Permalänk
Skrivet av BergEr:

Problemet med såna guilder är ju att det blir lite kortlivat när man är klar med progress på en vecka eller två pga hur enkelt heroic oftast är. Vad ska man göra sen, farma lite gear för att progressa någon kväll när nästa öppnar? :7

Ja ungefär så!

Raidar du 2 dagar i veckan á 3 timmar så spelar det ingen roll om du kör normal och HC eller om du kör Mythic. Nu riskerar man att bli klar med allt på en dag ganska snart iom att första raiderna alltid brukar vara lite snålare på antalet bossar. Gillade den gamla strukturen med att bossar blev progressivt svårare, inte som det är nu när det är relativt plant genom hela raiden och att man får skruva på en svårighetsgrad istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Ja ungefär så!

Raidar du 2 dagar i veckan á 3 timmar så spelar det ingen roll om du kör normal och HC eller om du kör Mythic. Nu riskerar man att bli klar med allt på en dag ganska snart iom att första raiderna alltid brukar vara lite snålare på antalet bossar. Gillade den gamla strukturen med att bossar blev progressivt svårare, inte som det är nu när det är relativt plant genom hela raiden och att man får skruva på en svårighetsgrad istället.

Nog ökar ju svårigheten när man kommer längre in i en raid. Dock är ju normal tänkt att vara enkelt (man ska kunna bära halva raiden på några få bra spelare). HC kräver lite mer men är sällan ett större problem.

Cenarius är ju bra mycket svårare än resten, dock är Xavius för enkel imo.
Men kollar man på WoD så var ju senare bossar helt sjukt svåra jämfört med tidigare. Var inte många som tog Mar'gok mythic före
BRF öppnade och sista tre bossarna i BRF var inte att leka med.

Har redan tagit 7/7 HC och är i casual guild (4h en dag i veckan), hoppas faktiskt vi hittar spelare för lite mythic senare

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr: Vi dödade typ mar'gok 1 resets före BRF, var precis så att alla han få cutting edge, men blizzard gick väl ut å sa att det var lite för ont om tid mellan HM och BRF och att det inte ska vara så denna gång.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@BergHa: Vi dödade typ mar'gok 1 resets före BRF, var precis så att alla han få cutting edge, men blizzard gick väl ut å sa att det var lite för ont om tid mellan HM och BRF och att det inte ska vara så denna gång.

Man fick cutting edge även när BRF var ute.
Vi tog den inte före, men gick in och tog den lite senare.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra samlingstråd på reddit angående mythic+ och hur det fungerar. Rekommenderar alla som inte vill raida så mycket att läsa igenom. Man kan få riktigt fint gear utanför raids på det sättet:

Mythic+ Info Thread

Permalänk
Medlem

Knappt ett dygn tog det att få ner Xavius på Mythic. Helt sjukt, har spelet blivit så mycket lättare? Inte ens Blackhand tog så lång tid och den var enkel enligt raid-eliten.

Det var Exorsus som tog Worlds first, Method kom på andra plats och för tillfället så är det dom som fått ner honom på Mythic hittils.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Knappt ett dygn tog det att få ner Xavius på Mythic. Helt sjukt, har spelet blivit så mycket lättare? Inte ens Blackhand tog så lång tid och den var enkel enligt raid-eliten.

Det var Exorsus som tog Worlds first, Method kom på andra plats och för tillfället så är det dom som fått ner honom på Mythic hittils.

Dem har själva gått ut med att Xavius var extremt undertuned, d.v.s för lätt. Kommer troligtvis inte hända igen i nästa raid

Det tog tydligen 9 timmar för att få ner Cenarius, och 2½ timme för att ta ner Xavius...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Dem har själva gått ut med att Xavius var extremt undertuned, d.v.s för lätt. Kommer troligtvis inte hända igen i nästa raid

Det tog tydligen 9 timmar för att få ner Cenarius, och 2½ timme för att ta ner Xavius...

Tog det dom 9 timmar för Cenarius? Satan i gatan. Vet att Method klarade Cenarius på under 5 timmar iallafall, då Sco skrev på twitter för 10 timmar sedan att portalen buggade sig och 5 timmar senare att dom fick ner honom

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Såg även precis nyss att Serenity fick ner Xavius, och From Scratch fick ner Cenarius.

Vad som dock är ganska sjukt är att inga US-guilder fått ner Cenarius ännu, trots att dom får en dags försprång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blizzard har haft lite humor med achievements för att klara av alla storylines i de olika områdena. Inte första gången, de har strösslat med referenser till spel, film och musik lite här och var i WoW genom åren.

Highmountain: Ain't no mountain high enough

Azsuna Matata

Vrykul Story, bro.

Permalänk
Medlem

idag blev jag arg, nog det argaste jag blivit kändes det som, (i wow då)
till en början har jag sjukt lite tid och ork till wow just nu i höst, väldigt mycket som pågår. så när jag spelar försöker jag optimera spelandet

iaf, Withering scenariot..detta är ett scenario jag gör sällan pga av tidsbrist
här har man farmat mana, man går in och verkligen försöker spela smart för att få med mig så många kistor som möjligt, så många poäng som möjligt, samt inte låta witherings dö..
som sagt spelat detta lite, så detta är säkert inget "häftigt" för er.
men jag hade två st 10 kistor, en st 5 kista, hade ~500 poäng, då dör jag.. och jag dör för fan på "riktigt".. jag blir utteleporterad som död.. releasar.. å då var allt kört..
inga kistor, inga goodies, inget lik.

ska göra en ticket och ser under FAQ att dom just nu har uppmärksammat detta problem och jobbar på att lösa det och tyvärr kan de inte kompensera för detta eller ge ut loot/kistor.. jag kokade imorse

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

idag blev jag arg, nog det argaste jag blivit kändes det som, (i wow då)
till en början har jag sjukt lite tid och ork till wow just nu i höst, väldigt mycket som pågår. så när jag spelar försöker jag optimera spelandet

iaf, Withering scenariot..detta är ett scenario jag gör sällan pga av tidsbrist
här har man farmat mana, man går in och verkligen försöker spela smart för att få med mig så många kistor som möjligt, så många poäng som möjligt, samt inte låta witherings dö..
som sagt spelat detta lite, så detta är säkert inget "häftigt" för er.
men jag hade två st 10 kistor, en st 5 kista, hade ~500 poäng, då dör jag.. och jag dör för fan på "riktigt".. jag blir utteleporterad som död.. releasar.. å då var allt kört..
inga kistor, inga goodies, inget lik.

ska göra en ticket och ser under FAQ att dom just nu har uppmärksammat detta problem och jobbar på att lösa det och tyvärr kan de inte kompensera för detta eller ge ut loot/kistor.. jag kokade imorse

Trösta dig med att kistorna är en "one time only" grej.
Så när du väl har plockat alla 5 och 10 "withered" kistor så kommer scenariot bara att ha små kistor och rep nästa gång.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

"Inte ens Blackhand tog så lång tid"?
Method's triumph over the endboss of Tier 17 and Blackrock foundry, Blackhand himself. They got the kill in the second week of progress, took around 325 pulls and were the only guild to down him for 5 days, with the third guild to down him getting him 11 days after Method.

Att EN är mycket enklare än något på flera år kan nog alla som provat hålla med om.
Bara Cenarius som är lite knepig.
Den största saken är dock ilvl. Guilderna som är 7/7 har avg ilvl över 870. Det har nästan aldrig hänt att de haft ilvl över vad heroic ger när progress är klar. Sen hade exakt varje spelare i Exorsus legendary

Man är inte riktigt riktig om man kollar på Noxxic. Den sidan är känd för att ha brutalt fel sen MoP. Både på sims och guider, ofta rekommenderar den helt fel. Man brukar ju säga, vill du inte göra nå dps kolla på Noxxic.
Sen kan man inte jämföra sims mellan klasser. Det närmsta man kan komma är statistiken på warcraftlogs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Method's triumph over the endboss of Tier 17 and Blackrock foundry, Blackhand himself. They got the kill in the second week of progress, took around 325 pulls and were the only guild to down him for 5 days, with the third guild to down him getting him 11 days after Method.

Att EN är mycket enklare än något på flera år kan nog alla som provat hålla med om.
Den största saken är dock ilvl. Guilderna som är 7/7 har avg ilvl över 870. Det har nästan aldrig hänt att de haft ilvl över vad heroic ger när progress är klar. Sen hade exakt varje spelare i Exorsus legendary

Man är inte riktigt riktig om man kollar på Noxxic. Den sidan är känd för att ha brutalt fel sen MoP. Både på sims och guider, ofta rekommenderar den helt fel. Man brukar ju säga, vill du inte göra nå dps kolla på Noxxic.
Sen kan man inte jämföra sims mellan klasser. Det närmsta man kan komma är statistiken på warcraftlogs.

Plus att det blir lite fel att jämföra Xavius med Blackhand.
Vettigare vore Imperator Mar'gok eller Emperor in MSV.

En annan grej är ju att vi har kunnat farma Mythic dungeons med relativt sett väldigt hög ilvl.
Och har man haft tur med dropsen så kan man ju nästan matcha ED normal ilvl.
Vill det sig riktigt väl så kan en vanlig mythic dungeon droppa +60 ilvl saker (väldigt låg chans dock), vilket ju är högre än vad ED mythic kan ....
För draenor så var det ju 640 som challenge dungeons gav, vilket är rätt långt ifrån normal HM's 655.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Plus att det blir lite fel att jämföra Xavius med Blackhand.
Vettigare vore Imperator Mar'gok eller Emperor in MSV.

En annan grej är ju att vi har kunnat farma Mythic dungeons med relativt sett väldigt hög ilvl.
Och har man haft tur med dropsen så kan man ju nästan matcha ED normal ilvl.
Vill det sig riktigt väl så kan en vanlig mythic dungeon droppa +60 ilvl saker (väldigt låg chans dock), vilket ju är högre än vad ED mythic kan ....
För draenor så var det ju 640 som challenge dungeons gav, vilket är rätt långt ifrån normal HM's 655.

Man kan ju farma mythic+, vilket raiders har gjort och är varför de är 870+

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara jag som redan börjat tröttna på Legion?

Loggar in, gör Emissary WQ's och Missions, kanske en daily HC för AP, sen loggar jag ut igen. Känns som att jag väntar på något men vet inte vad, 7.1 kanske?
Börjar kännas oroväckande likt hur det gjorde en månad in i WoD, och strax efter det la jag ner spelandet för resten av expansionen.

Där är mycket att göra i Legion, men det mesta är sånt som jag känner att jag inte vill/orkar göra (som att göra varje WQ som finns för rep, även om belöningen är skräp, och farma dungeons 24/7 och hoppas på en RNG legendary.)
Hade antagligen börjat levla en alt nu, men tanken på att farma rep och artifactpower på en karaktär till är avskräckande.

Kanske bara jag som vuxit ifrån WoW, lär ju hända förr eller senare, och har spelat mer eller mindre i 12 år så egentligen ska man ju inte klaga ur det perspektivet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Loggar in, gör Emissary WQ's och Missions, kanske en daily HC för AP, sen loggar jag ut igen. Känns som att jag väntar på något men vet inte vad, 7.1 kanske?
Börjar kännas oroväckande likt hur det gjorde en månad in i WoD, och strax efter det la jag ner spelandet för resten av expansionen.

Där är mycket att göra i Legion, men det mesta är sånt som jag känner att jag inte vill/orkar göra (som att göra varje WQ som finns för rep, även om belöningen är skräp, och farma dungeons 24/7 och hoppas på en RNG legendary.)
Hade antagligen börjat levla en alt nu, men tanken på att farma rep och artifactpower på en karaktär till är avskräckande.

Kanske bara jag som vuxit ifrån WoW, lär ju hända förr eller senare, och har spelat mer eller mindre i 12 år så egentligen ska man ju inte klaga ur det perspektivet.

Du är inte ensam om det. Jag har spelat WoW sen betan 2004 men spelade mest mellan 2004-2010. Så är ju som dig mer eller mindre 12 år också.

Råder ju inte lika mycket brist på saker att göra i Legion som i WoD men det är ju oerhört repeterande att göra WQ, HCs/Mythics och hoppas på en eller annan Legendary (lyckades dock få en samma dag jag dingade 110). Likt dig så hade man ju levlat en alt när man blir lite så här uttråkad, men jag har ingen större kärlek för Suramar/Nightfallen rep eller att göra en massa dungeons eller WQs igen eller gå igenom en längre class/order-hall campaign och vänta i dagar för alla missions, eller att farma artifact-power.

Så jag tog bort min subscription från WoW och har inte spelat på en vecka snart nu och började spela annat istället.
Enda just nu som skulle kunna få mig tillbaks till WoW är en classic/legacy/vanilla-server, får ju se om de blir något om det på BlizzCon men har inga större förväntningar. Tycker Legion känns mer som Diablo än WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

WQ's är ju inget annat än om förpackade dailys.
Och precis som dailys varit så är dom ju ett måste om man vill hänga med.
Fast iofs så ligger de flesta dailys på en bra tids nivå, nästan ingen tar ju mer än ett par minuter att göra.

Men inte skulle jag påstå att jag är uttråkad än.
Det finns ju alltid nåt nytt att pyssla med.
Nån undangömd quest man missat, eller kanske jaga ett nytt "skin" till sitt vapen.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: du har helt rätt om att WQ bara är dailys i ett annat format, däremot så känns det enklare på något sätt. i MoP kommer jag ihåg att jag gjorde ALLA dailys VARJE dag till jag var exalted, det var väl 21st om dagen som mest.. Men WQ känns enklare, av någon anledning så känns det inte som samma tvång att göra alla, samtidigt som en WQ går bra mycket fortare än en MoP/WoD daily, dels kan man välja enklare, sen finns det alltid fler som gör samma WQ så man bara kan tagga mobs å få kills typ..

men jag gör typ WQ var 3e dag.. har slutat raida mythics så har gått från 3 raids i veckan till 1, gör knappt nå mythic dungeons.. så än så länge lever expansionen för mig, får se hur det blir efter nyår när jag har mer tid att lägga på spelet, då kanske man känner att det blir tråkigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

ahh, måste ha blandat ihop Blackhand med någon annan boss då. Dock så är ju Xavius inte den sista Tier 19-bossen och jag tror att The Nighthold kommer att ta mycket längre tid.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@MinscS2:

Det låter mer som att du inte tycker om att göra det som finns eller har för lite tid att göra det.
Att bara göra WQ och en heroic dungeon låter väldigt tråkigt.
Man kan köra mythic/mythic+ dungeons, lfr, normal och heroic EN.
Arena, Skirmish, RBG, vanlig BG.

Att köra en alt är faktiskt inte så svårt som man kan tro.
Då den enda rep som behövs är väl friendly för att få igång WQs, Nightfallen tar ju ett par dagar om du vill köra deras mythic dungeons.
men friendly tar man medans man levlar ganska lätt om man byter zon så fort man blir friendly.

Artifactpower research tar kortare tid ju högre ens main har eller något sådant läste jag.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Så ett par polare tycker jag ska börja spela.
Har alltså inte köpt legion lr något, är det ens lönt att börja såhär sent? Och framförallt är det värt typ 600 spänn ;O
Är väll mest intresserad av DH isåfall då det är något nytt man inte spelat förr + man har double jump + dash så jag kan leka att jag är Genji i OW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Så ett par polare tycker jag ska börja spela.
Har alltså inte köpt legion lr något, är det ens lönt att börja såhär sent? Och framförallt är det värt typ 600 spänn ;O
Är väll mest intresserad av DH isåfall då det är något nytt man inte spelat förr + man har double jump + dash så jag kan leka att jag är Genji i OW.

Sent? det släpptes nyss
300kr kostar det väl? Eller om du inte har något wow alls sedan innan så kostar ju allt det innan bara 79kr.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ajin:

Sent? det släpptes nyss
300kr kostar det väl? Eller om du inte har något wow alls sedan innan så kostar ju allt det innan bara 79kr.

45 euro så 458 :- + speltid

Permalänk
Medlem

Jag och min polare söker spelare att pusha hög mythics med. Jag är DH tank ilvl 867, han lirar holy pala 865. Så vi söker alltså 3 dps för mythics runt +9. Har väldigt gärna en rogue med oss men är öppen för allt bara man gör bra dps, alltså ingen frost mage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jag och min polare söker spelare att pusha hög mythics med. Jag är DH tank ilvl 867, han lirar holy pala 865. Så vi söker alltså 3 dps för mythics runt +9. Har väldigt gärna en rogue med oss men är öppen för allt bara man gör bra dps, alltså ingen frost mage.

Varför specifikt rogue? Är dom bra nu i Legion?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borche:

Varför specifikt rogue? Är dom bra nu i Legion?

De gör bra DPS, Assassin är en av de bättre speccsen. Sap är hur bra som helst samt invis som man kan göra bra saker med

Permalänk
Medlem

Är det nån annan än som lyckats lösa problemet med den där förbaskade companion appen och att alla ens karaktärer har "Requires at least one Champion" ?
Har provat på flera mobiler, haft ALLA mina följeslagare fria, endast 1, provat på fler servrar osv, samma fel ändå

Det här gör mig vansinnig då jag spenderat massor tid att googla osv utan att få fram en lösning som funkar, har gjort en ticket till Blizzard förstås men har ännu inte fått något svar trots 2 arbetsdagar

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(