 360 är förvisso billigare men en Xbox One ger ju möjligheten att spela nyare spel också, samt att de är riktigt tysta dessutom.

Xbox One kommer med minst 500GB lagring vilket räcker gott och väl, kan bytas ut mot en större lagringsenhet eller så kopplar man in en extern lagringsenhet via USB för att få mer utrymme.

Lite osäker hur det ser ut med regioner dock. Vad jag vet är att du antingen kan köpa RDR på skiva (Xbox 360-utgåvan, vilken bör vara billig att få tag i) eller köpa digitalt på Xbox Store.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Livsnjutare 😎

Finns även till PS3 / PlayStaton 3

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Spelet på Xbox One (via bakåtkompatibilitetsläget för Xbox 360) ger bästa upplevelsen av spelet i dagsläget enligt Digital Foundy:
Xbox 360 är förvisso billigare men en Xbox One ger ju möjligheten att spela nyare spel också, samt att de är riktigt tysta dessutom.

Nä, inget nyare än 360. Konsolspeleri är liksom inget för mig, jag klarar mig fint med min ganska välutrustade PC för spel. Anledningen till att jag fick detta infall är helt och hållet på grund utav Red Dead Redemption, vilket inte finns till PC.

Om jag nu skaffar en XBOX 360 just för det spelet, blir ju förstås andra spel intressanta, spel som man kan spela ihop med frugan. Man måste ju sälja in köpet, liksom. Finns LA Noire till 360? Eller andra typer av spel, som man kan spela ihop med en kanske inte så techno-intresserad fruga. Myst gillade hon, till exempel.

Skrivet av andreas_dock:

Vad jag har fattat så är PS3-versionen 640p medans XBOX-versionen 720p. Dessutom verkar XBOX 360 vara billigare, dom verkar gå från mellan 300 till 700, typ. Och det är bra mycket billigare än vad PS3'orna går för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja och just nu finns det även på Playstations sommarrea om vill ha digitalt

https://store.playstation.com/#!/sv-se/sommarrea/cid=STORE-MS...

Men skulle nog skälv satsat på en begagnad konsol som det samt kanske några andra (som du tycker) intressanta spel kommer med på skiva.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Vad jag vet är att du antingen kan köpa RDR på skiva (Xbox 360-utgåvan, vilken bör vara billig att få tag i) eller köpa digitalt på Xbox Store.

Det är ju precis sånt här jag vill ha hjälp med; vad kostar RDR på XBOX store? Skiva kan jag förmodligen få tag på runt 100. Finns för 200, köp-nu på Tradera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Oh, najtynajn spänn!

Permalänk
Medlem

Jag vill ha detta spel till PC!!!
Varför kunde dom inte ha portat det, om ens dåligt...?

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DatorMuppen:

Nej, jag... håller med. Men för mig blev det, uppenbarligen, ett litet projekt. Jag skall tydligen köpa en XBOX, 14 år efter lanseringen av konceptet. Spännande! Dessutom behöver jag lära mig att styra tredjehandsperspektiv utan mus. Det blir spännande, det också.

Permalänk
Medlem

LA Noire finns till boxen också, rätt billigt dessutom om du hittar det på skiva (köpte min kopia för 50 spänn nytt eller något liknande).

Permalänk
Avstängd

Vad innebär det om boxen är "bannad"? Kan man spela på den ändå?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VresiBerba:

Vad innebär det om boxen är "bannad"? Kan man spela på den ändå?

Ja men endast offline. Den kan inte koppla upp sig till Live.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mega-Dark:

Men skulle nog skälv satsat på en begagnad konsol som det samt kanske några andra (som du tycker) intressanta spel kommer med på skiva.

63kr för hela spelet liksom... No brainer!

Dessutom får man köra hela spelet utan att betala med!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DatorMuppen:

För en port kostar pengar och tid?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Det gör väl allt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Spelet kommer nog aldrig hitta ut på några nya plattformar, sägs ju att spelet kodmässigt var i så dåligt skick att det inte går att porta. PS3-utgåvan är sämre och fungerar bara på PS3. Xbox 360-utgåvan är bättre och fungerar dessutom på Xbox One via bakåtkompatibilitetsläget för Xbox 360.

Iofs finns ju möjligheten att spela Xbox 360-utgåvan på PC om Microsoft skulle börja stödja detta. Men det är ju fortfarande ingen port utan ett emulationslager speler drivs via.

Riktigt synd då det är ett av de bästa spel som någonsin gjorts i mitt tycke. Personligen hoppas jag på ryktena om ett nytt Red Dead spel och då lär den stödja både PS4 och Xbox One iallafall, förhoppningsvis även PC. Med tanke på att det gått flera år sedan Rockstars släppte ett spel så börjar det bli dags. GTA V 2013 börjar närma sig tre år sedan lanseringen.

Permalänk

Skulle rekommendera PS3 för frameraten och för att det fanns spelare för typ ett år sen. En PS3 ska inte gå för mer än 800 spänn (slim).

Permalänk
Avstängd

Jag har nu handlat box (350 spänn) och lite spel, varav det första trillade ner i lådan idag. Och... det, som vanligt är jag benägen att säga, börjar ju bra, det här. Det var dessutom från en spelbutik på Tradera. Jag blir så trött. Fan, har folk inte bättre koll än så här

Edit; alltså, för att klargöra, skiva 2 saknades.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VresiBerba:

Jag har nu handlat box (350 spänn) och lite spel, varav det första trillade ner i lådan idag. Och... det, som vanligt är jag benägen att säga, börjar ju bra, det här. Det var dessutom från en spelbutik på Tradera. Jag blir så trött. Fan, har folk inte bättre koll än så här

https://s32.postimg.org/pmg0f8mc5/20160802_171148.jpg

Värre ändå kanske, L. A. Noire finns till PC: http://store.steampowered.com/app/110800/

Riktigt trist att en av skivorna saknas dessutom. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Värre ändå kanske, L. A. Noire finns till PC: http://store.steampowered.com/app/110800/

Nu förstår jag inte riktigt...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VresiBerba:

Nu förstår jag inte riktigt...

Eftersom spelet finns till PC så behöver du inte köpa spelet till Xbox 360, såvida du inte vill ha just den utgåvan av någon speciell anledning dvs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Eftersom spelet finns till PC så behöver du inte köpa spelet till Xbox 360, såvida du inte vill ha just den utgåvan av någon speciell anledning dvs.

Jaha, men nu ville jag ju ha det till Xbox, det var ju därför jag köpte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

https://s32.postimg.org/pmg0f8mc5/20160802_171148.jpg

se det från den ljusa sidan, hade du valt PS3 hade det saknats två skivor istället.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

se det från den ljusa sidan, hade du valt PS3 hade det saknats två skivor istället.

På PS3 är det Blu-ray och ligger på en skiva

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller