Permalänk
Medlem

problem med gtx 1070

har ett problem med mitt asus strix 1070 skärmen börjar flimmra ibland sjukt irriterande. det är nytt alla kontakter sitter i

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ogge116:

har ett problem med mitt asus strix 1070 skärmen börjar flimmra ibland sjukt irriterande. det är nytt alla kontakter sitter i

Prova med en annan kabel. Ett annat uttag på grafikkortet. Installerat om drivrutinerna när du bytte kortet? Räcker ditt nätaggregat till för att driva kortet? Kan vara så otroligt mycket som är fel och vi kan inte lösa något utan att få mer information.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Prova med en annan kabel. Ett annat uttag på grafikkortet. Installerat om drivrutinerna när du bytte kortet? Räcker ditt nätaggregat till för att driva kortet? Kan vara så otroligt mycket som är fel och vi kan inte lösa något utan att få mer information.

jag har installerat om drivrutinerna. mitt nätagg räcker.

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ogge116:

jag har installerat om drivrutinerna. mitt nätagg räcker.

Prova med en annan sladd också. Helst skulle du prova det i annan dator också, men de flesta av oss har ju inte två datorer så... Du kan ju även skicka tillbaka det till butiken för reklamation då det kan vara fel på det. Men det är ju alltid bra att felsöka själv först så att felet inte ligger i någon annan del av datorn. Då åker man ju på en onödig felsökningsavgift.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Digital fyndjägare

@ogge116: Du kanske behöver uppdatera ditt BIOS (moderkort)? Många som körde 900 serien var tvungna till det, men testa med annat innan, då man helst INTE ska göra det i första hand. Använde du DDU när du rensade bort de gamla drivrutinerna? Om inte, så testa med det innan. http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@ogge116: Du kanske behöver uppdatera ditt BIOS (moderkort)? Många som körde 900 serien var tvungna till det, men testa med annat innan, då man helst INTE ska göra det i första hand. Använde du DDU när du rensade bort de gamla drivrutinerna? Om inte, så testa med det innan. http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Vad är det du menar att man inte ska göra första hand?, uppgradera bios?

Nyaste bios är alltid bra att ha då tillverkarna rättar till fel ftån föregående versioner.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@ogge116: Du kanske behöver uppdatera ditt BIOS (moderkort)? Många som körde 900 serien var tvungna till det, men testa med annat innan, då man helst INTE ska göra det i första hand. Använde du DDU när du rensade bort de gamla drivrutinerna? Om inte, så testa med det innan. http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

varför ska man helst inte uppdatera bios?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Mogwaii:

Vad är det du menar att man inte ska göra första hand?, uppgradera bios?

Nyaste bios är alltid bra att ha då tillverkarna rättar till fel ftån föregående versioner.

Skrivet av Kethsi:

varför ska man helst inte uppdatera bios?

Enligt tillverkarna ska man vara försiktig med det. Går det fel kan det paja moderkortet tyvärr, kan hända. Jag själv vill inte be folk att uppdatera kors o tvärs men själv har jag gjort det utan att jag stött på problem en enda gång. Men p.g.a av tillverkarnas rekommendation så tar jag det säkra före det osäkra då man gör sådant på egen risk. Får han den att fungera utan att leka med BIOS så är det bättre. Annars finns detta som sista utväg anser jag. Jag vill inte att folk blir ledsna om det skulle gå fel för dem.
ps: Hoppas ni förstår mitt resonemang.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Enligt tillverkarna ska man vara försiktig med det. Går det fel kan det paja moderkortet tyvärr, kan hända. Jag själv vill inte be folk att uppdatera kors o tvärs men själv har jag gjort det utan att jag stött på problem en enda gång. Men p.g.a av tillverkarnas rekommendation så tar jag det säkra före det osäkra då man gör sådant på egen risk. Får han den att fungera utan att leka med BIOS så är det bättre. Annars finns detta som sista utväg anser jag. Jag vill inte att folk blir ledsna om det skulle gå fel för dem.
ps: Hoppas ni förstår mitt resonemang.

tycker det bara låter an aning skumt att en uppdatering från tillverkaren kan paja moderkortet.. hur sjutton tänker dom då?
här får ni en uppdatering, hoppsan vi glömde att säga uppdaterar du så dödar du ditt mobo också ha det bra köp nytt goodbai!

låter en aning konstigt måste jag säga haha..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Digital fyndjägare

@Kethsi: Mmmm jag vet vad du menar... Hahahha.
( Dom försöker bara skydda sitt eget skin och lägga ansvaret på köparen... LOL )

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@Kethsi: Mmmm jag vet vad du menar... Hahahha.
( Dom försöker bara skydda sitt eget skin och lägga ansvaret på köparen... LOL )

Greed knows no boundaries.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Enligt tillverkarna ska man vara försiktig med det. Går det fel kan det paja moderkortet tyvärr, kan hända. Jag själv vill inte be folk att uppdatera kors o tvärs men själv har jag gjort det utan att jag stött på problem en enda gång. Men p.g.a av tillverkarnas rekommendation så tar jag det säkra före det osäkra då man gör sådant på egen risk. Får han den att fungera utan att leka med BIOS så är det bättre. Annars finns detta som sista utväg anser jag. Jag vill inte att folk blir ledsna om det skulle gå fel för dem.
ps: Hoppas ni förstår mitt resonemang.

Ok, har byggt datorer sen ca 1995 och uppgraderat bios på mer eller mindre alla moderkort jag har ägt, och flera gånger per moderkort.
Har aldrig haft problem, fast om personen uppgraderar med fel bios eller gör fel då kan det gå snett, men är man osäker på saken så ska man inte uppgradera såklart.

mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

@ogge116: det är ganska vanligt problem!tror det räcker med att backa drivrutin!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile