Permalänk
Inaktiv

Flaskar min processor?

Tjo! Nu börjar det bli dags för uppgraderingstider nu när jag fick en bra lön. Vad jag tänkte är att köpa ett nytt grafikkort då mitt 770 börjar kännas lite segt när jag spelar och kollar film samtidigt på 2 skärmar.

Det jag sneglat på är 1060, dom känns rätt prisvärda just nu. Dock är jag lite orolig att min processor ska flaska, har en AMD FX-8320 Eight-Core. Clockspeed 3,5 GHZ och i turbo 4,0 GHZ.

Vad tror ni? Har ni något bättre förslag? Skulle också kunna tänka mig AMD om något prisvärt finns.

Permalänk
Medlem

att den skulle flaska med ett 1060 har jag svårt att tro men gör den det kan du ju köpa en bättre cpu kylare och klocka den högre

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

att den skulle flaska med ett 1060 har jag svårt att tro men gör den det kan du ju köpa en bättre cpu kylare och klocka den högre

Härligt att höra, då är bara stora frågan nu. Ska man satsa på 3GB versionen eller 6GB? Spelar i 1080p så tänker att 3GB kanske räcker

Permalänk
Medlem

@anon134512: Nu är det dock mer än minne som skilljer 1060 3GB och 6GB: http://www.sweclockers.com/nyhet/22520-nvidia-tillkannager-ge...
Tror säkert båda blir bra men om det inte är någon vidare prisskillnad så gå för 6GB versionen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Härligt att höra, då är bara stora frågan nu. Ska man satsa på 3GB versionen eller 6GB? Spelar i 1080p så tänker att 3GB kanske räcker

Känns bara dumsnålt att köra 3Gb versionen.
Spelar nya deus ex med mitt 980 med 4Gb i 1080p. Väljer jag högsta inställningarna så gnäller det om att det inte kommer räcka.. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Härligt att höra, då är bara stora frågan nu. Ska man satsa på 3GB versionen eller 6GB? Spelar i 1080p så tänker att 3GB kanske räcker

jag hade kört på 6gb helt klart för nya spel börjar använda mer vram i 1080p redan så att snåla där kommer bara göra det värre i framtiden.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Tjo! Nu börjar det bli dags för uppgraderingstider nu när jag fick en bra lön. Vad jag tänkte är att köpa ett nytt grafikkort då mitt 770 börjar kännas lite segt när jag spelar och kollar film samtidigt på 2 skärmar.

Det jag sneglat på är 1060, dom känns rätt prisvärda just nu. Dock är jag lite orolig att min processor ska flaska, har en AMD FX-8320 Eight-Core. Clockspeed 3,5 GHZ och i turbo 4,0 GHZ.

Vad tror ni? Har ni något bättre förslag? Skulle också kunna tänka mig AMD om något prisvärt finns.

Om du spelar i 60 Hz, troligtvis inte.
Spelar du i 120/144 Hz så flaskar processorn i vissa spel.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?