Hur kraftfullt nätagg för 780ti SLI

Permalänk
Medlem

Hur kraftfullt nätagg för 780ti SLI

Jag har lite problem att bestämma hur kraftfullt nätagg jag behöver för min setup. När jag söker ser jag lite delade meningar men verkar som i det stora hela att 850w ska räcka?

Det jag undrar då är: kommer 850w räcka med min överklockade processor? (4.3ghz/1.2V) samt då mina EVGA 780ti SC är fabriksöverklockade? Har inga planer på att överklocka något mer.

Funderar att köra på ett 1000W för att vara säker, men kommer ett 850w klara av detta så sparar jag gärna lite pengar

Vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

Jag har lite problem att bestämma hur kraftfullt nätagg jag behöver för min setup. När jag söker ser jag lite delade meningar men verkar som i det stora hela att 850w ska räcka?

Det jag undrar då är: kommer 850w räcka med min överklockade processor? (4.3ghz/1.2V) samt då mina EVGA 780ti SC är fabriksöverklockade? Har inga planer på att överklocka något mer.

Funderar att köra på ett 1000W för att vara säker, men kommer ett 850w klara av detta så sparar jag gärna lite pengar

Vad säger ni?

http://www.sweclockers.com/test/17877-hostens-grafikkort-i-sl...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Tack!

dock är det referens 780ti och inte överklockade, men så stor skillnad borde det inte vara va?

Dom mätte 690w vid maximal belasting för 780ti SLI med en överklockad processor. Jag tolkar det som att ett 850w plus gold bör räcka för mig, är det rätt tänkt?

Permalänk
Medlem

Jag kör 2st 970 med ett 750w PSU utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Jag kör 2st 970 med ett 750w PSU utan problem.

GTX 970 och GTX 780TI går ju inte jämföra när det kommer till energiförbrukning. 900 Serien är mycket effektivare Dock ska det inte vara några problem att köra GTX 780 TI SLI på ett 750w nätagg heller.

Det viktiga är vad det är för nätaggregat är det ett hyfsat modern av okej kvalitet eller är det ett 8 år gammalt ace of sweden?
@OC-banan ja kör på ditt 850 gold certifierade aggregat nu vet jag inte modell men ett 850w gold bör i alla fall vara rätt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

GTX 970 och GTX 780TI går ju inte jämföra när det kommer till energiförbrukning. 900 Serien är mycket effektivare Dock ska det inte vara några problem att köra GTX 780 TI SLI på ett 750w nätagg heller.

Det viktiga är vad det är för nätaggregat är det ett hyfsat modern av okej kvalitet eller är det ett 8 år gammalt ace of sweden?
@OC-banan ja kör på ditt 850 gold certifierade aggregat nu vet jag inte modell men ett 850w gold bör i alla fall vara rätt bra.

Tänkte mig EVGA supernova G2 850w som ju fått väldigt bra betyg. Blir nog denna,

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

Tänkte mig EVGA supernova G2 850w som ju fått väldigt bra betyg. Blir nog denna,

Tack för hjälpen!

Har självt ägt 750w modellen av supernova g2 och har inga invändningar förutom att de har knepiga garantivillkor . Du måste registrera ditt köp hos EVGA för att få deras 10 års garanti om du inte gör detta inom en viss tid efter köpet får man bara 3 år. (kan dock vara ändrat nu men värt att kolla upp)
Men på Corsair aggregatet (RM1000x) jag köpte efter det var det 7 år när jag köpte och blev förlängt till 10 år några månader senare, vilket gällde alla kunder oavsett registrering eller ej, så jag kan även rekommendera Corsair RM850X .

Men hur som helst båda är väldigt bra och så länge du registrerar köpet hos EVGA så spelar det ingen roll. Men jag blev lite irriterad på EVGA pga den grejen så köper inga komponenter av dom om jag kan undvika det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb