Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Förstår inte hur folk redan tröttnat, dem lägger till patchar var 2a-3e månad dvs nya raids etc, sen nu i januari öppnas tier raiden. Finns så otroligt mycket att göra på WoW nu så man vet inte vad man ska göra när man loggar in xD Men kanske bara är jag.

Jag förstår din tanke men jag är en av dem som har tröttnat igen och det är egentligen mest för att (i alla fall för mig) är WoW ett spel jag enbart känner för att spela i perioder och för tillfället har jag gjort det som känns intressant. (Slutade spela strax efter Return to Karazhan patchen). Även om det kommer patcher med nytt content relativt ofta känner jag inte att det är vidare spännande. Personligen fick jag ingen känsla av att det är något annat än gearfarming för att testa en svårare version av det jag redan gjort flera gånger. Men känner jag mig själv rätt är det inte alls omöjligt att jag kommer tillbaka igen (precis som tidigare i perioder).

Permalänk
Medlem

Det finns för mycket att göra nästan

Permalänk
Medlem

Har spelat sen vanilla och tycker Legion är en av de bästa expansionerna hittills. Nu för tiden har jag bara tid för group content så m+ är det bästa de lagt till på länge. Wq's kanske inte är super kul men det är lite bättre än dailies tycker jag. Man kan välja vilka man "behöver" göra för den dagliga cachen i alla fall. Tycker titanforged är kul eftersom det gör all content värt att göra. Det finns alltid en chans att man får en riktigt bra item. Förstår att vissa tycker det blir jobbigt eftersom de känner sig tvingade att göra all content för att få så bra gear som möjligt. 8/10 ger jag Legion. Tycker de tog bort för mycket från vissa klasser och jag vill ha fler talent rader. 1 per 10:e level i stället för 15 tycker jag är lagom.

Tycker tbc och wotlk var bäst. Gillade klasserna bättre då tror jag. De var inte lika streamlineade som nu. Sen var ju WoW fortfarande nytt för mig då och man var noob så man kanske blev lättare imponerad.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Patchnotes för 7.1.5 är ute.

https://worldofwarcraft.com/en-us/news/20457825#1

Enormt många ändringar, synd på Holy Priest AoE

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur gick det för er som raidade NH igår?
Vi dödade de 5 första bossarna och började på Tich innan raidslut.
Oneshottade 3 bossar och wipade 1 gång på Aluriel och 2 wipes på Krosus.
Detta på Heroic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

Hur gick det för er som raidade NH igår?
Vi dödade de 5 första bossarna och började på Tich innan raidslut.
Oneshottade 3 bossar och wipade 1 gång på Aluriel och 2 wipes på Krosus.
Detta på Heroic.

10/10 normal med socials på köpet (full grupp).
3/10hc på den timmen vi hade kvar, en wipe på Trilliax.
Hoppas på att få ner allt och eventuell reclear för bonusrolls.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Är skitsvårt att ranka expansionerna, tycker jag, men om jag ändå skulle försöka mig på det tycker jag nog Legion är den bästa sedan Wrath of the Lich King. Topp tre för min del hade nog sett som följande: 1: The Burning Crusade 2: Wrath of The Lich King och 3: Legion.
Så säger magen åtminstone. Kanske är inte Burning Crusade etta om man ställde det sida vid sida med vissa av de andra spelen och verkligen synade det, men det hade ändå ett särskilt genomslag som allra första expansion och kommer nog på så sätt alltid ha en särskild plats i ens hjärta.

Men ja, sånt där kan ju komma och gå lite. Grejen är ju också att det är lättare att "räkna bort" vissa expansioner eftersom man trots allt redan spelat dem, men kanske hade man ändå inte velat vara utan dom. Pandaria var bitvis rätt najs ändå kan jag tycka, miljömässigt och i stil. Men på samma gång kändes det befriande med mer typiskt Warcraft-aktiga miljöer igen som i Legion.

Minst gillar jag nog Cataclysm följt av Draenor.

Permalänk
Medlem

@Beginner: Kämpa! Det tar lång tid men ack så skönt det är med en water strider under en ny expansion då flying inte finns. 100% värt det.

Passa på när det inte finns så mycket att göra i WoW nu och en serie i bakgrunden gör jobbet många gånger lättare.

Ang antalet dailys, tror du får fler när du uppnår revered, minns dock inte då det var länge sen jag gjorde det. Glöm då heller inte att köpa commendation vid revered så du får 100% boost på rep.

**EDIT** Oj, såg först nu att ditt inlägg inte var det nyaste då mitt chrome buggade så jag vet inte hur relevant detta är längre.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

@Beginner: Kämpa! Det tar lång tid men ack så skönt det är med en water strider under en ny expansion då flying inte finns. 100% värt det.

Passa på när det inte finns så mycket att göra i WoW nu och en serie i bakgrunden gör jobbet många gånger lättare.

Ang antalet dailys, tror du får fler när du uppnår revered, minns dock inte då det var länge sen jag gjorde det. Glöm då heller inte att köpa commendation vid revered så du får 100% boost på rep.

**EDIT** Oj, såg först nu att ditt inlägg inte var det nyaste då mitt chrome buggade så jag vet inte hur relevant detta är längre.

Är klar och kan konstatera nu efteråt att det gick snabbare att levla rep än vad jag trodde och som du säger, fantastiskt skön känsla att ha en Water Strider istället för att "plumsa" ner och simma.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

The Nighthold verkar lite svårare än EN. Gul'dan lever fortfarande och det är endast 3 guilder som har tagit sig dit Hejjar på Method

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Undrar om det är "lönt" att köpa Legion för att casual spela lite ?
Jag har inte spelat på ett bra tag men jag har väl ca 8 chars på lvl 100 och har några frågor ;

1: Går det hyffsat snabbt att levla upp till 110 ?

2: Kan man få in guld "enkelt" som förr med tex garrison ? Sist jag spelade fick jag in lite mer guld per månad bara från garrison än vad det kostade att "spela för guld", går det fortfarande ? Obs jag kommer inte spendera guld på raidconsumables etc,ska inte köra high end raids utan kanske lfr och bgs / arena.

Tanken är alltså om man kan logga in, skicka iväg lite daily missions en eller 2 ggr per dag på alla chars o sedan köra lite pvp eller vad man känner för,utan att behöva farma 8 timmar per dag för att få in guld för att kunna slippa betala med riktiga pengar ?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det ligger till på Shattered hand? lever servern fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

Undrar om det är "lönt" att köpa Legion för att casual spela lite ?
Jag har inte spelat på ett bra tag men jag har väl ca 8 chars på lvl 100 och har några frågor ;

1: Går det hyffsat snabbt att levla upp till 110 ?

2: Kan man få in guld "enkelt" som förr med tex garrison ? Sist jag spelade fick jag in lite mer guld per månad bara från garrison än vad det kostade att "spela för guld", går det fortfarande ? Obs jag kommer inte spendera guld på raidconsumables etc,ska inte köra high end raids utan kanske lfr och bgs / arena.

Tanken är alltså om man kan logga in, skicka iväg lite daily missions en eller 2 ggr per dag på alla chars o sedan köra lite pvp eller vad man känner för,utan att behöva farma 8 timmar per dag för att få in guld för att kunna slippa betala med riktiga pengar ?

Om din tanke är att börja spela och sen kunna livnära dig genom att köpa wowtokens istället för att betala varje månad så kommer du inte få tillräckligt mycket guld från vare sig på de nya "World Quests" eller från din Class Order Hall (nya garrison).

När det kommer till att levla så tar det inte särskilt lång tid. Första gången tar alltid längst tid så det får du räkna med. Det är rätt tufft att levla i början om dina lvl 100 inte har bra gear. Det är okej runt 640-680 ilvl men det underlättar definitivt om du har högre i början.

Jag spelar rätt casual själv och det enda jag känner är riktigt dåligt just nu är hur höga ilvl-krav som finns i mythic plus (och för er som tänkt kommentera så är jag medveten om att det är lätt att skapa en egen grupp. Vore dock kul att kunna vara med i en annan grupp typ 4-7 utan att behöva ha löjligt bra gear).

Jag skulle säga ge det en chans. Jag tycker det är roligt. De har dessutom lite catch-up mechanics på lvl 110 så du snabbare känner av kraften i ditt s.k. Artifact Weapon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

Undrar om det är "lönt" att köpa Legion för att casual spela lite ?
Jag har inte spelat på ett bra tag men jag har väl ca 8 chars på lvl 100 och har några frågor ;

1: Går det hyffsat snabbt att levla upp till 110 ?

2: Kan man få in guld "enkelt" som förr med tex garrison ? Sist jag spelade fick jag in lite mer guld per månad bara från garrison än vad det kostade att "spela för guld", går det fortfarande ? Obs jag kommer inte spendera guld på raidconsumables etc,ska inte köra high end raids utan kanske lfr och bgs / arena.

Tanken är alltså om man kan logga in, skicka iväg lite daily missions en eller 2 ggr per dag på alla chars o sedan köra lite pvp eller vad man känner för,utan att behöva farma 8 timmar per dag för att få in guld för att kunna slippa betala med riktiga pengar ?

100-110 går att ta på 4h, men tar nog närmare 7h för en ovan.

Atm kostar en token 180k (priset gick från 111k till 202k igår), du drar inte in 180k på en månad utan att lägga tid på att farma eller AH.
Class halls ger 2-3k per dag max.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

@BergEr: 2-3k Per char eller räknat på 8 chars/dag ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

@BergHa: 2-3k Per char eller räknat på 8 chars/dag ?

1 char, för har du tid att ha igång 8 chars lär du ha tid att lösa guld på annat sätt.
Det är inte lika enkelt som i WoD, nu måste du farma resources själv för att kunna starta missions.
Beror ju såklart på hur mycket tid du lägger ner. Men minst en timme i veckan lär gå till resources för alts om du vill starta missions hela tiden.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

@BergEr: Har inget emot att lägga en timme/vecka på att samla resources, om det gör att jag kan få in 2-3k x8 i 7 dagar, vilket skulle bli 112k/vecka.

Vad skulle kunna gå fortare att få in 100k på ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

@BergHa: Har inget emot att lägga en timme/vecka på att samla resources, om det gör att jag kan få in 2-3k x8 i 7 dagar, vilket skulle bli 112k/vecka.

Vad skulle kunna gå fortare att få in 100k på ?

Sälja boost eller flippa på AH. +15 mythic+ boost går för 200-400k, vilket kan bli några hundra tusen per dag och person i en grupp.
Kommer ta någon vecka innan du har nog bra follower för att dra in pengar dock och kan gå dagar utan guld missions (dock ovanligt).
Men ja lägger du så mycket tid kan du skrapa ihop nog för speltid varje månad.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

@BergEr: Ok ja det låter ju lönsamt men jag tror inte jag kan boosta nån i mythic ensam , så jag får nog satsa på att levla upp alla alts så snart som möjligt o sedan köra missions, jag förstår ju såklart att det kan ta en månad eller mer innan allt är uppe o snurrar,men då kostar det ju bara 400:- o komma dit isf.

Tack för ditt och andras svar, jag kommer antagligen köpa det och testa

Permalänk
Medlem

"Leka" med AH:t kan ge riktigt mycket guld.

Permalänk

@m4gnify: Jo det är säkert lönsamt om man har ett startkapital och om man har lite koll med nån ah scanner sen en tid tillbaka så man kan se vad priserna bör ligga på o därigenom kan se vad som är billigt eller dyrt, men tyvärr har jag inte spelat sen jag vet inte när så jag har noll koll

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

@m4gnify: Jo det är säkert lönsamt om man har ett startkapital och om man har lite koll med nån ah scanner sen en tid tillbaka så man kan se vad priserna bör ligga på o därigenom kan se vad som är billigt eller dyrt, men tyvärr har jag inte spelat sen jag vet inte när så jag har noll koll

Underminejournal har funnits i många år
TSM har också sån info.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Köpte det igår,kollade idag o nu var speltid nere på 115k så jag aktiverade
Tyvärr var det 10 lvl 100 så har en del jobb framför mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

Köpte det igår,kollade idag o nu var speltid nere på 115k så jag aktiverade
Tyvärr var det 10 lvl 100 så har en del jobb framför mig

https://wowtoken.info/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Hej på er.

Har tänkt börja lira igen men känner verkligen inte för att levla alla dessa levels från scratch utan looms, tänkte höra om någon ville RaFa och recruita mig?

Det enda jag begär är att du betalar en symbolisk summa så jag inte blir blåst.

Skicka PM vid intresse ^^

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hej på er.

Har tänkt börja lira igen men känner verkligen inte för att levla alla dessa levels från scratch utan looms, tänkte höra om någon ville RaFa och recruita mig?

Det enda jag begär är att du betalar en symbolisk summa så jag inte blir blåst.

Skicka PM vid intresse ^^

ska kolla med min flickvän, hon älskar att lvl:a haha. så hon kanske ställer upp

Permalänk

@ackki: gör det

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Halloj,

Har precis satt igång igen och har inte lirat sen MoP.

levlar för tillfället i WoD och undrar lite saker.

1. Levla sina yrken verkar inte vara värt mödan längre? kan ha fel här men har kollat lite guider och videos och känns som att man inte längre är zonberoende eller levelberoende för att komma vidare?
Sen verkar det som att man inte riktigt vinner så mkt på det för varken trading eller egennytta - stämmer det?

2. När kan man köra igång med Legion-quests etc.? 98? Hur/var/När?

3. Finns det någon som helst anledning till att levla upp sina garrisons i WoD? kan dom fortsatt generera guld eller är det bättre att köra på sin class hall i Legion?

Permalänk
Skrivet av misguided:

Halloj,

Har precis satt igång igen och har inte lirat sen MoP.

levlar för tillfället i WoD och undrar lite saker.

1. Levla sina yrken verkar inte vara värt mödan längre? kan ha fel här men har kollat lite guider och videos och känns som att man inte längre är zonberoende eller levelberoende för att komma vidare?
Sen verkar det som att man inte riktigt vinner så mkt på det för varken trading eller egennytta - stämmer det?

2. När kan man köra igång med Legion-quests etc.? 98? Hur/var/När?

3. Finns det någon som helst anledning till att levla upp sina garrisons i WoD? kan dom fortsatt generera guld eller är det bättre att köra på sin class hall i Legion?

1. yrkena har förändrats en del, de genererar fortfarande rätt mycket guld.
de behöver inte vara en viss nivå för att göra det mesta, utan kan påbörjas med skill 1 och fortfarande göra legion saker.
man kan Mine,a herbalism etc redan på skill 1 för legion blommor, nodes etc.

2. legion content är från lvl 100, Demon hunters börjar vid level 98 för att nå ut ut sitt startområde vid level 100.

3. ser ingen direkt anledning till att hålla igång sina garisoner längre, kan vara för tyg/ore/blommor/mats från draenor, men annars ingen speciell anledning enligt mig, lite achivements etc möjligt.
men kan vara någon annan som har en annan åsikt i frågan.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Halloj,

Har precis satt igång igen och har inte lirat sen MoP.

levlar för tillfället i WoD och undrar lite saker.

1. Levla sina yrken verkar inte vara värt mödan längre? kan ha fel här men har kollat lite guider och videos och känns som att man inte längre är zonberoende eller levelberoende för att komma vidare?
Sen verkar det som att man inte riktigt vinner så mkt på det för varken trading eller egennytta - stämmer det?

Du kommer verkligen missa guld osv om du inte kör professions.
Finns också en dungeon som har bonusar man kan aktivera om man har max i vissa profession (finns 4-5 saker varje gång, slumpat och alla professions har en bonus).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.