Problem med trådlös Ubiquiti Networks UniFi AP

Permalänk

Problem med trådlös Ubiquiti Networks UniFi AP

Lyckas inte få min AP att fungera, det är en Ubiquiti Networks UniFi AP
http://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_AP_DS.pdf
Den medföljande programvaran är installerad, AP:n är konfigurerad och det går att logga in på den. I programvaran ser man AP:n och det går att administrera den. AP:n lyser grönt som den ska göra. Däremot får AP:n ingen kontakt med LAN och WAN. Det går heller inte att se AP:n från trådlösa enheter som tex datorer eller mobiler. Jag har gett AP:n ett eget SSID för att särskilja den från det vanliga trådlösa nätet.
Vad kan vara fel?

Permalänk
Jacob Fanboy

När du säger att den är konfigurerad så antar att jag att du kört guiden/ wizarden i webbgränssnittet?

Permalänk

Ja det stämmer. man kör en wizard första gången och sen kommer man in i programvaran där man kan se status etc
Kan tillägga att den syns i Routern också, både IP-adress och MAC-adress syns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Thomas:

Lyckas inte få min AP att fungera, det är en Ubiquiti Networks UniFi AP
http://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_AP_DS.pdf
Den medföljande programvaran är installerad, AP:n är konfigurerad och det går att logga in på den. I programvaran ser man AP:n och det går att administrera den. AP:n lyser grönt som den ska göra. Däremot får AP:n ingen kontakt med LAN och WAN. Det går heller inte att se AP:n från trådlösa enheter som tex datorer eller mobiler. Jag har gett AP:n ett eget SSID för att särskilja den från det vanliga trådlösa nätet.
Vad kan vara fel?

Hur har du kunnat confat den om den varken har kontakt med LAN eller wan?

När det "lyser grönt" menar du att det står connected?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Mina lyser blått när de är "redo". Man confar, sätter upp en SITE ett LAN och sen Wireless Networks.

Jag följder guiderna på deras hemsida, hade inga problem. Har 2st som bara snurrar o snurrar

Med vänlig hälsning Lazze

Permalänk

Det går att nå den via webläsaren och den syns även i Routerns programvara.
Tittar man i "dashboarden" i AP:ns programvara så är den inte ansluten till LAN eller WAN.
Att AP:n lyser grönt betyder connected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Thomas:

Det går att nå den via webläsaren och den syns även i Routerns programvara.
Tittar man i "dashboarden" i AP:ns programvara så är den inte ansluten till LAN eller WAN.
Att AP:n lyser grönt betyder connected.

Kan du ta printscreen?

Vad har du för router btw?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Thomas:

Det går att nå den via webläsaren och den syns även i Routerns programvara.
Tittar man i "dashboarden" i AP:ns programvara så är den inte ansluten till LAN eller WAN.
Att AP:n lyser grönt betyder connected.

I dashboarden så ska du bara se WLAN biten. Allt annat kommer vara utgråat.

För att LAN och WAN biten ska funka så måste du ha en USG (Unifi Secure Gateway)
https://www.ubnt.com/unifi-routing/usg/

Permalänk

Jag har en ASUS RT-56U.
AP:n ska lysa med fast grönt sken manualen, blått ljus finns inte på den här modellen.

Permalänk

Jag gjorde en firmwareuppgradering och nu verkar det fungera!