Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av downup:

Nya "bankappen" som är en 3rd part swedbank app har blivit extremt snygg! Älskar människor som gör skillnad på store 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle älska om det fanns stöd för andra banker, jsg skulle betala utan tvekan.. länsförsäkringars app har blivit klappkass :/.

Permalänk
Medlem

Nordea och Handelsbanken finns...??

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Nordea och Handelsbanken finns...??

Nordea Sverige har ingen app. Med de flesta banker kan man nog faktiskt glömma en funktionell app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

länsförsäkringars app har blivit klappkass :/.

På vilket sätt? Använder den mest för att flytta pengar mellan konton iofs.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

"Nordea Sverige har ingen app. Med de flesta banker kan man nog faktiskt glömma en funktionell app."

Märkligt för i min Lumia finns den för Nordea Sverige:

"Välkommen till mobilbanken. Goda Nyheter! Nu kan du logga in i mobilbanken med Nordeas nya app Koder."...

Permalänk
Skrivet av pjb:

Nordea och Handelsbanken finns...??

Handelsbanken finns, fungerar utmärkt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

"Nordea Sverige har ingen app. Med de flesta banker kan man nog faktiskt glömma en funktionell app."

Märkligt för i min Lumia finns den för Nordea Sverige:

"Välkommen till mobilbanken. Goda Nyheter! Nu kan du logga in i mobilbanken med Nordeas nya app Koder."...

Det är den svenskspråkiga appen från Nordea i Finland. Nordeas koder kan man säga är Finlands motsvarighet till mobilt bankid. Tittar du noggrannare så ser du att de hänvisar till nordea.fi. Du bevisar bara utan att inte inse det att du hade fel. Skriver man så explicit borde du titta ordentligt.

Att folk fortfarande inte vet hur man använder Microsofts Windows Store... Tips citera eller skriv mitt namn med @ framför.

Permalänk
Skrivet av [SH]:

På vilket sätt? Använder den mest för att flytta pengar mellan konton iofs.

Jo men enligt dom prioriteras inte windows phone, så vi ser inte snabbsaldo via live tiles som man kan göra med widgets på android, aktier och fonder funkar inte i appen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte hunnit använda Nordeas svenska app ännu är det möjligt att du kan ha rätt.
Det är i alla fall intressant att det finns sådana besserwissrar som du som blir så glada över att de ev har rätt att de explicit måste skriva ut om hur fel någon annan ev kan ha och hur rätt man i sitt inlägg själv har som det viktigaste! Ta dig...

Permalänk
Medlem

Ännu en Enterprise-mobil på gång: http://www.whartonbrooks.com/news_20160822_00/
Men, den kanske endast släpps i US.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Efter senaste uppdateringen så funkar Edge igen för mig på expressen.se.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att MS borde lyfta sin feta röv å släppa cortana fri?

Permalänk
Avstängd

Jag såld min Lumia och köpte Iphone och effter det såld jag min Iphone och köpte Samsung och kommer förmodligen alldrig att byta till Microsoft mobiler längre

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Är det bara jag som tycker att MS borde lyfta sin feta röv å släppa cortana fri?

Näe, jag har alltid undrat varför man inte iaf kan få Cortana på engelska i väntan på lokalisering.. Tex tysta timmar går ju inte att använda utan Cortana heller. Men det är väl typexemplet på deras eviga prat om häftiga features som kommer "inom kort"

Permalänk
Medlem

@doomas: Skönt att höra att det inte bara är jag som stör mig.
Varför i hela h-lvete är tysta timmar beroende av cortana ?
Släpp skiten på engelska å låt användaren själv välja om han vill använda cortana eller inte.
Går att ändra region å språk på telefonen men det medför massa andra bekymmer istället.

Permalänk
Medlem

@vict94: Bra för dig att du äntligen hittat något som passar just dig
Annars var det ett ganska meningslöst inlägg.

Permalänk
Avstängd

@theailer: Nej tänkte skriva det innläget om någon är på väg och köpa Microsoft eller Lumia så att de förstår att det inte är värt det

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem

@vict94: Ok. Finns nog en hel del folk här som är ganska nöjda med sina windows telefoner iofs. Fastän att cortana inte fungerar på svenska

Permalänk
Avstängd

tänk på en sak inann du svarar var finns det mera appar IOS ANDROID eller Windows RT
okej jag erkänner att NOKIA var bra så länge de använde symbian men windows rt är för låst OS

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem

@vict94: Jag är en av de personer som inte har ett större behov av appar.
Det mesta jag behöver finns redan i windows, så som ssh klient, webbläsare, bankid, swish, seqr mfl.

Permalänk

@theailer:

Ja eller hur, jag har inte heller behov av massa appar. Jag kör LFS, office paketet, fitbit, wikipedia, instagram, Messenger, Facebook, jodel(jag är en social nörd), swish, bankid, seqr och några till.

Permalänk
Medlem

Har haft en 930, 1520, 950, Men jag måste säga att WP har problem, avsaknaden av appar är den största, men buggiga saker som spontana omstarter (detta gjorde att jag var tvungen att stänga av pinkod, annars så fick jag inga samtal efter att det skedde om jag inte kollade på telefonen hela tiden)

Telefonerna kunde bli spontanvarma i fickan, tog upp dom, ingen speciell aktivitet, men varma som tusan var dom.

Mitt största problem med Swish och BankID appen var att dom hittade varandra typ 1 av 5 gånger, bara en omstart av mobilen kunde lösa problemet.

Gick över på en Samsung S6 och den fungerar som det är tänkt, även om den inte har lika bra batteritid.

Vill inte ens sälja dessa telefoner som begagnade då jag upplever att ev köpare skulle vilja göra återköp efter en vecka, så nu ligger dom i en byrålåda tills jag säkert kastar dom om några år.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

@ThomaZ84: Tråkigt att det kan skilja sig så mycket mellan likadana telefonmodeller. Har själv haft Lumia 640 och 930 och aldrig haft problem med bankapp/swish och bankid. Aldrig haft omstarter eller värmeutveckling (spelar inte på telefonen). Min nästa telefon är på ingång, en HP Elite X3.

Men appar saknas, men inget som hindrat mig då jag trivs bäst med Windows phone (har haft flera iphones tidigare och en Android).

Permalänk

@ThomaZ84: var du insider?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Har haft en 930, 1520, 950, Men jag måste säga att WP har problem, avsaknaden av appar är den största, men buggiga saker som spontana omstarter (detta gjorde att jag var tvungen att stänga av pinkod, annars så fick jag inga samtal efter att det skedde om jag inte kollade på telefonen hela tiden)

Telefonerna kunde bli spontanvarma i fickan, tog upp dom, ingen speciell aktivitet, men varma som tusan var dom.

Mitt största problem med Swish och BankID appen var att dom hittade varandra typ 1 av 5 gånger, bara en omstart av mobilen kunde lösa problemet.

Gick över på en Samsung S6 och den fungerar som det är tänkt, även om den inte har lika bra batteritid.

Vill inte ens sälja dessa telefoner som begagnade då jag upplever att ev köpare skulle vilja göra återköp efter en vecka, så nu ligger dom i en byrålåda tills jag säkert kastar dom om några år.

Min 950 kunde oxo bli varm, iaf när jag köpte den i december. Men nu händer det inte alls längre. Problemet med bankid har jag personligen inte haft.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

@ThomaZ84: Tråkigt att det kan skilja sig så mycket mellan likadana telefonmodeller. Har själv haft Lumia 640 och 930 och aldrig haft problem med bankapp/swish och bankid. Aldrig haft omstarter eller värmeutveckling (spelar inte på telefonen). Min nästa telefon är på ingång, en HP Elite X3.

Men appar saknas, men inget som hindrat mig då jag trivs bäst med Windows phone (har haft flera iphones tidigare och en Android).

Största problemet med bank swish var på 1520 och 950, vilket körde helt olika versioner av OS.

Skrivet av jdarchini:

@ThomaZ84: var du insider?

Var insider på 950 i 3 månader, tills dom kom med en update som fick telefonen att sluta fungera helt, alla appar kraschade, blåtand sluta fungera.
Men gjorde en reset och följde en guide för att backa den.
Levde med den ett tag efter det, men fortfarande småproblem, nu har jag inte allt färskt i huvudet då jag innan sommaren bytte lur.

Skrivet av theailer:

Min 950 kunde oxo bli varm, iaf när jag köpte den i december. Men nu händer det inte alls längre. Problemet med bankid har jag personligen inte haft.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick 950 samma dag som den släpptes, det kändes mest av när det var kallt ute, men just i fickan så var den alltid varm.
930 och 1520 var varma lite på sporadiska tider.

Notera att jag aldrig haft en iPhone (förutom en 3g GPRS)
Och jag haft telefoner med WP sedan dom släppte det med Qtek9100.

Jag har försökt att gilla mina WP, men 930 var väl den bästa av dom.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Har haft en 930, 1520, 950, Men jag måste säga att WP har problem, avsaknaden av appar är den största, men buggiga saker som spontana omstarter (detta gjorde att jag var tvungen att stänga av pinkod, annars så fick jag inga samtal efter att det skedde om jag inte kollade på telefonen hela tiden)

Telefonerna kunde bli spontanvarma i fickan, tog upp dom, ingen speciell aktivitet, men varma som tusan var dom.

Mitt största problem med Swish och BankID appen var att dom hittade varandra typ 1 av 5 gånger, bara en omstart av mobilen kunde lösa problemet.

Gick över på en Samsung S6 och den fungerar som det är tänkt, även om den inte har lika bra batteritid.

Vill inte ens sälja dessa telefoner som begagnade då jag upplever att ev köpare skulle vilja göra återköp efter en vecka, så nu ligger dom i en byrålåda tills jag säkert kastar dom om några år.

Min egen Samsung Ativ S med WP8.1 blir snart 3år och jag har inte haft några av dom problemen du nämner, den har även åkt i backen minst 100ggr utan att överdriva men den kämpar på bra än.

Jag har varit väldigt nöjd och vill ogärna byta till Android nästa gång men det är väl oundvikligt. Håller inte med om att det är wp som är problemet dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Tydligen räcker det att byta språket till engelska för att använda cortana, dvs man behöver inte byta region.
Nu kan jag äntligen skicka sms från datorn via telefonen och använda tysta timmar på telefonen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av theailer:

Tydligen räcker det att byta språket till engelska för att använda cortana, dvs man behöver inte byta region.
Nu kan jag äntligen skicka sms från datorn via telefonen och använda tysta timmar på telefonen

Har du bytt till Engelska USA i både luren och datorn?
Kommer Cortana automatiskt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Tydligen räcker det att byta språket till engelska för att använda cortana, dvs man behöver inte byta region.
Nu kan jag äntligen skicka sms från datorn via telefonen och använda tysta timmar på telefonen

Det är ju en förenkling mot innan! Jag får prova vid tillfälle