Långsam varje gång jag startar om datorn

Permalänk

Långsam varje gång jag startar om datorn

Hej!

Jag vet inte om de har någon med drivrutiner eller den nya windows uppdatering med att göra men varje gång när jag startar om datorn eller stänger av datorn, ta de så långt tid.
Att boota upp datorn går snabbt, efter när jag logga in så ta de som vanligt för mig några sekunder innan dom filer starta upp som jag har aktiv på autostart.
Vet inte om de har med Samsung Magician och när jag aktivera Rapid Boost har med att göra.
Äsch de jag vill veta varför de går långsam att startar om datorn eller stänga av datorn.

Förut Moderkort : MSI Z97 GAMING 7

Inet har byte till detta moderkort MSI Z97S SLI Krait Edition när jag skicka in den på reparation, har ej gjort något gjort rent windows 10 installation, hade dock funderat på att göra de men vet inte om de kommer lösa mitt problem.
MSI Gaming APP har slutat att fungera också.

Jag har funderat då och använda detta : https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10st... när jag installera om mitt windows 10, är den någonting för rent installation?

Jag hoppas på att kunna får hjälp med detta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Uppstod felet vid byte av moderkortet?

Jag hade samma symtom som dig, extremt långsam avstängning och efter mycket letande visade det sig att AVG ställde till problem med explorer.exe via Shell extensions. Det kom inte heller i samband med installation så var inte direkt något jag tänkte på i första taget. Jag hade inte heller långsam avstängning varje gång.

Har du några andra märkbara problem under körning mer än att MSI Gaming inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera dig till en ren installation ifall det är bytt hårdvara sedan senaste installationen..

Permalänk

Jag tror knappast de vara något problem med moderkortet, de fungera utmärkt och de gick snabbt.
Det kan dock vara efter jag har installera Windows 10 Anniversary Edition sedan de behövde reparera AVG som du sa där med AVG men de vet jag inte.
Jag ska testa senare idag med att avinstallera AVG och pröva på något annat virus skydd.
Mjo, har inget annat problem än att datorn startar om långsam.

Skrivet av Le John:

Uppstod felet vid byte av moderkortet?

Jag hade samma symtom som dig, extremt långsam avstängning och efter mycket letande visade det sig att AVG ställde till problem med explorer.exe via Shell extensions. Det kom inte heller i samband med installation så var inte direkt något jag tänkte på i första taget. Jag hade inte heller långsam avstängning varje gång.

Har du några andra märkbara problem under körning mer än att MSI Gaming inte fungerar?

Edit: Jag prova igen med att startar om datorn genom där du logga in med ditt användarnamn eller Microsoft Konto. Det går fortfarande långsam där med.
Hjälper inte med avinstallera AVG, skumt.
Kanske de hjälpte, var överraskad efter när jag startar om datorn.
Installera nyss Avast.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Då löste problemet med ett långsam omstart efter jag avinstallerat AVG och har nu installera Avast.
Jag har försökt sökt hur man fixar MSI Gaming APP, men har ej hittat något lösning och de ser också att de är inte bara jag som har problem med detta.
Skumt nu också loading screens ser ut att går långsam också. Vissa spel finns de lagg som inte fanns förut.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black