Nytt mobilabbonemang tips?

Permalänk

Nytt mobilabbonemang tips?

Hej! I och med att jag köpte en ny Iphone 5 med abbonemang för 24 månader+ sedan så har jag nu valt att köpa ett nytt abbonemang.. telefonen fungerar fortfarande så skulle kunna tänka mig ha den tills den brakar ihop och därför undrar jag om det är smartast att köpa ett vanligt abbonemang som man isåfall kan säga upp när som helst ifall man vill köpa en ny lur. Hur hade du gjort?

Tips tas gärna emot på abbonemang... här får ni lite siffror.

Jag ringer max för 500 minuter och skickar runt 300 sms surfar vanligen för runt 7 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Hur hade du gjort?

Övervakat marknaden efter gamla telenorabonnemang utan datatak.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Entusiast

Jag lägger en klubbning för ett separat abonnemang, närmare bestämt Vimla.
Vimla går under Telenors nät och har en helt underbar kundtjänst från personliga erfarenheter.

www.vimla.se

Lycka till!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Jupp Vimla är suveräna, har själv abonnemang där.

Även Hallon skulle kunna vara aktuellt
Hallon kör över 3:s nät vilket gav fin täckning för mig när jag hade dem
www.hallon.se

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Har hallon i mobilen och vimla i iPad, båda funkar bra och har likvärdig teckning.

Permalänk
Medlem

kör själv på tele2 för dom hade bäst priser till min telefon men vad som helst bör passa.
Vimla hallon går säkert.
Tele2 enligt mig har bra priser för det mesta
5gb surf 99
20gb 149kr
tex

Permalänk
Skrivet av saizz:

kör själv på tele2 för dom hade bäst priser till min telefon men vad som helst bör passa.
Vimla hallon går säkert.
Tele2 enligt mig har bra priser för det mesta
5gb surf 99
20gb 149kr
tex

Fast pris samtal och 20 gb kostar nu 298 kr/mån

Permalänk
Inaktiv

Vimla all the way baby!
Suverän support och nu har de även fixat andra betalalternativ. Kan varmt rekommenderas.

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Jag lägger en klubbning för ett separat abonnemang, närmare bestämt Vimla.
Vimla går under Telenors nät och har en helt underbar kundtjänst från personliga erfarenheter.

www.vimla.se

Lycka till!

Ska kika på Vimla kom in på deras sida av en googling innan jag postade här och blev lite misstänksam först hade aldrig hört om dem

Permalänk

har skickat pm med en länk som intresserar dig

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

Fördelen med att inte var låst är ju att man kan testa runt lite, börja på t.ex. Vimla och känns det inte bra så byter du till något annat

Permalänk
Permalänk

Är tyvärr inte student

Permalänk
Inaktiv

Är också intresserad att byta till en ny operatör. Jag vet att Vimla körde med att bjuda på 20gb under en kampanj nyligen men missade den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Är tyvärr inte student

Funkar ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Är också intresserad att byta till en ny operatör. Jag vet att Vimla körde med att bjuda på 20gb under en kampanj nyligen men missade den.

Det ingår i länken jag skickade så går att beställa fortfarande

Permalänk
Skrivet av Bitfenix:

Funkar ändå

hur då? man måste ju skicka sin mecenatkort eller student kod? så kollar de med CSN står det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Är också intresserad att byta till en ny operatör. Jag vet att Vimla körde med att bjuda på 20gb under en kampanj nyligen men missade den.

Vimla kör den hela tiden, så det är bara att beställa.
Vad jag vet så finns det inget utgångsdatum än på det "erbjudandet".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mikeyland:

hur då? man måste ju skicka sin mecenatkort eller student kod? så kollar de med CSN står det.

De checkar mot CSN.. Hur exakt vet jag inte.. Kontakta de på hej@vimla.se och fråga.

Permalänk
Medlem

Jag kör Tele2! De har bäst 4G-täckning i hela norden, bra pris och bra support. Det enda negativa är när du får nybörjare eller invalida på supporten, men det händer hos vilken operatör som helst, trust me.

De har ingen bindningstid heller. Anledningen till att de har så bra nät är att de delar 3G nät med Telia och 4G nät med Telenor.

Här har du lite priser:
Tele2
Fastpris 5GB: 248kr/mån
Fastpris 20GB: 298kr/mån

Telia
Fastpris 12GB: 399kr/mån
Fastpris 24GB: 499kr/mån

Tre
Fastpris 20GB: 549kr/mån

Telenor
Fastpris 12GB: 399kr/mån
Fastpris 20GB: 499kr/mån

Hallon
Fastpris 7GB: 249kr/mån

Halebop
Fastpris 10GB: 369kr/mån

Comviq har även bra priser men värdelös kundservice.

Permalänk
Medlem

Vimla kör jag, klart bra, bra support med, fungerat perfa.
de har dessutom jäkligt låga priser på samtalen utomlands när jag var i frankrike i December

***bort/moderator***

jag kör på det och en oneplus X
2500:- för ny telefon och 150:- månaden för abbonemanget som dessutom bara är att byta om något annat är bättre (ingen bindningstid)

ps. du sparar datan från föregående månader numera, WIN-WIN!

edit

Vimla 10gb Fastpris 275:-/mån
(1/2 första tre månaderna dvs 137:-)

som student får du 14gb för samma pris

§9
Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Nu har jag en 5S så projektet las på is dum som man är över sommaren och betalar 399kr för 12GB / Fria samtal hos telia.

Ska köpa en lur nästa månad tänkte jag eventuellt en S7 eller om Iphone 7 verkar bra.

Vad ska man slå till på android eller iphone ? brukar inte de köra med erbjudanden att man typ får en surfplatta osv ofta?