Watch Dogs 2 försenas till PC – får plattformsspecifika funktioner

Permalänk
Inaktiv

Mitt mest hypade spel i år! Fucking hype asså. Köper nog collection edition för typ 1 400 kr eller något

Permalänk
Medlem

Var inte imponerad när jag började läsa listan, kände liksom att dom sett mafia III kontroversen och haft ett krismöte. no fps cap, 4k support..etc

Men sen såg jag " Multiple windowed mode options "
Wut? , de där är ju typ,, innovativt!? , inget jag förväntade mig från UbiSoft. Om det där är vad det låter som, så kan det ju bli ganska coolt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av xpanterx:

Lite roligt att "No FPS cap" är en feature nu för tiden

Ja men verkligen. ALLTING SOM LISTAS ÄR JU SAKER SOM FÖRVÄNTAS I ETT PC-SPEL?! Blir helt arg av att det här skulle vara "features" när det är brist på förväntade funktioner i spel om de inte har det...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag köpte Watch_Dogs utan att ha läst recensioner osv, det misstaget gör jag inte om, orkade med ca 2 h innan jag lade ner det. När jag lirat ut Dishonored 2 och Mafia III kanske jag slänger ett öga på detta spel, men då ska det ha lysande recensioner.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Om spelet floppar är man väl bar dum om man köpt det tidigt?

Jag syftade på att spelet troligtvis inte kommer få ett "Game of the year award" om det floppar.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoXeR123:

Jag syftade på att spelet troligtvis inte kommer få ett "Game of the year award" om det floppar.

Game of the Year Edition har inte så mycket att göra med huruvida det vinner några priser eller så utan det är normalt spelets återutgivning med alla DLC eller liknande. Från början var det ju spel som vann någon form av utmärkelse som årets spel från någon erkänd tidning eller webbsida men det är inte riktigt så längre. Lite missvisande benämning.

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Jag syftade på att spelet troligtvis inte kommer få ett "Game of the year award" om det floppar.

GOTY edition har ingenting med det att göra, om de floppar kommer de ändå inte komma ut några DLC eller expansioner, så ser ingen anledning till att köpa det innan det, oavsett

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X