Apple håller Iphone-event den 7 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Skulle knappast ske, då de rätt nyligen bytte till Lightning, så ett byte är knappast aktuellt.

iPhone hade 30 pin från 2007 till 2012 så att byta lightning till samma standard som alla andra efter nästan lika lång (kort) tid känns inte omöjligt men tyvärr ganska osannolikt. Apple var väldigt tidiga med usb c på laptops så man kan väl hoppas att dom ser fördelarna på telefonerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Borttagandet av 3,5mm kontakten tycker jag verkar vara mest intressant.

Jag har svårt att förstå hur de ska lyckas med en bättre lösning för oss som lyssnar väldigt mycket med hörlurar. Kommer det bli att man dagligen måste ladda mobilen, klockan och nu de trådlösa hörlurarna?

Lenovo Moto var en av de först som tog bort den..
http://www.theverge.com/2016/6/10/11900992/moto-z-specs-no-he...

Gissningsvis så kommer de bli dyra adaptrar i vanlig apple anda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Apple var väldigt tidiga med usb c på laptops så man kan väl hoppas att dom ser fördelarna på telefonerna också.

Att bryta bakåtkompatibilitet med alla gamla iPod/iPhone-tillbehör både hemma och i bilar vore inte en fördel, det vore vansinne för Apple. Oavsett vad som skulle vara smidigt för nya användare i dagsläget.

Permalänk

haters gonna hate lovers gonna love

För övrigt så ser jag fram emot ny iPhone och nytt ios, testat betat och verkar spännande.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjornsson:

haters gonna hate lovers gonna love

För övrigt så ser jag fram emot ny iPhone och nytt ios, testat betat och verkar spännande.

om du bara visste vad sjuka funktioner d kommer till iOS 10! =D

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ignostic:

iPhone hade 30 pin från 2007 till 2012 så att byta lightning till samma standard som alla andra efter nästan lika lång (kort) tid känns inte omöjligt men tyvärr ganska osannolikt. Apple var väldigt tidiga med usb c på laptops så man kan väl hoppas att dom ser fördelarna på telefonerna också.

Nu så körde ju Apple på 30 pin från 2003 till 2014, och Lightning kom 2012 till iPhone.
Så det kommer nog dröja ett antal år till innan de byter, om de ens gör det inom överskådlig framtid.
Varför byta till en sämre kontakt när de har en egenutvecklat som är bättre och fungerar utan problem?

Skrivet av m0rk:

Lenovo Moto var en av de först som tog bort den..
http://www.theverge.com/2016/6/10/11900992/moto-z-specs-no-he...

Gissningsvis så kommer de bli dyra adaptrar i vanlig apple anda

Fast det är ju struntprat, det är inte "i vanlig Apple anda" med adaptrar på det sättet.
Och angående Lightning - 3.5mm så har det kommit indikationer på att det kommer ingå i paketet när man köper en ny iPhone (eller annan enhet) framöver, och för de som skulle köpa en adapter så är någon/några hundringar inte mycket alls, om man nu har behov av det, men eftersom det mesta kör via Bluetooth idag så kommer 3.5mm inte saknas så mycket.

Skrivet av pre-dator:

Att bryta bakåtkompatibilitet med alla gamla iPod/iPhone-tillbehör både hemma och i bilar vore inte en fördel, det vore vansinne för Apple. Oavsett vad som skulle vara smidigt för nya användare i dagsläget.

Precis, det är en styrka att hålla kvar vid en kontakt så länge som möjligt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Precis, det är en styrka att hålla kvar vid en kontakt så länge som möjligt.

Tveksamt va? Man kan se det som en svaghet att inte anamma den nya tekniken.

Samt eftersom det finns adaptrar så borde det ju snarare ligga i Apples intresse att se till o få folk att spendera mer pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Tveksamt va? Man kan se det som en svaghet att inte anamma den nya tekniken.

Samt eftersom det finns adaptrar så borde det ju snarare ligga i Apples intresse att se till o få folk att spendera mer pengar.

Fast nu tillför ju inte USB kontakten något som Lightning saknar.
Därimot så har du ju mer i Lightning än från USB om du skulle köra det.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Fast nu tillför ju inte USB kontakten något som Lightning saknar.
Därimot så har du ju mer i Lightning än från USB om du skulle köra det.

Nej man kommer troligtvis få fortsätta köra Lightning -> USB-C adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Lol, Vad jag vet finns det ingen "smartphone" på jorden som har sämre "body to screen ratio" än Iphone SE och 6s är nästan lika dålig.
Kan vara min personliga smak att det känns extremt billigt och något av de fulaste som finns. Annars finns det aspekter på iPhone som är ganska snyggt, men sorgekanterna får Iphone att se ut som en kineskopia för 200 spänn.

Jag sitter med en S6 edge och det kan vara det största misstaget jag har gjort. Skulle extremt gärna ha "sorgekanter" så att man faktiskt kan hålla i telefonen utan att behöva tänka på att man kommer åt skärmen. Skulle verkligen vilja se hur någon kan hålla i en mobil som saknar "sorgekanter" och inte komma åt skärmen.

Nä usch säger jag, min gamla iphone 5s var så jäkla mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robertd:

Jag sitter med en S6 edge och det kan vara det största misstaget jag har gjort. Skulle extremt gärna ha "sorgekanter" så att man faktiskt kan hålla i telefonen utan att behöva tänka på att man kommer åt skärmen. Skulle verkligen vilja se hur någon kan hålla i en mobil som saknar "sorgekanter" och inte komma åt skärmen.

Nä usch säger jag, min gamla iphone 5s var så jäkla mycket bättre.

Jadu, det tog ett litet tag att vänja sig vid det när jag skaffat S7:an. Men nu är det aldrig några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu så körde ju Apple på 30 pin från 2003 till 2014, och Lightning kom 2012 till iPhone.
Så det kommer nog dröja ett antal år till innan de byter, om de ens gör det inom överskådlig framtid.
Varför byta till en sämre kontakt när de har en egenutvecklat som är bättre och fungerar utan problem?

Antalet enheter som använde 30 pin före iPhone kom går nog att räkna på fingrarna.
Vad skulle vara sämre med usb c? Det kommer användas till otroligt mycket framöver så det hade vart en stor fördel att ha samma även på telefonerna.

Permalänk
Medlem

Önskelista Iphone 7
Bättre batteritid!
Bättre batteritid!
Trådlös laddning

Allt ovan kan jag offra för följande dravel som
Böjd skärm
Larvigt hög upplösning på skärmen
Bättre kamera
Bättre prestanda på CPU/GPU