Vilket GAMER namn låter bäst av dessa. Behöver nytt namn

Permalänk
Medlem

Bland dessa tycker jag nog också att 5 låter bäst.
Om du ska använda namnet i något onlinespel med voicecom så tänk på att det är en fördel att ha ett kort namn, gärna med en stavelse. Så Zeet istället för Zeetox kanske vore något ?
Folk kommer annars att försöka hitta ett kortare smeknamn för dig att säga. I stridens hetta vill folk gärna säga något kort.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Men det var ju han själv som kom på dem...

Men han låter oss bestämma vilket det blir.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det beror på vad det är för spel. RTS? MMORPG? FPS? eller vad?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

@tacticalkill4u: kör på Lucky

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

2, 4 eller 5, men 5 låter bäst IMHO.

Vart har du planerat att använda game-namnet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tacticalkill4u:

Som rubriken lyder. Vilket av dessa klickar bäst i örat för er ? välj mellan dessa inga egna förslag tack XD

1 Eaglez
2 TactiX
3 Danix (dani i efternamn)
4 Lucky13 (mitt favorit nummer)
5 Zeetox
6 Prizix
7 Tacticalist

Svara gärna med 1-7

2 och 3.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar nummer 5. Även nummer 6 var bra!

Permalänk
Medlem

Tänk om du gjort en poll...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Femman är väl bäst utav dem, dock är det lika tråkigt som alla andra och jag slår vad om att du kommer tröttna på det efter ett tag. Den överlägsna majoriteten av de jag känner som har haft sådana där namn har för eller senare bytt.

Kom på något kul iställe som verkligen reflekterar hur du är som person. Få det bra från början så slipper du massa bös när du onekligen byter igen.

Permalänk

Ta något du älskar, jag nickade VesuviomedSåS ett tag.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Alla namn som inte har nummer i sig är bra, för då är det ett unikt namn i mina ögon

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Det du har kommit på låter som olika namn på läkemedel. Personligen tycker jag att du borde gå tillbaka till ritbordet

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

gillar själv simpla namn. Dina alternativ är ganska svår utalade enligt mig. Heter själv kettu (räv på finska) blev det namnet när jag inledde cs karierän för 20 år ses och håller i sig ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snauz:

Dani utan X låter bäst imo.

Håller med. Alla andra låter fjantiga, men de finns en period för sånt också!

Permalänk
Medlem

Mr.StrongBoy är 1337!

Annars nr 3.

Permalänk
Inaktiv

5 och 7!

Permalänk
Medlem

2.
5.
6.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

bL4z3itf4g0txXx

Välj något personligt, brukar själv tänka att det är bra att undvika x och z, för att inte förknippas med en gamer född 00 och senare

Permalänk
Medlem

7:an helt klart, då kommer folk kalla dig "Tac" vilket funkar bra på de flesta språk antar jag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Om du gillar fåglar så kan du köra med något rovdjur. FisKgjuse, Kungsörn, stäppHöK , sparvHöK , pilgrimsFalK , Ormvråk..

Permalänk
Medlem

Varför inte bara Dani? Jag skulle skippa Z och X ur namnet, det åldras inte särskilt väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Zeetox får iaf mig att tänka på botox. Varför inte bara Dani? utan x? med X i slutet tror man ju du är Gallier (asterix, obelix, idefix etc).
Annars är nog lucky13 bäst, förrutom att man då kommer tro du är 13 år... men lucky är enkelt att säga och kommer ju låta bra när du snackar med folk online

Jimmy Hendrix!

OnT:

Lucky13 såklart lägg på 37 på slutet också
Nickade själv Thirteen på 1.6 för massa år sedan för jag var het på Olivia Wilde från House

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tacticalkill4u:

Som rubriken lyder. Vilket av dessa klickar bäst i örat för er ? välj mellan dessa inga egna förslag tack XD

1 Eaglez
2 TactiX
3 Danix (dani i efternamn)
4 Lucky13 (mitt favorit nummer)
5 Zeetox
6 Prizix
7 Tacticalist

Svara gärna med 1-7

Tycker ärligt talat att ingen är direkt usel. Finns många usla alias där ute som bara är ett mishmash av siffror och någon stavelse.
Föredrar 2-4, med lite mer vikt på 3 för det är lite mer personligt, och 4 för att det också kan vara personligt på ett annat sätt samt lite småtufft då 13 väl är allmänt otursnummer.

Annars har jag bästa nicket för dig: tvvatx2_nun4u. Tyvärr är det taget. (<-- Obs! Ironi)

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

för allas info så är jag 21 och inte 13 eller så.
Det blev lucky bara inget annat, 13 är mitt tur nummer o alltid varit det pga att dett är alla andras otursnummer XD tack för all hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bra, för att allt annat lät pretentiöst om jag ska vara helt ärlig.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tycker du Lucky blir för generic så skulle jag köra på efternamnet, Dani har ju fin klang när man säger det högt.

Permalänk

5 Låter bäst.