Windows 10 installtions loop ( inte som alla andra)

Permalänk
Medlem

Windows 10 installtions loop ( inte som alla andra)

Hej har gjort en fabriksåteratällning och något har gått snett jag kommer till där man ställer nation språk och inställningar sedan kommer jag där jag bara väljer standard inställningar sedan nästa då laddar den och startar om och när den bootar igen så kommer jag tillbaka till där man väljer språk vet inre vad jag ska göra snälla hjälp tack på förhand

Permalänk
Medlem

Bootar du via Skiva eller USB, så ska du dra ur skiva/USB i samband med den första omstarten.
Iochförsig beror det lite på inställningar i bios samt hur stickan skapas förstås också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Bootar du via Skiva eller USB, så ska du dra ur skiva/USB i samband med den första omstarten.
Iochförsig beror det lite på inställningar i bios samt hur stickan skapas förstås också.

Jag bootar inte från usb eller skiva

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pröva tanka ner på USB då:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Dock vet jag inte hur du kan aktivera, om inte du har en aktiveringsnyckel typ på undersidan av datorn eller något.

Permalänk
Medlem

När jag uppgraderade från Windows 7 till Windows 10 så misslyckades uppgraderingen och jag kom tillbaka till Windows 7 efter detta.

Efter lite Googlande visade det sig att Windows 10-installationen kan krångla ifall man har (vissa?) USB-kontakter anslutna samtidigt som det installeras (i mitt fall misstänker jag att det kan vara min Wi-Fi-adapter som krånglat till det).
Jag testade att koppla ur alla USB-kontakter utom tangentbordet, och då fungerade det.
Det behöver ju inte alls vara detta som är problemet i ditt fall, men kanske värt ett försök om inget annat fungerar.

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.