Permalänk
Medlem

Alternativ till Display Tuner

Tjena, ja som rubriken lyder så letar jag efter ett alternativ till Display Tuner som verkar ha lagts ned. Jag söker alltså efter något program som kan ändra kontrast och ljusstyrka på skärmen utan att jag ska behöva fysiskt trycka på skärmknapparna.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Rekordmedlem

En del skärmar har program som kan fjärrstyra dem men då får du leta utefter skärmmodell, Det går att få en liknade men inte exakt likadan funktion genom att styra grafikkortets utsignal, tex genom färgprofiler eller manuellt kontroll på nått sätt.
Det går också att skapa profiler med en kalibrator och en del mjukvaror ger nöjlighet att växla mellan olika profiler automatiskt.
Vad är syftet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Det finns alltså inget universiellt program? Jag behöver justera skärmens inställningar två ggr om dagen pga. ljuset, ngt som display tuner verkade passa perfekt för.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Papercat:

@mrqaffe: Det finns alltså inget universiellt program? Jag behöver justera skärmens inställningar två ggr om dagen pga. ljuset, ngt som display tuner verkade passa perfekt för.

F.lux https://justgetflux.com används av rätt många spelare, det är inte exakt det du frågar efter men kolla på det, själv försöker jag kontrollera ljuset i rummet så det är konstant, det finns också en del skärmkalibratorer som kan agera sensor för omgivningsljus och korrigera om ljuset ändras.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.