Google lanserar Pixel och Pixel XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Har 0 koll på Apple..4S eller 4G eller vad Apple döper sina mobiler till...har väl 1gb RAM? Antog att deras senaste med körde med 1GB RAM då de fortfarande har 2-trådade processorer, och 720P skärmar.

Du kanske skall studera ämnet innan du yttrar dig. iPhone 4S lanserades i oktober 2011. Hur är det relevant? iPhone 7 har en quad-core, 750x1334-upplösning. iPhone 7 Plus har en 1080p-upplösning, quad-core.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag är inte alls förvånad att Google vill överge mellansegmentet. Konkurrensen är enorm i mellansegmentet och Google har väl ändå kapital att satsa och ta upp kampen mot de största kan man tycka. iPhone har bäst bildstabilisering vilket märks inte minst vid filmning och slår konkurrenterna med hästlängder. Tar man Galaxy S7 i jämförelse så har den har över lag bättre stillbilder och är ledande när det gäller fotografering under låga ljusförhållanden. Kan google skapa en mobilkamera med både bra digital och optisk stabilisering utan jello-effect i 4k tillsammans med riktig HDR så kan de mycket väl nå toppen. Lumia räknar jag inte in här eftersom windows phone ligger så långt efter vad gäller mjukvara och användare. Ska bli kul att se hur bra kameran blir i pixel

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag är inte alls förvånad att Google vill överge mellansegmentet. Konkurrensen är enorm i mellansegmentet och Google har väl ändå kapital att satsa och ta upp kampen mot de största kan man tycka. iPhone har bäst bildstabilisering vilket märks inte minst vid filmning och slår konkurrenterna med hästlängder. Tar man Galaxy S7 i jämförelse så har den har över lag bättre stillbilder och är ledande när det gäller fotografering under låga ljusförhållanden. Kan google skapa en mobilkamera med både bra digital och optisk stabilisering utan jello-effect i 4k tillsammans med riktig HDR så kan de mycket väl nå toppen. Lumia räknar jag inte in här eftersom windows phone ligger så långt efter vad gäller mjukvara och användare. Ska bli kul att se hur bra kameran blir i pixel

Verkligheten är att "ingen" köper varken Samsung eller Apple telefoner för 8k pga deras kamera.
Folk köper telefonen för märket och Google lyckades inte ens sälja några större mängder när de inte kostade ocker med en vettig kamera.
Kan ha fel, men en telefon i mitt tycke som är ful, gigantiska sorgekanter, en lite Hitler mustasch, ingen trådlösladdning etc för 8k, kan bli svårsåld och en dyr flopp.
Finns iallafall inte på min lista, var jävligt när att köpa Nexus 6p men den här finns inte ens på kartan.

Ganska ointressant för ett företag som Google om mellansegmentet är tufft, vinsten för Google sitter knappast i hårdvaran.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte pixel såg intressant ut iaf!
Kommer högst troligen bli en beställning när det är möjligt.
Google home såg också väldigt intressant ut, men frågan är hur lång tid de tar innan alla tjänsterna i Google home är tillgängliga i Sverige... Men helt klart en intressant produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1000€ för Pixel XL med 128GB minne, Ay caramba.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

"Hej, kära Nexus-community. Tack för alla $$$ ni gett oss under åren men nu känner vi att vi kan inte suga mer pengar ur er så skit er i näven, vi ska försöka oss på en Apple nu!

Mvh, Google"

Hmm....

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut men ligger som många redan nämnt allt för högt i pris :/

Visa signatur

CPU:Intel Core 2 Duo E4400 RAM: DDR2 2x1024MB@ 667Mhz HDD: Western Digital 500 GB PSU:Corsair 650W GFX: 8800GT 512 MB: MSI P6N Platunum

Permalänk

Sjukt lik iPhone, sen..

Priset är ju en fantasi, förundrar mig fortfarande att man vill ha en telefon ifrån / eller med ett OS ifrån världens ledande sökmotorleverantör/annonsförsäljare, om man tror Apple håller koll på sina användare så är det ingenting mot den informationen Google samlar in från ALLA androidlurar.

-Storebror ser dig, och säljer din själ-

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ramlösa:

Verkligheten är att "ingen" köper varken Samsung eller Apple telefoner för 8k pga deras kamera.
Folk köper telefonen för märket och Google lyckades inte ens sälja några större mängder när de inte kostade ocker med en vettig kamera.
Kan ha fel, men en telefon i mitt tycke som är ful, gigantiska sorgekanter, en lite Hitler mustasch, ingen trådlösladdning etc för 8k, kan bli svårsåld och en dyr flopp.
Finns iallafall inte på min lista, var jävligt när att köpa Nexus 6p men den här finns inte ens på kartan.

Ganska ointressant för ett företag som Google om mellansegmentet är tufft, vinsten för Google sitter knappast i hårdvaran.

Jättemånga köper ifåne 7 + för kamera, hört det överallt varför köpte du 7 +?? jo kameran va så BRA!

finns alla folk till allt!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Måste säga att det ser lite väl ut som en iPhone. Även prismässigt.
Tråkigt att ni inte listar skärmteknik. Ofta mer relevant än upplösning numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jättemånga köper ifåne 7 + för kamera, hört det överallt varför köpte du 7 +?? jo kameran va så BRA!

finns alla folk till allt!

Saken är väl den att de flesta svennar som köper iphone (nu menar jag icke tekniska personer) har bara sin mammas Samsung f som de köpte på ica att jämföra med. Självklart är iphonen bättre då.

Med det sagt, vill jag inte säga något ont om iphone kameran, de är väldigt bra, men resten av telefonen; not so much.

Permalänk

Ganska oinspirerade mobiler! Man kan köpa Huawei eller ZTE med liknande specs för ett par tusen mindre. Tråkigt att Google inte prissätter sina mobiler aggressivt längre som dom gjorde tidigare.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Baxtex:

Saken är väl den att de flesta svennar som köper iphone (nu menar jag icke tekniska personer) har bara sin mammas Samsung f som de köpte på ica att jämföra med. Självklart är iphonen bättre då.

Med det sagt, vill jag inte säga något ont om iphone kameran, de är väldigt bra, men resten av telefonen; not so much.

Vad är det med telefonen som inte är bra om vi skiter i OS

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Swedish Berserk:

Ganska oinspirerade mobiler! Man kan köpa Huawei eller ZTE med liknande specs för ett par tusen mindre. Tråkigt att Google inte prissätter sina mobiler aggressivt längre som dom gjorde tidigare.

Liknande ehh, ja då kan man säga samma sak om ZTE och Huawei om telefoner som är ännu billigare och tills vi är på 300krs telefoner!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

kändes lite meh... marknaden kanske börjar bli mättad nu

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Liknande ehh, ja då kan man säga samma sak om ZTE och Huawei om telefoner som är ännu billigare och tills vi är på 300krs telefoner!

Klart man kan men det gör man inte. Specifikationerna mellan Honor 8 och Axon 7 är rätt lika dessa mobilerna och dessutom till ett lägre pris..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Swedish Berserk:

Klart man kan men det gör man inte. Specifikationerna mellan Honor 8 och Axon 7 är rätt lika dessa mobilerna och dessutom till ett lägre pris..

Tur jag inte köper telefon efter pris så slipper det!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Saken är väl den att de flesta svennar som köper iphone (nu menar jag icke tekniska personer) har bara sin mammas Samsung f som de köpte på ica att jämföra med. Självklart är iphonen bättre då.

Med det sagt, vill jag inte säga något ont om iphone kameran, de är väldigt bra, men resten av telefonen; not so much.

Apple har dock de överlägset snabbaste processorerna och snabbaste lagringen som finns i dagens telefoner.

Jag vet inte riktigt vad du anser som resten av telefonen?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Tur jag inte köper telefon efter pris så slipper det!

Skulle aldrig få för mig att slänga 7000 på en sketen mobil men alla prioriterar olika..

Antar att du redan förhandsbokat och känner ett starkt behov av att försvara ditt köp?

Ganska skrattretande faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Swedish Berserk:

Tur att jag inte är dum nog att köpa mobil för tusentals kronor med minimala förbättringar!

Antar att du redan förhandsbokat och känner ett starkt behov av att försvara ditt köp?

Ganska skrattretande faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte köpt någon telefon, behöver inte försvara några av mina köp.

Minimala förbättringar redan där så ser jag att du har lite kunskap om telefoner.

Jag jobbar med telefoner, och jag kör HP Elite X3 windows phone.

Jag köper funktion och inte känsla, pris, utseende eller något annat.

Min telefon ska bara funka och det gör min HP Elite X3 perfekt, har även 5 andra telefoner om jag skulle få problem.

7000 på sketen telefon? har du testat den åh fan grymt hur va den?

Seriöst .....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Skulle aldrig få för mig att slänga 7000 på en sketen mobil men alla prioriterar olika..

Antar att du redan förhandsbokat och känner ett starkt behov av att försvara ditt köp?

Ganska skrattretande faktiskt!

Alltså, läste du den meningen högt för dig själv? Det här låter ju bra.

"Skulle aldrig få för mig att slänga 7000 på en sketen dator men alla prioriterar olika..

Ganska skrattretande faktiskt! :D"

Vad skiljer mellan telefon och dator mer än din åsikt?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swedish Berserk:

Skulle aldrig få för mig att slänga 7000 på en sketen mobil men alla prioriterar olika..

Antar att du redan förhandsbokat och känner ett starkt behov av att försvara ditt köp?

Ganska skrattretande faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Skojar du eller är du seriöst en så sorglig person som du framstår som?
Kan du på fullaste allvar inte förstå varför man kan lägga 7K på en "sketen telefon" 2016?

För många så är telefonen en av de viktigaste datorerna man har och 7K är då lätt att hosta upp.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Skulle aldrig få för mig att slänga 7000 på en sketen mobil men alla prioriterar olika..

Antar att du redan förhandsbokat och känner ett starkt behov av att försvara ditt köp?

Ganska skrattretande faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Den här meningen kan mycket väl vara det mest korkade och onödiga som sagts på ett forum... Ever.
Vad exakt har du att göra med hur andra spenderar sina pengar på?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Hur man än vänder på det så är "Nexus" ett coolare namn än "pixel"!!

Det beror lite på hur man ser på det. Jag brukar uppleva att en hel del som referar till nåt kaxigt är ocoolt, tex saker som heter Ultra, Extreme eller Titan.
Pixel är sött och flörtar med pixelgenerationen, det finns nåt i det som är simpelt, kanske mer "housigt". Dvs det är coolt för att det är simpelt och låter produkten tala för sig själv

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

Let's do something innovative!
Like... hmmm...
Follow the sheep!
Introducing Pixel - The not so cheap sheep.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Apple har dock de överlägset snabbaste processorerna och snabbaste lagringen som finns i dagens telefoner.

En länk på det tack?

Om du refererar till deras EGEN (Apples) presskonferens där de jämför den med deras EGEN macbook air som generellt har prestanda som en papptallrik så visst.

Permalänk

Hur menar ni att en bakgrundsuppdatering är "helt transparent för användaren"?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av croon:

En länk på det tack?

Om du refererar till deras EGEN (Apples) presskonferens där de jämför den med deras EGEN macbook air som generellt har prestanda som en papptallrik så visst.

Har du hamnat i fel tråd? Vi snackar om telefoner.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av croon:

En länk på det tack?

Om du refererar till deras EGEN (Apples) presskonferens där de jämför den med deras EGEN macbook air som generellt har prestanda som en papptallrik så visst.

A10 är snabbast

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har du hamnat i fel tråd? Vi snackar om telefoner.

Jag är på rätt plats. Jag tycker ditt uttalande var absurt.