Speldator för max 10k, för en PC noob

Permalänk
Medlem

Speldator för max 10k, för en PC noob

God kväll!
Jag har tröttnat på att försöka spela med min värdelösa Mac och har funderingar på att köpa en ny PC för gaming.
Vill kunna streama och spela tex killing floor 2, dota2, CSgo mm.

Min budget är väldigt stram som student hehe, men tänker mig under tiotusen kronor iaf.
Jag känner mig inte säker på att bygga en dator så om ni har några tips på kompletta datorer så är jag sjukt tacksam.
Har spanat runt på egenhand men jag är som sagt nybörjare med PC..

Tack på förhand anyways!

/Angie

Permalänk
Medlem

Kolla på Komplett, inet eller övriga sidor som bygger datorerna själva. Köp inget färdigt av typ Lenovo/HP/Dell m.m.

Komplett Gamer - RX 480 Edition. Den är på kampanj nu.

*Edit* Du bor möjligtvis inte i Skåne?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Permalänk
Medlem

Elgigantens Lenovo är ett bra val just nu om du vill ha byggt och färdigt! Annars finns en korg nedan som kan fungera om du vill kunna uppgradera i framtiden.

Om du är student borde du ju kunna få tag i windows 7/8/10 licens. De flesta universitet brukar erbjuda licenser för studenter för både OS och office etc.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9812226/

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem

AkUs: Tack jag ska spana in RXan. Nej det gör jag inte.

Jimemy: Tusen tack för länkarna! Tror jag ska slå till på den sista länken så jag kan köpa en skärm denna månad också.

Subiray: Spanade in Elgigantens Lenovo men jag vet inte jag.. tyckte den var lite si sådär.

Tack för hjälpen hörrni! Kommer nog köpa en GTX 1060 3GB.