Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem

Vad hade ni valt? Msi gaming x eller strix mellan modellen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Vad hade ni valt? Msi gaming x eller strix mellan modellen?

Strix klockar väl lite bättre från stock, iaf oc versionen. Msi kortet ska vara lite tystare, annars är det ingen stor skillnad, utseende i så fall.

Permalänk
Medlem

Fick mitt Gigabyte G1 Gaming kort nu från Dustin. Helt tyst vid 32c idle och runt 65 när jag maxar witcher 3 i 3340x1440 och jag hör noll coil whine och hör inte kortet typ alls heller. Väldigt nöjd

Permalänk
Medlem

@lyN:

Hmm funderar. Helt plötsligt fick jag mejl och två.kort är påväg till mig.

Både msi gaming x och strix mellan modellen.

Så nu måste jag bestämma mig imorgon vilket jag ska behålla

Svårt val....

Permalänk
Medlem

Hade bokat ett EVGA 1080 FTW men blev fördröjt nu ytterliggare 2 veckor på Komplett så högg på ett ASUS 1080 Gaming som fanns i lager på dustin istället. Förhoppningsvis märker jag ingen skillnad. Dock verkar EVGA korten allmänt komma in segt till affärerna jämfört med ASUS/Gigabyte-korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@lyN:

Hmm funderar. Helt plötsligt fick jag mejl och två.kort är påväg till mig.

Både msi gaming x och strix mellan modellen.

Så nu måste jag bestämma mig imorgon vilket jag ska behålla

Svårt val....

Dom är så fruktansvärt snarlika att du kommer bli nöjd med båda, jag valde själv msi endast för att jag gillar deras fläktlösning bättre och prioriterar ljudnivå.

Permalänk
Medlem

@lyN:

Strix kortet är ju lite svalare än Msi, enligt sweclockers så skiljer det ju iallfall ca 5 grader.

Men får ta kvällen och fundera på om jag ska välja msi eller strix.:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@lyN:

Strix kortet är ju lite svalare än Msi, enligt sweclockers så skiljer det ju iallfall ca 5 grader.

Men får ta kvällen och fundera på om jag ska välja msi eller strix.:)

Är det OC? För det kortet toppade ju dom flesta testerna som sweclockers gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte i eftermiddags ett Asus strix A8G från dustin, ~7690kr som redan är skickat faktiskt. Såg efter köpet gick igenom att Komplett har studentrabatt på sina strix oc O8G, då vill de ha 7500kr och de ska komma in 11 augusti. Funderar på untnyttja min 14 dagars ångrätt och se om O8G går att köpa när de sagt att modellen ska komma in och lämna tillbaka mitt A8G, som jag betalat mer för ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLutnaes:

Köpte i eftermiddags ett Asus strix A8G från dustin, ~7690kr som redan är skickat faktiskt. Såg efter köpet gick igenom att Komplett har studentrabatt på sina strix oc O8G, då vill de ha 7500kr och de ska komma in 11 augusti. Funderar på untnyttja min 14 dagars ångrätt och se om O8G går att köpa när de sagt att modellen ska komma in och lämna tillbaka mitt A8G, som jag betalat mer för ändå.

Det datumet har väl flyttats minst 5ggr sen jag beställde mitt kort så lär väl inte komma in den 11e heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Fejno:

Toppade på temp? Eller vad syftar du till?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Det datumet har väl flyttats minst 5ggr sen jag beställde mitt kort så lär väl inte komma in den 11e heller

Skickades från m.sweclockers.com

Har läst ganska mycket i den här tråden innan jag la min beställning och antar att din beställning är en av de olyckliga tvåmånaders-försenade? Två månader är ju extremt lång tid i elektroniksammanhang så det känns dock som att sannolikheten att nästa leveransdatum stämmer blir större för varje ändring, alltså att datumen har flyttats såpass många gånger nu att den 11 är sannolikt rätt. Asus måste ju få ordning på sina problem någon gång tänker man..

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Fejno:

Toppade på temp? Eller vad syftar du till?:)

Det var ju bäst i nästan alla tester dom gjorde om jag inte minns fel.
https://m.sweclockers.com/test/22308-asus-geforce-gtx-1080-ro...
där kan du se när dom jämför olika 1080

Permalänk
Medlem

@Fejno:

Det är strix mellan modellen jag funderar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Fejno:

Det är strix mellan modellen jag funderar på.

Då vet jag ej :s
Men msi 1080 var väl ganska tätt efter asus 1080 oc i testerna? Isf hade jag nog gått på msi gaming.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Fejno:

Ja de är ju egentligen knappt någon märkbar skillnad.

Dock låg asus lägre på temperaturen fast det var visserligen på bekostnad av en mycket aggressivare fläktkurva.

Permalänk
Medlem

skit i 1080, skaffa Titan X, hela 10fps bättre i vissa spel i 4k jue
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Jag beställde ett Palit gamrock 1080 premium från Proshop den 4/7, att det blev just där beror på att leveransdatum var satt till den 11/7. Nu är leveransdatumet framflyttat ännu en gång till den 22 eller 23/8. Vad trött jag blir när de gör en smygare hela tiden, Hade jag vetat att jag skulle behöva vänta så länge hade jag utan tvekan tagit ett annat kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLutnaes:

Köpte i eftermiddags ett Asus strix A8G från dustin, ~7690kr som redan är skickat faktiskt. Såg efter köpet gick igenom att Komplett har studentrabatt på sina strix oc O8G, då vill de ha 7500kr och de ska komma in 11 augusti. Funderar på untnyttja min 14 dagars ångrätt och se om O8G går att köpa när de sagt att modellen ska komma in och lämna tillbaka mitt A8G, som jag betalat mer för ändå.

Skojar du? Har väntat på att dustin ska skicka mitt asus strix kort i snart 2 månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk

NU är datumet på Komplett bekräftat (11/8) (Strix OC)

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Skrivet av Idono:

Skojar du? Har väntat på att dustin ska skicka mitt asus strix kort i snart 2 månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är inte OC varianten som du kanske beställt?

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk

Någon som vet något om MSI GTX 1080 Z? (Alltså inte X)

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Inaktiv

@Oliviawilde: Verkar vara något högre klockad ur kartong och ha en bakplåt med upplyst MSI-logo.

Permalänk

Gällande leveransstatus för ASUS GTX 1080 STRIX OC (STRIX-GTX1080-O8G-GAMING) Alltså den modellen som är högst klockad.

Jag har ett eget företag som har ett konto hos Captech som är grossist för Asus kort i Sverige (Det är alltså dom som dom flesta nätbutiker i Sverige får sina kort ifrån) Jag har lagt en beställning på 2 sådana kort för 1 månad sedan.
Jag ringde dom häromdagen för att se hur jag låg till i kön. Då visade det sig att jag låg på plats 182 i kön och dom förväntade sig få in 10 st kort i nästa sändning som skulle komma häromdagen. Så det lär dröja ett bra tag innan jag får mina. Det har varit så hela tiden - Det kommer bara några få kort i taget. Orderingången är betydligt högre än tillgången. Dom har beställt flera hundra kort men det finns helt enkelt inte tillräckligt för att täcka efterfrågan. Dom kunde givetvis inte svara på hur länge detta skulle fortgå. Bara att det var extremt dålig tillgång av just detta kortet. Jag fick rådet att lägga order på annat kort om jag inte kunde vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Vad hade ni valt? Msi gaming x eller strix mellan modellen?

Skrivet av frippe86:

@lyN:

Strix kortet är ju lite svalare än Msi, enligt sweclockers så skiljer det ju iallfall ca 5 grader.

Men får ta kvällen och fundera på om jag ska välja msi eller strix.:)

Jag testat båda och den största skillnaden är temps och ljudnivå. MSI är tystare men varmare, ASUS är svalare men låter mer. Sen är ASUS OC modellen väldigt högt klockad från fabrik (så slipper man OCa om man inte orkar det). Sen beror det på vad du gillar för designspråk

Skrivet av Oliviawilde:

Någon som vet något om MSI GTX 1080 Z? (Alltså inte X)

Här har du en review. Det är som X fast lite snabbare från fabrik.
http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-1080-gam...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av jaegarolle:

Gällande leveransstatus för ASUS GTX 1080 STRIX OC (STRIX-GTX1080-O8G-GAMING) Alltså den modellen som är högst klockad.

Jag har ett eget företag som har ett konto hos Captech som är grossist för Asus kort i Sverige (Det är alltså dom som dom flesta nätbutiker i Sverige får sina kort ifrån) Jag har lagt en beställning på 2 sådana kort för 1 månad sedan.
Jag ringde dom häromdagen för att se hur jag låg till i kön. Då visade det sig att jag låg på plats 182 i kön och dom förväntade sig få in 10 st kort i nästa sändning som skulle komma häromdagen. Så det lär dröja ett bra tag innan jag får mina. Det har varit så hela tiden - Det kommer bara några få kort i taget. Orderingången är betydligt högre än tillgången. Dom har beställt flera hundra kort men det finns helt enkelt inte tillräckligt för att täcka efterfrågan. Dom kunde givetvis inte svara på hur länge detta skulle fortgå. Bara att det var extremt dålig tillgång av just detta kortet. Jag fick rådet att lägga order på annat kort om jag inte kunde vänta.

Tack för info men nu som jag skrev ovan, verkar det komma in en större batch på komplett.

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Medlem

@SodR: Nu står det dock 29 st på väg in den 4.aug.2016. Datumet är bekräftat. på EVGA 1080 FTW. Så bara kasta sig på om man vill ha ett.

Permalänk
Medlem

Finns några Gigabyte GeForce GTX1080 Gaming på Netonnet för den som är intresserad.

https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/nvidia/gig...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av PickePock:

Detta är inte OC varianten som du kanske beställt?

Ah läste lite fel. Jo det är det.

Datumet har nu flyttats från 3e. Dvs idag till den 27e.

Beställt från 3 ställe och inte fått från någon än. Suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idono:

Datumet har nu flyttats från 3e. Dvs idag till den 27e.

Rimligt?! Fy fan.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!