Intel i7 "xxxxK"-processor 1155-socket

Permalänk
Medlem

Intel i7 "xxxxK"-processor 1155-socket

Hej,
Som rubriken lyder så alltså:
i7-2600K
i7-2700K
i7-3770K

Observera "K" alltså inte bara "i7-2600".

Ska sitta på det här och överklockas (vilket jag förstår att K'et är bra för?)
https://www.msi.com/Motherboard/Z68AGD55_G3.html#hero-specifi...

Vänliga hälsningar,
John

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du redan moderkortet? Annars har jag min 2600K på ett sådant moderkort Jag kan dock inte säga för tillfället om/till vilket pris CPU+moderkort(+ram?) säljs. Eftersom jag då blir tvungen att köpa nya grejer till mig själv

Btw, någon som råkar veta ungefär hur många GHz som är högt på dessa?

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlygarStenen:

Har du redan moderkortet? Annars har jag min 2600K på ett sådant moderkort Jag kan dock inte säga för tillfället om/till vilket pris CPU+moderkort(+ram?) säljs. Eftersom jag då blir tvungen att köpa nya grejer till mig själv

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1212623-5ghz-klubben
här har vi ett flertal på över 5Ghz.

Vill minnas att jag körde min någonstans runt 4.4 - 4.6Ghz vilket var rätt standard.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlygarStenen:

Förlåt om jag kapar tråden

Synd att du inte ska sälja nu.. behöver nytt moderkort till streaming datorn..men hör gärna av dig när tiden är inne

Förlåt om jag kapar tråden

Permalänk
Medlem

@MaxieTheHatter: Så pass, jag har inte gett mig in på överklockning i någon större utsträckning. Har tänkt köpa ny kylare men det blir ju aldrig av Men om jag använder den automatiska överklockningen på moderkortet kommer jag utan problem upp i 5,17GHz. Stockkylaren klarar dock inte riktigt av det så det blir lite för varmt för min smak.

Men till TS, jag antar att om du ska överklocka antar jag att maxfrekvensen blir viktig. Har du några önskemål om att den ska klara till exempel 5GHz eller nåt sånt?

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem

Förlåt för att jag hoppar in i TS säjltråd, men

@FlygarStenen: Det där låter som ett väldigt bra exemplar. Har haft 3 st 2600k och 4.8 är det högsta jag fått upp nån i.

Permalänk

Har en i7 3770k, mobo finns också om intresse finns. Ett Sabertooth z77.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qquality:

Förlåt för att jag hoppar in i TS säjltråd, men

@FlygarStenen: Det där låter som ett väldigt bra exemplar. Har haft 3 st 2600k och 4.8 är det högsta jag fått upp nån i.

Kan kanske bero på ditt moderkort eller liknande som inte vill spela med riktigt eller justera spänningen på rätt sätt.
Jag har också haft min i 5Ghz utan några beskymmer, ville dock inte köra det nå länge pga värmeutvecklingen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en 2600K för försäljning, hör av dig om du är intresserad.