Fakturastrul och kronofogden efter order på Greattech.se

Permalänk
Greattech
Skrivet av MacAllan:

Som sagt så har era krav mot SVEA inget med den enskilda kundens sak att göra och säger inget om ni "glömt bort" kunden eller inte.

Åter igen tar du upp att även ni är drabbade vilket är totalt ointressant i detta fallet eftersom varken TS eller vi kan hjälpa er i den saken.

TS besvarade inlägget Kl: 21:08 eftersom han fortfarande verkar tro att vi glömt bort honom då vi enligt TS " hoppas på det bästa verkar det som". Av denna anledning skrev jag att vi har egna intressen att få detta löst förutom kundens felaktiga fakturor. Innan kundernas felaktiga fakturor är lösta kan vi våra utbetalningar. Vi har därför ett stort intresse med att få detta löst för alla än TS verkar tro.

- GT

Permalänk
Medlem

@greattech
Riktigt uruselt att dumpa sånt här på kunden.
Förstår inte riktigt hur ni bara kan acceptera att Svea säger "invänta personal som var på semester", helt oacceptabelt... särskilt när det gäller ekonomiska felaktigheter.
Ni borde överväga att byta till något annat kreditföretag, till exempel ett som har fungerande semesterrutiner.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

@greattech
Riktigt uruselt att dumpa sånt här på kunden.
Förstår inte riktigt hur ni bara kan acceptera att Svea säger "invänta personal som var på semester", helt oacceptabelt... särskilt när det gäller ekonomiska felaktigheter.
Ni borde överväga att byta till något annat kreditföretag, till exempel ett som har fungerande semesterrutiner.

Sen så är SveaEkonomi inte kända för att vara ett seriöst företag, som vissa har påpekat tidigare i tråden. Alla företag som använder SveaEkonomi går bort för mig.

Permalänk
Medlem

Tycker att trådstartaren överreagerar en aning även om jag förstår att det är läskigt så fort Kronofogden kommer på tal. Saken är bara den att hot om Kronofogden inte är så himla läskiga, man skall helt enkelt bara skriva tillbaka att man bestrider kravet så får man ta det därifrån.

Jag har aldrig handlat från Greattech, men har varit inne i deras butik på Kungsholmen då jag jobbar ganska nära. Den är i alla fall ren och snygg och ser inte ut att drivas av några klåpare. Tycker att det finns andra sätt att reagera på än att börja varna för att handla på vissa ställen när alla fakta inte är på bordet. Vore bättre att man börjar en tråd där man förklarar situationen och frågar efter råd istället.

Jag har som sagt aldrig själv varit kund på Greattech men tycker att det vore synd om ett litet företag hamnar i vanrykte på lösa grunder, det handlar ju bara om en kunds problem. Särskilt när det snart bara är jättarna kvar att vända sig till för de som vill ha hjälp med att skräddarsy en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

TS besvarade inlägget Kl: 21:08 eftersom han fortfarande verkar tro att vi glömt bort honom då vi enligt TS " hoppas på det bästa verkar det som". Av denna anledning skrev jag att vi har egna intressen att få detta löst förutom kundens felaktiga fakturor. Innan kundernas felaktiga fakturor är lösta kan vi våra utbetalningar. Vi har därför ett stort intresse med att få detta löst för alla än TS verkar tro.

- GT

Sitt inte och citera mig för att vara roliga. Det är jag som har suttit hela dagen i telefonkö med Kronofogden för era problem som ni och Svea har skapat. Vad är det för fasoner? Skärpning.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Hej Sweclockers,

Jag har en historia att dela med er som är oklar hur det kommer att påverka mitt liv i framtiden, och jag hoppas att det kan få er att inte hamna i en situation som jag nu är.

Jag gjorde en beställning från www.greattech.se nu i Juni på en speldator för en totalsumma på 11,719kr. Valde att ta betalningen på en 14-dagars faktura från SVEA Ekonomi. Fick datorn hemskickad i hyfsad tid och allt fungerar som förväntat. Dagarna gick och ingen faktura kom hem. Till slut anlände en faktura veckor senare med en summa på 28,000kr! Kontaktade Greattech och fick snabbt svar att det var ett tekniskt fel på SVEA Ekonomi och att jag skulle ignorera fakturan tills vidare.

Och jag som hade tillit till Greattech då jag alltid handlat datorer från dom innan detta så jag litade på att det skulle lösa sig. Någon vecka senare får jag tre fakturor hemskickade med tre summor på ~9,000kr var samt en varning med ränta. Kontaktade Greattech igen och nu med en mer irriterad röst. Det svar jag fick var "Vi har tidigare bekräftat med dig att du inte behöver betala någon faktura med fel belopp. Varningen du fått är en automatisk försändelse skickat och inget som vi skickar ut manuellt. Varken ränta eller annat kommer du behöva betala". Greattech nämnde också att detta "tekniska fel" hade drabbat ett tiotal andra kunder också.

Så jag gick på deras snack och fortsatte att vänta i hopp på att jag skulle få min riktiga faktura hemskickad snarast. Och idag kom mardrömmen. Ett brev från Kronofogden där den felaktiga fakturan var inkluderad men en enorm ränta som fått totalsumman till över 30,000kr. Jag har nu under hela dagen försökt att få både telefon och epost-kontakt med Greattech men ingen svarar, och deras telefonväxel så hör jag bara en röst på Engelska som meddelar att numret inte är i bruk.

Jag har suttit i timmar med SVEA Ekonomi samt Kronofogden på luren och det finns inget dom kan göra för tillfället eftersom det har gått så pass långt. Men dom rekommenderar mig att bestrida anmälan från Kronofogden. Så med deras uppmuntran bestrider jag nu Kronofogdens anmälan och tänker om det är nödvändigt gå i rätten med både kvitton, orderbekräftelser och urskrivna sidor från min konversation med Greattech på e-post dör det nämns klart och tydligt att jag inte ska behöva betala några som helst fakturor med felaktiga belopp och att jag ska vänta, samt att det är ett tekniskt fel hos SVEA Ekonomi, och använda som bevis. Senare kontaktar jag Allmänna Reklamationsnämnden och tar upp ett ärende mot Greattech. Visst må det vara SVEA Ekonomi som skickat ut felaktig faktura, men det är Greattech som fick mig att vänta och ignorera fakturorna tills Kronofogden blev inkallad, samt så gjorde Greattech ingenting för att se till att SVEA Eknomi fick rätt summa. Så detta är definitivt brottsligt från Greattechs sida.

Uppdaterar denna tråd om hur det går, och snälla var vaksamma om ni planerar att handla från Greattech. Jag vet att det finns några @Greattech reprsentanter här på forumet, jag skulle verkligen uppskatta att få höra vad ni har att säga om detta eftersom ni inte svarar på mina mail eller telefonsamtal. Det skulle vara bra att få detta löst så vi båda slipper sitta i rätten eller vara involverade med ARN.

Så vad lärde jag mig av det här? Lita aldrig, aldrig, ALDRIG på butiken du köper varan från, utan vänd dig direkt till den som skickar fakturan till dig om du får problem med betalningen. Det är rent utsagt idiotiskt att man inte kan lita på företaget man beställer från att gör rätt.

Det är ALLTID företaget som skickar fakturan du ska ta kontakt med när något sånt här händer. Att Greattech säger till dig att strunta i fakturan spelar ingen roll, eftersom det är Svea Ekonomi som kräver dig på pengar. Kanske har dom till och med köpt fakturan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Greattech:

Vi är riktigt nöjda med Svea som vi jobbat med sen slutet av 2015. Vi har haft Klarna under 4-5 år.
Vi har inte upplevt problem med Svea innan, felet ligger som sagt hos partnern som även hanterat våra fakturor genom Klarna också.
Ett tekniskt fel är inte skäl nog för byte av denna partner som funderat riktigt bra under ca 7 år nu. Med alla fel hos bankerna som sker i Sverige så hade vi behövt byta leverantör/bank varje vecka. Fel kan uppstå på alla system hos alla, det är dock olyckligt att felet drabbar våra kunder och pågår under en längre tid. Det är ett komplex ärende.

Denna risk med KFM finns dock hos varje företag i Sverige som inte har egn faktura/delbetalning lösning. Det hände inte oss fram tills igår sen 2009.

- GT

Ja du har säkert rätt. jag gjorde en snabb googling "svea ekonomi bra eller dåligt" och hittade följande:

https://se.trustpilot.com/review/www.sveaekonomi.se

http://gulasidorna.eniro.se/f/svea-ekonomi:15027373 (mer kommentarer längre ner)

Man ska inte lita på vad folk skriver hej vilt om deras subjektiva upplevelser. Men med ert bemötande mot den drabbade kunden och vad er upplevelse är av Svea Ekonomi så känns det mer trovärdigt att lita på kommentarerna på eniro än er.

Ja det är ju kul att ni är nöjda med Svea. Ni har aldrig tänkt på att kunderna kan ha en annan uppfattning än er egen? Det känns som ni inte tänker på kundens bästa. verken support eller val av betalning.

Permalänk
Medlem

jäklar vad @greattech går hårt fram

Eftersom det har blivit populärt med att skapa en tråd på Sweclockers och maila samtidigt så kan vi i fortsättningen hålla oss till Sweclockers i ärendet. Du har både innan och efter köpet mailat supporten om både köpfrågor samt om detta felet och fått svar direkt/samma dag.
Öppettiderna för kundtjänsten hittar du även på hemsidan, ringer man 16:40 då du har mailat supporten så kommer man inte fram då kundtjänsten stänger 14.00. Efter 14.00 kan du höra rösten du fick höra.

jag personligen tycker inte det e ok att som företag bemöta sin kund så nonchalant och drygt som GT gör i detta fall. Ja man kan säga i från om det är något helt knas som en kund påstår men nu e ju inte fallet så.

Lycka till TS hoppas allt löser sig med GT och KFM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

WOW, fruktansvärt nonchalant svar där du/ni verkar vilja framstå som de det är mest synd om med tanke på hur du upprepar att ni inte fått pengar från SVEA.
Förstår allvarligt talat inte vad den enskilda kunden har att göra med att ni "väntar på utbetalningar på stora belopp som vi inte kunnat få från Svea".
Likadant är inledningen fruktansvärt nonchalant och inte representativ för ett seriöst företag "Eftersom det har blivit populärt med att skapa en tråd på Sweclockers och maila samtidigt så kan vi i fortsättningen hålla oss till Sweclockers i ärendet."

Kan inget annat än hålla med dig. Så oproffsigt....

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Greattech:

Vi är riktigt nöjda med Svea som vi jobbat med sen slutet av 2015. Vi har haft Klarna under 4-5 år.
Vi har inte upplevt problem med Svea innan, felet ligger som sagt hos partnern som även hanterat våra fakturor genom Klarna också.
Ett tekniskt fel är inte skäl nog för byte av denna partner som funderat riktigt bra under ca 7 år nu. Med alla fel hos bankerna som sker i Sverige så hade vi behövt byta leverantör/bank varje vecka. Fel kan uppstå på alla system hos alla, det är dock olyckligt att felet drabbar våra kunder och pågår under en längre tid. Det är ett komplex ärende.

Denna risk med KFM finns dock hos varje företag i Sverige som inte har egn faktura/delbetalning lösning. Det hände inte oss fram tills igår sen 2009.

- GT

Det är positivt att ni försöker lösa problemet för den aktuella kunden/trådskaparen. Er beskrivning av problematiken är sakligt framställd i god ton och det är även positivt att ni kommunicerar här på SweClockers. Det är inte många småföretag väljer att göra det. Vi får väl utgå ifrån att det GreatTech, eller vad personen egentligen heter säger är sant. I annat fall kan man undra om det egentligen är brist på likvida medel som gör att betalningsöverföringarna fallerar eller om det är Svea Ekonomi som är det större problemet i detta ärende?

Permalänk
Greattech
Skrivet av anon190792:

Ja du har säkert rätt. jag gjorde en snabb googling "svea ekonomi bra eller dåligt" och hittade följande:

https://se.trustpilot.com/review/www.sveaekonomi.se

http://gulasidorna.eniro.se/f/svea-ekonomi:15027373 (mer kommentarer längre ner)

Man ska inte lita på vad folk skriver hej vilt om deras subjektiva upplevelser. Men med ert bemötande mot den drabbade kunden och vad er upplevelse är av Svea Ekonomi så känns det mer trovärdigt att lita på kommentarerna på eniro än er.

Ja det är ju kul att ni är nöjda med Svea. Ni har aldrig tänkt på att kunderna kan ha en annan uppfattning än er egen? Det känns som ni inte tänker på kundens bästa. verken support eller val av betalning.

Tar gärna emot förslag på andra betalleverantörer med bra omdömen på nätet.
https://se.trustpilot.com/review/www.klarna.com

Jag känner inte till något bolag som jobbar med kredit/faktura/delbetalning med goda omdömen på nätet oavsett antal anställda/omsättning/namn. Tänk dock på antal köp dessa kreditbolag hanterar dagligen mot antal omdömen som finns på nätet. Hade vi fått klagomål från våra kunder om Svea där Svea exempel har brister med att skicka ut fakturor eller annat så hade vi tittat på andra lösningar.
Ett tekniskt fel kopplad till Svea:s partner ändrar inte vår syn på Svea idag då man skött sig riktigt bra. Fel som man gör medvetet och bugg ska man inte blanda ihop. Tekniskt fel händer precis alla bolag.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

Det är positivt att ni försöker lösa problemet för den aktuella kunden/trådskaparen. Er beskrivning av problematiken är sakligt framställd i god ton och det är även positivt att ni kommunicerar här på SweClockers. Det är inte många småföretag väljer att göra det. Vi får väl utgå ifrån att det GreatTech, eller vad personen egentligen heter säger är sant. I annat fall kan man undra om det egentligen är brist på likvida medel som gör att betalningsöverföringarna fallerar eller om det är Svea Ekonomi som är det större problemet i detta ärende?

"God ton" håller jag inte riktigt med om. Greattech verkar tycka att TS är jävligt jobbig när det är deras samatbetspartner som har fått Kronofogden på TS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Jag känner inte till något bolag som jobbar med kredit/faktura/delbetalning med goda omdömen på nätet oavsett antal anställda/omsättning/namn. Tänk dock på antal köp dessa kreditbolag hanterar dagligen mot antal omdömen som finns på nätet. Hade vi fått klagomål från våra kunder om Svea där Svea exempel har brister med att skicka ut fakturor eller annat så hade vi tittat på andra lösningar.
Ett tekniskt fel kopplad till Svea:s partner ändrar inte vår syn på Svea idag då man skött sig riktigt bra. Fel som man gör medvetet och bugg ska man inte blanda ihop. Tekniskt fel händer precis alla bolag.

- GT

Wow, varför tjafsar ni med folk? Ni betalar för en tjänst som inte funkat en period och skapat STORA problem för era kunder. Byt eller gör det inte, men var beredda att förtroendet för er minskar om ni inte byter.

Permalänk
Medlem

Hahaha!

Alltså... Kommer fan aldrig handla av Greattech om dem behandlar sina kunder så här! Så sjukt oproffsiga svar!

Aldrig sett något företag skriva såhär på ett forum/till en kund.

Själva missödet med fel i systemet etc kan jag köpa men att skriva så som ni gör till en kund gör att jag aldrig kommer köpa av er och kommer absolut aldrig rekommendera er till mina vänner!

TS, hoppas det här med KFM löser sig för dig!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laine:

Med det resonemanget skulle en ny butik aldrig få fotfäste, och senare bli känd.

Det jag menade var, att om man väljer Greattech som inte är så väldigt kända och förmodligen har bra (kanske för bra) erbjudanden så bör man nog va lite skeptisk innan köp. Speciellt om dom har anmärkning på sig och använder sig av Svea Ekonomi. Finns ingen *Trygg E-Handel* heller.
Så varför ska jag välja den butiken?

Permalänk
Medlem

Spännande att Greattech kommenterat ett flertal gånger i denna tråd utan att ens bett TS om ursäkt för det inträffade. Greattechs "hjälpsamma" support verkar bestå av att skylla ifrån sig problemet och tala nedlåtande mot kunden som på egen hand verkar få lösa den skit som ni skapat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Greattech:

- GT

MMhm.. >>>>> https://se.trustpilot.com/search?query=klarna <<<<< Välj SV. Så vitt jag vet så bor vi i sverige

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken historia. Låter exakt som Comhem. Jävla pack. Helt jävla apatiska när dom ställt till problem för andra.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

- GT

Bra att sådana här oseriösa företag kommer upp på Sveriges största internetsida för datorintresserade! Jag hade ingen aning att man som företag som är mån om kunder kan vara så urbota korkade att man dumpar över ett problem på kunden.
Ett företag som bryr sig belastar aldrig en privatperson med, för företag, struntsummor.

Tack för att jag fick reda på detta så jag aldrig ska handla hos er!

Med lite tur blir den här tråden så stor att den kommer högt upp på googlesök när man letar referenser till Greattech och därefter väljer någon mer seriös, ni verkar ju uppenbarligen inte vilja ha kunder.

Permalänk
Medlem

Enligt mig verkar GT kört med samma bemötande på "kundtjänsten" i tidigare fall.

Otrevlig ton och försöker skylla på kunden. Även lösryckta citat från privat kommunikation mellan kund och kundtjänst, de hänger även utan användare som recenserat dåligt på prisjakt! Trevligt företag!

Lite exempel:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1053628-angaende-greatt...

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1090976-greattech-for-b...

Permalänk
Medlem

Det verkar som att diverse tycker att jag är lite dramatisk. Ni som anser det, har ni någonsin blivit kontaktad av Kronofogden och verkligen förstår vad det kan innebära? Att handskas med dem är som att få ett svårt samtal från Polisen. Man vet att om saker och ting inte går vägen för en med KFM så blir man handikappad för livet. Och den löjliga anledningen varför jag sitter och måste snacka med dem gör inte situationen bättre. Så jag tycker att mitt agerande är helt rättfärdigat och knappast dramatiskt.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Inaktiv

Greattech Stockholm AB (org-nr: 556851-5885) registrerades 2011-05-04 av Verkställande direktör'n Serhat Turhan, då 18 år ( ***bort/moderator***, https://imgur.com/a/dUmq8 ). Tillsynsbefattningar/Revisor saknas.

Enligt sin hemsida så startade Greattech sin verksamhet två år innan det registrerades (hur det nu gick till). Blivande VD:n var då 16 år ung. https://imgur.com/a/SvP9z

2013-12-18 Turhan, Serhat Avgick som Styrelsesuppleant
2013-12-18 Turhan, Baki Avgick som Styrelseledamot
2014-12-03 R***s, T*** O*** Avgick som Revisor
2015-06-24 Turhan, Baki Avgick som Styrelsesuppleant

2016-02-08 Avregistrerad för F-skatt och i Momsregistret, egen begäran.
Det betyder att om du handlar varor/tjänster av företaget så är det DU som ska betala in skatt till Skatteverket, Greattech Stockholm AB gör det inte åt dig.

2015: VD:n Serhat Turhan som nyss fyllt 23 år har startat upp sitt andra bolag; Karatas Group AB (org-nr: 559034-9816, registreringsdatum 2015-11-13) - som alltså är tänkt att “ta över” verksamheten och varumärket Greattech… Det där företaget som inte innehar F-skattsedel, om ni minns. Vidare på sin hemsida skriver han; “Juridisknamn:Karatas Group AB, Namn mot marknaden: Greattech, Org-nr: 559034-9816”. https://imgur.com/a/Oy7Dd http://greattech.se/kopvillkor.html

2016-01-24 Turhan, Ferhat Avgick som Styrelsesuppleant (men sitter fortfarande som suppleant i Greattech Stockholm AB). Notera att Turhan, Ferhat (22år) och Turhan, Serhat (23år) är två olika individer.

Kvar i bolaget sitter idag Serhat Turhan (VD, ord. ledamot) och Aysegül Selvitopu (suppleant, 22år).

Greattech Stockholm AB och Karatas Group AB har båda två adressen Lindhagensterrassen 5, 112 18 Stockholm. Om de bägge bolagen (som har samma VD) har några affärer med varandra lär vi aldrig få veta…

Om jag missat något i detta bolagsupplägg så kanske Serhat kan fylla i?

Personuppgifter/bild /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

- GT

Har nog aldrig sett så dålig kundservice innan. Inte nog med att ni tar ärendet i en tråd på ett internetforum för allmän beskådning, så förlöjligar du även kunden i företagets namn. Hur tror du själv att det ser ut? Luktar Rinkebyentreprenörer långa vägar.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Ts hade inte behövt bestrida något utan skulle avvakta tills vi fått lösning från Svea.

Om TS inte bestrider kravet hos KFM, inom den i betalningsföreläggandet angivna tiden, så leder detta till ett s k utslag, dvs skulden fastställs (KFM prövar inte en skulds giltighet; om TS bestrider kravet kan Svea ta det till domstol, vilken då får avgöra giltigheten). När ett utslag kommit till stånd hos KFM, och om TS trots detta ej betalar, så kan Svea ansöka om verkställighet, vilket kan innebära utmätning av TS tillgångar. Om TS anser att utslaget är felaktigt så har TS en månad på sig att ansöka om s k återvinning av utslaget, något som TS måste göra i domstol. TS kan alltså, genom att förhålla sig passiv, förlora juridiska möjligheter till rättelse och istället behöva förlita sig på att Svea gör det rätta när/om felet uppdagats/utretts.

Permalänk
Medlem

Efter att ha skummat igenom tråden tycker jag Greattech har "rentvått" sig på ett bra sätt. Tråkigt för Greattech, som vid första anblick framstår som oduglingar, när TS inte verkar veta hur man tacklar problem på korrekt sätt.

TS du skitsnackar GT extremt mycket i ditt inlägg men egentligen visar det sig att du inte tagit kontakt med de som skickat fakturan till dig efter att ha fått information från GT vart felet låg. Denna information kunde du nämnt för Svea som sedan hade kunnat gräva närmare från deras sida och då kanske fakturan till kronofogden aldrig gått iväg.

Sen i allmänhet undrar man ju varför i helvete folk (privatpersoner) handlar på faktura?!

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Efter att ha skummat igenom tråden tycker jag Greattech har "rentvått" sig på ett bra sätt. Tråkigt för Greattech, som vid första anblick framstår som oduglingar, när TS inte verkar veta hur man tacklar problem på korrekt sätt.

TS du skitsnackar GT extremt mycket i ditt inlägg men egentligen visar det sig att du inte tagit kontakt med de som skickat fakturan till dig efter att ha fått information från GT vart felet låg. Denna information kunde du nämnt för Svea som sedan hade kunnat gräva närmare från deras sida och då kanske fakturan till kronofogden aldrig gått iväg.

Skummat slarvigt eller skippat morgonkaffet?

Citat:

Sen i allmänhet undrar man ju varför i helvete folk (privatpersoner) handlar på faktura?!

Håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Hej du lite väl uppenbara kompis till ägarna.

Kunden har gjort vad han kan förväntas göra med tanke på den information han fått från dina kompisar på Greattech (failtech).

Anledningen till varför ALLA bör handla mot faktura är att du har varan i handen innan du betalar för den. På det sättet kan du inte drabbas vid t.ex. säljarens konkurs eller luras att gå och hämta ut en tom låda på posten (postförskott).

T.ex. när Datorbutiken.com gick i konkurs var det hundratals om inte tusentals kunder som betalat i förväg och därmed fick se sig "blåsta" på pengarna då de inte fått sina varor än och pengarna de betalat in gick till andra som var högre prioriterade i konkursen.

Frågor på det?

Permalänk
Mattecoach

@GreatTech

Tycker att TS från början gjort fel genom att inte bestrida fakturan, men detta fel beror ju på er.

Priserna skiljer inte mycket idag, och det är just saker som bra kundtjänst som utmärker en leverantör positivt. Inet klarar sig bra just pga detta, trots att de sällan har lägst priser. Ni har inte ens bett TS om ursäkt, att lösa detta problem ska vara er högsta prioritet just nu!

Kommer avråda alla jag känner från GreatTech just pga bemötandet i detta ärende, inte värt att riskera sån huvudvärk. Hoppas att andra som funderar på att handla därifrån hittar denna tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av freddiebox:

@Naga: Som jag skrev, "Jag har suttit i timmar med SVEA Ekonomi samt Kronofogden på luren och det finns inget dom kan göra för tillfället eftersom det har gått så pass långt. Men dom rekommenderar mig att bestrida anmälan från Kronofogden."

Ursäkta mig här, men det de säger är att de inte orkar göra något. Det är klart som f.n att det kan kontakta Kronofogden och dra tillbaka skulden. De hoppas istället att din bestridan ska få Kronofogden att sluta behandla ärendet så slipper de göra något, plus att om det visar sig att de har rätt så kan ärendet tugga på.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!