Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Karazhan:

De gör bra DPS, Assassin är en av de bättre speccsen. Sap är hur bra som helst samt invis som man kan göra bra saker med

854 mage med 60% crit räcker det?

Har sån jävla otur , farmar mythics+ 0 legendarys-.- sen all jävla loot jag får saknar crit

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

854 mage med 60% crit räcker det?

Har sån jävla otur , farmar mythics+ 0 legendarys-.- sen all jävla loot jag får saknar crit

har inte exakt koll på hur andra klasser har det med stats osv men en baseline är väl att man ska kunna hålla minst 300k single target dps

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Karazhan:

har inte exakt koll på hur andra klasser har det med stats osv men en baseline är väl att man ska kunna hålla minst 300k single target dps

Plz carry Hade jag haft TW legendaryn eller pyro legendaryn hade jag lätt gjort det. Men ja.... har man otur med loot så har man.( Med mitt gear så simcraftar jag 280K i raid) Jag lyckas dpsa 260k ^^

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jag och min polare söker spelare att pusha hög mythics med. Jag är DH tank ilvl 867, han lirar holy pala 865. Så vi söker alltså 3 dps för mythics runt +9. Har väldigt gärna en rogue med oss men är öppen för allt bara man gör bra dps, alltså ingen frost mage.

Antingen är jag blind eller så skrev du inte ally/horde. Men är intresserad.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Administrativ avgift

@BergEr:
@Karazhan:

Så ska vi dra ihop en grupp o köra genom allas mythic+ nycklar? tror nog min single target ökar rejält om jag bara får en bra legendary ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@BergHa:
@Karazhan:

Så ska vi dra ihop en grupp o köra genom allas mythic+ nycklar? tror nog min single target ökar rejält om jag bara får en bra legendary ^^

Har inge intresse att dra igenom en random 850 mage i dungeons
Har också bara 8-10 kvar vilket jag ska köra igenom ikväll.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jo, tror ingen haft min otur jag haft i det här spelet so far..
3 Emerald nightmare raids.. fullt clearade.. 3 veckor.. med 3 extra rolls per vecka.. och ingenting.. Inte fått något skit.. World bosses.. har gett mig 30g per vecka.. Gör mythic med keystone och får bara Aritfact power.. ingen loot.. slutet av veckan kollar man kistan i sin hall och vad får man? En skitgrej med Haste/Vers... I dont want that...-.-

Och jag har haft så pass mkt otur med loot att jag inte ens får inv längre. Majoriteten har ju 860 nu..

Speciellt dem som "Boostar" keystones.. Dummaste jag vet.

"We boost you, your key. +2"..
Som om dem gör det i god vilja.. dem får ju skit utav det också.. 3 kistor samt loot efter loot..
Har ni varit i en sån grupp? 3-4 pers i gruppen är 865+ med legendaries och skit.. Utöver det.. ligger dem så pass långt före i Artifact.. 3 kistor ger ju typ 6-8K artifact power... Med AK level 5-6..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jo, tror ingen haft min otur jag haft i det här spelet so far..
3 Emerald nightmare raids.. fullt clearade.. 3 veckor.. med 3 extra rolls per vecka.. och ingenting.. Inte fått något skit.. World bosses.. har gett mig 30g per vecka.. Gör mythic med keystone och får bara Aritfact power.. ingen loot.. slutet av veckan kollar man kistan i sin hall och vad får man? En skitgrej med Haste/Vers... I dont want that...-.-

Och jag har haft så pass mkt otur med loot att jag inte ens får inv längre. Majoriteten har ju 860 nu..

Speciellt dem som "Boostar" keystones.. Dummaste jag vet.

"We boost you, your key. +2"..
Som om dem gör det i god vilja.. dem får ju skit utav det också.. 3 kistor samt loot efter loot..
Har ni varit i en sån grupp? 3-4 pers i gruppen är 865+ med legendaries och skit.. Utöver det.. ligger dem så pass långt före i Artifact.. 3 kistor ger ju typ 6-8K artifact power... Med AK level 5-6..

Klart man får något av att boosta andras keys. Hade det inte varit så hade ju folk utan grupp aldrig fått köra.
Jag har boostat folk. Är fint för pengar, ak och gear
De har dock nerfat APn i att få tre kistor. Men fortfarande värt det om man inte har nå annat att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis börjat med legion efter uppehåll. Det är ganska roligt men får låg fps och dropps ner till kanske 15fps även där det inte finns andra spelare i närheten. Cpu går max upp i 25% load och gpu 70%.
Är det usel optimering eller ligger problemet hos mig?

Edit: Använder inga addons.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Storage Jar:
View Distance till 7
och Power Plan till High, gjorde det för mig.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

@Storage Jar:
View Distance till 7
och Power Plan till High, gjorde det för mig.

Tackar. Blev mycket bättre och grafikkorten får jobba nu

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tackar. Blev mycket bättre och grafikkorten får jobba nu

Inga problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Sjukt besviken på Legion, spelat sedan vanilla och bara hoppat över WoD. Alltid mainat warlock och dom har totallt förstört den klassen. Förstår inte hur man kan misslyckas så hårt när man är inne på sin sjätte expansion.

Skulle du kunna utveckla lite, har inte spelat sedan TBC och har också alltid mainat Warlock. Är det Legions som helhet du inte gillar eller specifikt Warlocks i Legion?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Skulle du kunna utveckla lite, har inte spelat sedan TBC och har också alltid mainat Warlock. Är det Legions som helhet du inte gillar eller specifikt Warlocks i Legion?

Förstår inte heller vad han menar med förstört warlocks, då warlocks är top 3 op klass i legion.
Toppar nästan alltid dps i de raids jag kört hittills.
Och som affliction när man levlar/kör solo, så kan man inte dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Legion i helhet är det inget större fel på, inte den bästa expansionen men inte den sämsta. Vad gäller warlock som jag har spelat sedan vanilla så rerollade jag DH istället. Synd att du har missat så många expansioner då warlocks vart underbart att spela jämfört med nu

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Medlem

@Billy Joe Bob: Allt handlar inte om DPS. Absolut demo warlock simmar #1 på ST, det betyder att du behöver stå still hela fighten utan movement. Det jag är besviken på är mechanics och spelsätt. I affliction så har dom tagit bort allt som gjorde "quality of life" bättre för den speccen, dvs. soulburn + soulswap, haunt(som den fungerade i tidigare expansioner) och malefic grasp.

Demonlogy handlar bara om att empowera dina pets, sjukt tråkig spec och som jag redan nämde endast bra ST DPS om du kan stå helt stilla.

Destruction är väl den enda speccen som är viable och som ni menar ligger bra i DPS, vilket stämmer. AOE och cleave är bra. Lackar lite på ST DPS. Det är väl den enda speccen som liknar spelsätt från tidigare expansioner då man endast bytt ut burning embers mot soulshards i stortsett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@MrMacho: Warlocks i Legion är extremt utsatta. Vi har nästan ingen mobility, vi gör subpar skada för att vara en pure DPS klass utan interrupts, och vi har extremt jobbiga specs. Demonology är en spamfest med 99% hardcasts, Destruction är 99% hardcasts, Affliction suger på alla sätt och viss.

Kör fortfarande min Warlock för att jag kört honom sedan beta men... inte så jäkla roligt när ens klass är ett skämt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: JMCD-12S4 \ 96GBRAM \ i5 12500 \ 20TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

@MrMacho: Warlocks i Legion är extremt utsatta. Vi har nästan ingen mobility, vi gör subpar skada för att vara en pure DPS klass utan interrupts, och vi har extremt jobbiga specs. Demonology är en spamfest med 99% hardcasts, Destruction är 99% hardcasts, Affliction suger på alla sätt och viss.

Kör fortfarande min Warlock för att jag kört honom sedan beta men... inte så jäkla roligt när ens klass är ett skämt.

Känner igen det där.
Mainar Fury warr just nu och från att ha haft 140% runspeed vid enrage (och det var man ju hela tiden).
Så har man nu 100%, och utöver det 30% extra skada vid enrage.
Så allt som bossmekanikerna väljer att slänga på dig kommer att ticka åtminstone en gång, och dessutom göra mer skada än på andra klasser.
Visst kan man använda leap och charge, men leap har lång CD.

Det vore inte så bittert om andra klasser satt i samma sits, men i princip alla andra klasser och framförallt melee har antingen "blink" på kort CD (DH's) eller är permanent snabbfotade med fantastiska CD's (rogues).

Permalänk
Medlem

Stökigt, jag som var lite peppad på legions och att dinga 100 direkt med en klass och tänkte då förstås warlock. Men det ni beskriver är verkligen inte min kopp te och jag kommer aldrig orka levla 1-110 så känns som det är viktigt för mig att välja "rätt" på klassen jag ska dinga 100 med

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Förstår inte heller vad han menar med förstört warlocks, då warlocks är top 3 op klass i legion.
Toppar nästan alltid dps i de raids jag kört hittills.
Och som affliction när man levlar/kör solo, så kan man inte dö.

Vad har du kört där warlocks toppar dmg? De är inte ens nära "top 3 op".
De är dock inte värdelösa, men det är 5-8 klasser som slår dem på nästan alla bossar (bara dragons som warlock är riktigt bra).
Om du vill ha OP, kolla på SP. Helt sjuka atm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon eller några DPSers som är sugna på att köra lite då och då med en Guardian druid, disc priest och Fury warrior?

Vi har kört alla mythics åtminstone en gång. Black rook hold med keystone en gång. Vi ville gärna ha ett par dpsers som är närmare 850 itemlevel, vi har 845+ själva, så något snarlikt är att föredra :).

Edit: Gärna 20+ ålder då jag är den yngsta på 26 år :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Känner igen det där.
Mainar Fury warr just nu och från att ha haft 140% runspeed vid enrage (och det var man ju hela tiden).
Så har man nu 100%, och utöver det 30% extra skada vid enrage.
Så allt som bossmekanikerna väljer att slänga på dig kommer att ticka åtminstone en gång, och dessutom göra mer skada än på andra klasser.
Visst kan man använda leap och charge, men leap har lång CD.

Det vore inte så bittert om andra klasser satt i samma sits, men i princip alla andra klasser och framförallt melee har antingen "blink" på kort CD (DH's) eller är permanent snabbfotade med fantastiska CD's (rogues).

testa spela DK, dom har inget, du har Wraith Walk som ger dig 70% movment speed i 3sec men om du attackerar eller något liknande så breakar du den (innebär att du inte kan göra ett skit under dom 3sec än att rör dig lite fortare) . haha, jag tror Dk´s har sämst mobility i hela spelet,

Edit: jag spelar dk, dock är dom roliga och gör skaplig dps, men dom ligger inte i top. och du tvingas spela unholy dom du ska göra "bra" dps, för frost suger fortfarande ;P som tur tycker jag att unholy är roligare i pve och kör frost i pvp men finns folk som inte tycker om unholy så

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag min första legendary! Och som grädde på moset så clearade jag även EN HC för första gången

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Avstängd

@Eldritzh:

Du får warlocks att låta helt värdelösa. De har väl lika mycket CC/damage som de alltid haft och andra klasser har inte så mycket mer roligt.

För övrigt stör jag mig på hela de här artifact power farmandet nå fruktansvärt, vill man byta spec eller klass så tar de ju månader att få upp AP på den nivå man behöver för att inte ligga bakom.

Permalänk
Medlem

@Granter: Stämmer ju inte alls, den enda baseline CC/Stun vi har är fear, annars måste man specca. Kör du dessutom med GoSac så får du inte längre din demons ability.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

För övrigt stör jag mig på hela de här artifact power farmandet nå fruktansvärt, vill man byta spec eller klass så tar de ju månader att få upp AP på den nivå man behöver för att inte ligga bakom.

Tror du överskattar hur mycket AP ger.
Efter 20~ ger det knappt något. Vill man byta spec är man ju på samma ställe på typ en vecka.
Men är helt klart värt att ha altsen 110 och AK rullande så de är redo om man tänkt byta.

Typ MM hunter tjänar knappt nå dps mellan 23 och 34, för att sen få en 5% boost när man börjar med "hidden traits". Det är fyra miljoner AP utan att märkbart öka i dps.

Mina vapen är 27 och 26, i dps kan jag öka 1% i BM och 0.2% i MM före jag når slutet. Det är fan staminan som är värd nu.
Kan dock få lite extra survival men spelar ingen roll.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

@actiwe:

ja och vad har alla andra klasser?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Tror du överskattar hur mycket AP ger.
Efter 20~ ger det knappt något. Vill man byta spec är man ju på samma ställe på typ en vecka.
Men är helt klart värt att ha altsen 110 och AK rullande så de är redo om man tänkt byta.

Typ MM hunter tjänar knappt nå dps mellan 23 och 34, för att sen få en 5% boost när man börjar med "hidden traits". Det är fyra miljoner AP utan att märkbart öka i dps.

Mina vapen är 27 och 26, i dps kan jag öka 1% i BM och 0.2% i MM före jag når slutet. Det är fan staminan som är värd nu.
Kan dock få lite extra survival men spelar ingen roll.

Som BM får du bra mycket mer damage, är ju en till talent som ger skada, 15% damage på killcommand, 9% damage cobrashot.

För att inte snacka om healen som du får när du drar killcommand som är en ganska bra pvp ability.

Man behöver alla talents förutom den sista som BM. Varje liten grej gör skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Som BM får du bra mycket mer damage, är ju en till talent som ger skada, 15% damage på killcommand, 9% damage cobrashot.

För att inte snacka om healen som du får när du drar killcommand som är en ganska bra pvp ability.

Man behöver alla talents förutom den sista som BM. Varje liten grej gör skillnad.

Cobrashot gör max 10%~ av skadan, 9% på det = 1% overall för tre traits (vilka man tar som 27, 28, 29). Det är 739170 AP för 1% mer skada på ST.
Och det är på ren ST. I t.ex en m+ dungeon gör CS 3-4% av skadan. Hur viktigt är det att buffa dessa 3-4% med 9% till?

Den som buffar KC är bra, vilket är varför man tar den tidigt. BM är en av de som behöver mest traits.
Kollar man på t.ex MM så är 4 nodes värdelösa och quickshot är oftast värdelös (även med legendaryn). Därför har man allt man behöver på 23.

Healen från KC är dock nästan ett skämt, 50k heal var 6e sekund när man har över två mille hp

Allt räknas så klart, men säga att AP grind är jätteviktigt är lite i överkant. Man tar snabbt de få bra sakerna sen är det enormt med oviktiga saker. 75% av AP man farmar kommer gå till saker som knappt spelar någon roll alls.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

@BergEr:

50k heal var 6sek är 500k på 1minut och 1mil på 2min. Fast är de ens 50k man får ut på den? Har tänkt att den borde vara ca 30k?

Kanske inte verkar mycket men de är också en grej som får dig att överleva. Din healer behöva inte casta ut en random heal på dig bara för att du råkat fått ett par dots. Så istället för att du har 80% så har du nu 95%. Kan innebära att du överlever med 10% hp.

Samt om du nu speccar för de så har du ju killcommand var 3e sec under BW. Samt du kan även välja go for the throat men är inte bästa. Men att man ens har självheals som hunter är ju ett jävla mirakel i min mening ifrån vad dem hade förut.