Söker efter en spelrelaterad hemsida att köpa

Permalänk
Medlem

Söker efter en spelrelaterad hemsida att köpa

Hej! Jag är lite osäker på hur jag ska formulera rubriken, så det få vara som det är.
Jag har en tanke att driva en hemsida som har med spelet Smite att göra. Har inte tänkt att koppla mot en massa APK:er direkt, utan främst en smitesida rent generellt. Det ska inte vara en fansida, utan snarare en sida som ex. Spelarenan (CSGO) osv.
Jag har inte sett över vad som krävs ännu för att få tillgång till dessa APK:er, därför låter jag det vara. Även om det ej är möjligt, så är ändå projektet aktuellt.

Någon som jobbar inom webdesign och programmering som vet ungefär vad det kan tänkas kosta?
De enda kraven jag har är att hemsidan ska ha, utöver passande design:
- Full administration
- Forum
- Möjlighet till att skapa lag
- Bracketsystem
- Möjlighet till att skapa profiler
- Fulla rättigheter till den sidan. Jag är alltså inte intresserad av en design som andra kan nyttja. (kan ändra mig beroende på hur mycket dyrare det blir).

Det är grunden jag behöver, sen vad som man kan ha med på ex. profilen, får gärna vara något jag kan lägga till / ta bort.
Jag är inte intresserad av att få webhotell och dyl. inbakad, då jag har det själv.

Jag är medveten om att det kommer kosta. Den här tråden är främst till för mig att faktiskt få reda på vad det kan tänkas kosta.

Några idéer?
Kanske ni själva är en som säljer, ev. känner någon/några som är professionella.

Det är en seriös satsning!

Med vänlig hälsning,
sAnden!

Permalänk
Medlem

Jag vet av erfarenhet att allt detta går att utföra med WordPress och existerande verktyg.

Vad menar du med en "design andra kan nyttja"? Menar du att sidan inte ska vara en vanlig mall som många andra sidor också använder sig av? Dvs, du vill ha en skräddarsydd design efter ditt ändamål?

När du säger "grunden", vad menar du då?

Jag skulle säga att ett seriöst erbjudande lär ligga på minst 20 000kr, det finns säkert någon villig att göra det för en mindre summa. Då tänker jag iaf främst på designen och funktionaliteten.

Knackar själv hemsidor med WordPress, så jag följer detta ett tag. Vet inte just nu om jag har tid att ta på mig något.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Skapa vanlig hemsida för och få många besökare. Därefter kan du skapa forum och annat. Att få besökare är förmodligen det som kommer ta mest tid, om du inte lägger många tusenlappar på reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Jag vet av erfarenhet att allt detta går att utföra med WordPress och existerande verktyg.

Vad menar du med en "design andra kan nyttja"? Menar du att sidan inte ska vara en vanlig mall som många andra sidor också använder sig av? Dvs, du vill ha en skräddarsydd design efter ditt ändamål?

När du säger "grunden", vad menar du då?

Jag skulle säga att ett seriöst erbjudande lär ligga på minst 20 000kr, det finns säkert någon villig att göra det för en mindre summa. Då tänker jag iaf främst på designen och funktionaliteten.

Knackar själv hemsidor med WordPress, så jag följer detta ett tag. Vet inte just nu om jag har tid att ta på mig något.

Det jag syftar på med grunden är egentligen bara funktionaliteten, att jag vill att själva innehållet (ex. vad som ska kunna finnas på profilerna, eller annan data, ska vara något jag ska kunna ändra ta bort :). Jag är lite novis på den här fronten, så det är säkert så att det jag efterfrågar här är något man alltid får.

Angående "design andra kan nyttja" så menar jag en template som inte finns överallt. Det ska vara något jag köper fulla rättigheter till.

Skrivet av muki91:

Skapa vanlig hemsida för och få många besökare. Därefter kan du skapa forum och annat. Att få besökare är förmodligen det som kommer ta mest tid, om du inte lägger många tusenlappar på reklam

Forum är inget som kommer vara med från början, utan något jag vill kunna aktivera när det börjar dyka in folk. Jag tror definitivt att jag måste lägga ner åtskilliga tusenlappar på reklam, men min vision är att det jag vill skapa är något som är mycket efterfrågat.