Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbonisse:

Är detta motsvarigheten till "Rasist-kortet"?
Ni postar skit och om man inte kollat andra siter, så kan man inte svara. Precis som när någon skriker RASIST, så får man inte gå längre.
Jag svarar på ett inlägg på Sveclockers. INGET ANNAT.
Jag är inte på Twiter, så det betyder att jag inte kan uttala mej, grattis, ni jhar precis dödat tråden....
Från och men nu är det "KLUBBEN FÖR INBÖRDES BEUNDRAN"

Offerkofta på. Synd att du inte är bättre än så.
Gör om gör rätt, de tär inte jättejobbigt att erkänna att man har fel.

Jag är färdigdiskuterad med dig som inte kan ändra sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Tack, är det någon idé att diskutera med dig som inte ens kan erkänna när du har fel? Helt värdelöst i mina ögon.
Ta det som personliga påhopp om du vill, du försvarade uthängning och hot av barn. Lev med det istället. Nästa gång kanske det är du som hängs ut för något du inte kan hjälpa.

Snälla du! Kolla posten jag svarade på. Var står det där "Kolla Twitter innan du svarar"?
Vadå nästa gång? Ni gör det nu.!
Jävlig taskigt om du frågar mej!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ja det märks verkligen hur imponerad du är, för besserwizzer komentarerna fortsätter. Man vrider fokus från frågan till hur dum i huvet postaren är, duktigt jobbat.
Vad du i din iver inte fattar är att jag skriver om bilden, vad jag ser. Jag vet inte vad som pågått på Twitter, jag har aldrig andvänt Twitter. Är jag dumm i huvet då? Jag tycker dina komentarer på min person säger lika mycket om dej.

Det stod INGENTING om hot i inlägget jag svarade på, det stod om att hänga ut barn. ETT ORD och EN BILD...

Vad är detta? Klubben för inbördes beundran?
Om ni skall hacka på mina åsikter om en bild på ett "skäggit barn" så får ni fan fylla i hela storyn. Jag är inte synsk, jag kan inte gissa vad ni hänvisar till på andra siter.

OBS, till skillnad från er båda, har jag inte kommit med personliga påhopp på er.
Ni två är ju inte mycket bätre än det ni själva kritiserar.

Lägg ner att göra dig själv till offer när du har fel. Läs på innan du uttalar dig istället, så kanske du får ny kunskap och blir visare på kuppen.

Sedan slår du huvudet på spiken för en gångs skull. Många människor bildar sig en uppfattning av så lite som en bild, utan att för den delen ta reda på fakta OM bilden och situationen. DET är ett långt större problem än att en kille i nian har skäggväxt (som för övrigt jag också hade i nian och jag är svensk).

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Offerkofta på. Synd att du inte är bättre än så.
Gör om gör rätt, de tär inte jättejobbigt att erkänna att man har fel.

Jag är färdigdiskuterad med dig som inte kan ändra sig.

VAD ÄR DET JAG SKALL ÄNDRA?
Att jag röstar SD? Det tänker jag fortsätta med.
Om jag har fel, har jag inga problem att erkänna att det är så.
Men som detta är riggat så är det inget annat än en ren fälla.
Som jag gick i. Det var fel, förlåt!
Man får fortfarande inte skriva nått negativt om "Skäggiga barn", förlåt!
Oavsett åldern på killen i bilden, är det inte rätt att han blir hotad. Hotade jag honom? I så fall förlåt!
Han kom till Sverige, med skägg som en 20 åring, sa att han var 15 (Icke myndig) hamnade i TV med 13 åringar och blev hotad.
Någonstans där på vägen hade jag fel och blev verbalt ner knackad av tre, eller fyra Forum-huliganer, såg inte hur många det var konstapeln, för det hela gick så fort. Nu är plånboken och mobilen borta också!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

VAD ÄR DET JAG SKALL ÄNDRA?
Att jag röstar SD? Det tänker jag fortsätta med.
Om jag har fel, har jag inga problem att erkänna att det är så.
Men som detta är riggat så är det inget annat än en ren fälla.
Som jag gick i. Det var fel, förlåt!
Man får fortfarande inte skriva nått negativt om "Skäggiga barn", förlåt!
Oavsett åldern på killen i bilden, är det inte rätt att han blir hotad. Hotade jag honom? I så fall förlåt!
Han kom till Sverige, med skägg som en 20 åring, sa att han var 15 (Icke myndig) hamnade i TV med 13 åringar och blev hotad.
Någonstans där på vägen hade jag fel och blev verbalt ner knackad av tre, eller fyra Forum-huliganer, såg inte hur många det var konstapeln, för det hela gick så fort. Nu är plånboken och mobilen borta också!!!

Än en gång....

Det är bevisat att han kom till Sverige som 6-ÅRING!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Lägg ner att göra dig själv till offer när du har fel. Läs på innan du uttalar dig istället, så kanske du får ny kunskap och blir visare på kuppen.

Sedan slår du huvudet på spiken för en gångs skull. Många människor bildar sig en uppfattning av så lite som en bild, utan att för den delen ta reda på fakta OM bilden och situationen. DET är ett långt större problem än att en kille i nian har skäggväxt (som för övrigt jag också hade i nian och jag är svensk).

JA, det är ju inte helt självklart att man skall titta på Twitter, innan man postar på SC, den var ny för mej. Och JA i detta fallet var jag ett offer! Inte så att det är särskilt synd om mej, jag lärde mej en del av det. *** raderat ***

§ 1.2
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Än en gång....

Det är bevisat att han kom till Sverige som 6-ÅRING!

Hur ska jag veta det; det står inte i posten; inte i bilden heller!!!

Edit: caps och onödigt ordval
Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbonisse:

*** raderat ***

Skrämmande okunnighet blandat med förnekelse och offerkofta. Det här är inte riggat, informationen har funnits framför dig hela tiden, vi har försökt förklara men du har inte lyssnat.
Istället blir du arg och upprörd och skyller på oss andra när det är DU (ingen annan!) som kommit med antaganden utan att ens bemöda dig på det enklaste som en enda liten googling.

Nej du, det här håller inte alls. Din okunskap är inget skydd mot vad du förespråkar. Om en dag eller två sjunker det nog in vad du håller på med, men inte just nu när du bara är arg för att vi faktiskt satte dit dina fel rejält.

Givetvis håller du fast vid att rösta på SD ändå, oavsett vad som händer.

Du borde sansa dig en aning och läsa igenom vad du själv ha skrivit och försöka förstå varför andra blir förbannade på dig.

Så, nu är jag klar.

Onödigt hård ton
Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

JA, det är ju inte helt självklart att man skall titta på Twitter, innan man postar på SC, den var ny för mej. Och JA i detta fallet var jag ett offer! Inte så att det är särskilt synd om mej, jag lärde mej en del av det. *** raderat ***

*** raderat ***

*** raderat ***

Jag har påpekat rena felaktigheter som du slängt dig med och nu plötsligt kallar du det för personangrepp. Jisses.

Du kastar ur dig saker, utan att ha någon koll på fakta och sedan gråter du över personangrepp när folk rättar dig. Har du sådana problem med att ha fel, har jag redan försökt att ge dig råden att kolla upp saker innan du pratar eller att kunna stå för det när du har fel. Annars råder jag dig att inte föra dessa typer av diskussioner med andra människor.

Onödigt
Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad fan har allt detdär att göra med SDs politik?

Det intressanta är väl vad som händer när någon kommer till makten, hur påverkar det oss, dig, mig samhället.

(Jag är inte SD anhängare, men det jag sade tidigare har länge varit en realitet i praktiken.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Skrämmande okunnighet blandat med förnekelse och offerkofta. Det här är inte riggat, informationen har funnits framför dig hela tiden, vi har försökt förklara men du har inte lyssnat.
Istället blir du arg och upprörd och skyller på oss andra när det är DU (ingen annan!) som kommit med antaganden utan att ens bemöda dig på det enklaste som en enda liten googling.

Nej du, det här håller inte alls. Din okunskap är inget skydd mot vad du förespråkar. Om en dag eller två sjunker det nog in vad du håller på med, men inte just nu när du bara är arg för att vi faktiskt satte dit dina fel rejält.

Givetvis håller du fast vid att rösta på SD ändå, oavsett vad som händer.

Du borde sansa dig en aning och läsa igenom vad du själv ha skrivit och försöka förstå varför andra blir förbannade på dig.

Så, nu är jag klar.

Skulle jag kunna få be om en liten ynnest i min misär,? *på bara knän*
Nu har jag backat och läst om tråden från början på sidan 15. alltså långt innan bilden och min kommentar på den.
Skulle du kunna visa mej, var det står att killen kom hit som sex åring? Min förnekelse måste sitta djupt, för jag kan inte hitta det?

Så om jag varit upptagen, med tex jobb och läsa lite SC, inte hunnit gå igenom online tidningarna, inte haft tillgång till TV, är jag skrämmande okunnig? Tack!

EDIT:
Ursäkta, att jag inte brukar googla innan jag skriver på SC, men jag är lite trög, om jag skall googla runt, så hinner jag inte skriva på SC. För det är tydligen min uppgift att läsa på google om en bild, innan jag skriver en kommentar. Har jag lärt mej något nytt igen.
Jag trodde i min enfald att man svarade på en post, med en annan, men så lätt är det tydligen inte. Ni är duktiga lärare...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Då kanske du borde lära dig att kolla upp saker innan du häver ur dig vadsomhelst. Det är en grundläggande del av att argumentera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Då kanske du borde lära dig att kolla upp saker innan du häver ur dig vadsomhelst. Det är en grundläggande del av att argumentera.

Se min förra post under edit.
Sedan tror jag att din senaste kommer tillbaka och biter dej i ändan, farlig frispark att bjuda på.

EDIT:
Skulle du kunna peka på var i tråden det står att killen kom hit som sex åring?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Se min förra post under edit.
Sedan tror jag att din senaste kommer tillbaka och biter dej i ändan, farlig frispark att bjuda på.

Har redan sagt att jag inte är perfekt. Har också haft fel. Vi är alla människor, inte mer med det. Detta handlar mer om hur du reagerar när du har fundamentalt fel.

EDIT: Varför måste det stå i tråden? Det går att finna lite överallt på nätet, ledande SD-toppar har fått krypa till korset och säga det själva t om.

Bara för att du ser en bild och all tillgänglig och relevant fakta inte finns i direkt anslutning till bilden ger det dig ingen rätt att påstå vadsomhelst för det. Sök då först efter fakta, så slipper du denna typen av situationer.

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare

Kanske är det bättre att rösta på äkta vitt (blankt) än att gå på deras "hat" propaganda gång på gång.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har redan sagt att jag inte är perfekt. Har också haft fel. Vi är alla människor, inte mer med det. Detta handlar mer om hur du reagerar när du har fundamentalt fel.

EDIT: Varför måste det stå i tråden? Det går att finna lite överallt på nätet, ledande SD-toppar har fått krypa till korset och säga det själva t om.

Bara för att du ser en bild och all tillgänglig och relevant fakta inte finns i direkt anslutning till bilden ger det dig ingen rätt att påstå vadsomhelst för det. Sök då först efter fakta, så slipper du denna typen av situationer.

DÄR tappade ni min respekt! Vilken ni haft trots allt.
(Bry dej inte om att komenter hur du skiter i det, det har jag redan förstått.)
Det måste inte bara stå i tråden, det måste stå i posten, det är ju det jag svarar på, "ETT INLÄGG!"
Men enligt er, skall jag alltså ha koll på vad som skrivits i aftonbladet, expressen, vad som pågår i TV osv, innan jag kan svara på en enkel post om en bild, med EN mening text... Inga länkar till vad det är frågan om.
Och ni ser inte det tragiska i det? Ni ställer krav på att man skall VETA ALLT innan man kommer med sin åsikt om ett lite korn.
Vad du/ni just hittat på är ett "riggat spel". Detta upphörde att vara ett diskusions forum.
Är ni så obegåvade att ni inte förstår det? (Tydligen eftersom ni gjorde det.)
Lycka till med ert "debaterande"

EDIT:
Ett P.S. INGEN har pekat ut var det stod att killen kom hit som sex åring. Tycker jag är dåligt. Antingen står det inte där, eller så har ni hoppat på mej med osanningar.

EDIT2:

Skrivet av anon4992:

Jag ser fortfarande inte "informationen framför mej"? Och jag har letat i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nej nu tycker jag du är rasistisk. Fredrik Reinfeldt har sagt att han ofta flyger över den svenska landsbygden. Det finns oändliga fält och skogar. Den som hävdar att landet är fullt måste visa var det är fullt.

Haha, härlig sarkasm

Jag har tolkat hans tal öppna era hjärtan, skogen, att han drar in 156.000 i månaden av skattepengar samtidigt som att han har ett företag som drar in miljonbelopp (omställningsår tror jag han kallade det), som att det fanns affärsmöjligheter, upp med lite svindyra asylmottagningar i skogen och låt staten stå för kalaset i ren entrepenörs anda.

Nu är ju det tåget förbi, men han har nog satt den moraliska kompassen för många.

Ontopic: Jag upplever situationen som att dom andra partierna har backat och för en mer SD liknande politik, däremot kallar dom fortfarande SD för rasister. Jag missnöjesröstar för att jag hatar den politiska korrektheten, och allt mygel, men sålänge vi har politiker som inte vågar debattera öppet, eller börjar ordbajsa, samtidigt som media skapar ett drev så fort någon trampar lite snett så kommer vi inte att få någon förändring. Jag tror att förändringen kommer när partier som ofta tolkas negativt går in och rör upp, så nästa donald trump, pablo escobar, åkesån eller vad det rör sig om kommer att få min röst.

Förhoppningsvis kommer det en dag, när en politiker kan tala öppet om skolan, invandring, äldrevård, var pengarna prioriteras och varför dom prioriteringarna har gjorts (det kommer aldrig att finnas pengar till allting, vilket politiker ger ett sken av, sen flyttas det fram och tillbaka istället). Det partiet kommer att få min röst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Det måste inte bara stå i tråden, det måste stå i posten, det är ju det jag svarar på, "ETT INLÄGG!"
Men enligt er, skall jag alltså ha koll på vad som skrivits i aftonbladet, expressen, vad som pågår i TV osv, innan jag kan svara på en enkel post om en bild, med EN mening text... Inga länkar till vad det är frågan om.
Och ni ser inte det tragiska i det? Ni ställer krav på att man skall VETA ALLT innan man kommer med sin åsikt om ett lite korn.
Vad du/ni just hittat på är ett "riggat spel". Detta upphörde att vara ett diskusions forum.

EDIT:
Ett P.S. INGEN har pekat ut var det stod att killen kom hit som sex åring. Tycker jag är dåligt. Antingen står det inte där, eller så har ni hoppat på mej med osanningar.

EDIT2:
Jag ser fortfarande inte "informationen framför mej"? Och jag har letat i tråden.

Alltså jag blir mer och mer mörkrädd här.

Så när du ser en bild, så känner du att du kan dra vilka slutsatser som helst och sedan även sprida dem, utan att ha någon som helst koll på själva innebörden eller fakta? Du skrev ju själv att han var 20 och påstått att han var 15. Hur kan du skriva något sådant när du inte h ar koll? Du kan inte kräva att någon annan ska göra det grundläggande jobbet gällande källkritik åt dig, det är ditt ansvar.

Då kan vi alla här i tråden sprida precis vadsomhelst utan några som helst krav på att vi ska ha kollat upp vad vi pratar om, vad ger diskussionen då?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Reinfeldt hör väl hemma på något mentalsjukhus, men gissar att han har frivård...
Förstår att han blev förvirrad när han steg ut i verkligheten...

Ärligt talat så skrämmer det mig uppriktigt att någon kan ta en person som honom på allvar sett till vad han ger för intryck idag.
Han ger mest intryck av att vara ett solklart vårdfall och en stor lallande jättebaby sedan han klev ur riksdagen...
Man kan inte annat än instämma i Elisabeth Ohlssons bild av honom som en jättebaby med blöjor.
Det är vad han är idag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Kanske är det bättre att rösta på äkta vitt (blankt) än att gå på deras "hat" propaganda gång på gång.

Om du röstar blankt, vilket givetvis är din fulla rätt, så ger du inte de övriga partierna något motstånd, du talar bara om att du är missnöjd, iom att du inte kan lägga din röst på någon av dem.
Nu är det ingen exakt siffra, men vi kan väl låtsas att 25% idag skulle rösta SD.
Det är 1/4 av Sveriges röstberättigade befolkning.
Hur många är det? Två miljoner människor? Tror du det finns så mycket hat? Det tror inte jag. Jag röstar inte på SD av hat.
Jag röstar inte av dem pga rasistiska motiv, jag är inte rasist. Det tror jag inte 1,9 miljoner av de övriga som röstar på SD är heller.
SD är ett missnöjes parti och trots vad någon tidigare sa att "jag är hjärntvättad av SD", så är det inte riktigt med verkligheten i överens stämmande. Jag är betalande parti medlem, JA! Men jag betalar 200kr/år för att stödja dem. Så länge jag anser att det finns anledning att göra det. Det finns också ett allternativ att betala 1500kr, för ett livslångt medlemskap. Jag ser inte det som ett allternativ, för jag hoppas jag slipper vara politiskt missnöjd resten av livet. Antingen övergår SD till nått annat, eller så kanske jag övergår till nått annat parti. Vem vet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n: Se Uppdrag Granskning för underlag för mitt påstående. Fast det borde du redan ha Googlat, Skämms på dej, du borde veta bättre!
Nu svarade du bara på precis det jag postade, inte vad som fanns bakom!

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Alltså jag blir mer och mer mörkrädd här.

Anar jag en rasistisk kommentar?
Tänk på hur du utrycker dej!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@Stoff3th3m4n: Se Uppdrag Granskning för underlag för mitt påstående. Fast det borde du redan ha Googlat, Skämms på dej, du borde veta bättre!
Nu svarade du bara på precis det jag postade, inte vad som fanns bakom!

Du har alltså ett underlag som inte är kopplat till bilden i fråga som källa?

Eftersom någon ljugit om sin ålder så måste alltså alla som faller under din radar för detsamma vara direkt skyldiga, utan någon som helst efterforskning? Du drog upp att han skulle vara 20år och ljugit om sin ålder. Du hade helt fel. All denna cirkus för att du inte kan ta att du hade fel och gjorde en grov generalisering på felaktiga grunder.

Jag vägrar spendera mer av min tid gällande dig nu, så som du beter dig förtjänar du inte den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

EDIT:

EDIT2:

Lugna ner dig. Det finns inga bevis över huvud taget. Det enda bevis som finns är att den unge mannen blev sex år när han kom hit. Innan det finns ingen info alls. Du behöver nödvändigtvis inte ha fel och dina meningsmotståndar behöver inte ha rätt. Eller fel heller för den delen.
Ganska meningslöst att bråka om då det är omöjligt att bevisa om man inte åker till den unge mannens hemland och börjar rota.

Hur som helst var det jävligt osmart att ge sig ut på internet och klaga på den unge mannen av SD-politikerna. Dom måste ju ha vetat hur det skulle sluta.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

INGEN har pekat ut...

Vad sägs om principer som att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad?
Jag tror säkert att vi alla menar väl, men för att inte låta sinneslagsetiken härja fritt och låta allting underordna sig grundlöst tyckande får man fundera över hur man förhåller sig till information på ett källkritiskt sätt.

Det är olyckligt att du känner dig oskyldigt påhoppad, men hur känns det då att andra blir påhoppade lika grundlöst?

Egentligen är det rätt svårt att ta till sig och lyssna till kritik såhär offentligt i ett forum, utan att istället känna sig påhoppad och uthängd.

Tillbaka till SD kan jag inte låta bli att se ett mönster av cirkelresonemang a la
1) Först och främst är jag inte rasist (har aldrig lånat någon vas)
2) Retorik som redogör för skillnad i essens/intelligens (den var trasig redan när jag fick den)
3) Jag ser inget problem med det så länge jag får tillhöra den populära gruppen (den var hel när du fick tillbaka den)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du har alltså ett underlag som inte är kopplat till bilden i fråga som källa?

1*Eftersom någon ljugit om sin ålder så måste alltså alla som faller under din radar för detsamma vara direkt skyldiga, utan någon som helst efterforskning? Du drog upp att han skulle vara 20år och ljugit om sin ålder. 2*Du hade helt fel. All denna cirkus för att du inte kan ta att du hade fel och gjorde en grov generalisering på felaktiga grunder.

3* Jag vägrar spendera mer av min tid gällande dig nu, så som du beter dig förtjänar du inte den.

1* Ungefär som att några SD anhängare är rasister, så måste alla vara det? Menar du så?
2* All denna cirkus var du lika delaktig i som någon annan. Du kunde bara ha sagt att "killen faktiskt kom till Sverige som sex åring". Men NEJ, här skall vi klämma till en SD anhängare! Och javist, cirkusen var igång.
3* Jag har fortfarande inte fått svar på var någonstanns det står att killen bara var sex år? Men jag antar att jag inte förtjänar att få reda på det va?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst tillvidare ***

Jag har låst tråden då det inte finns tid just nu att ta hand om alla anmälningar mot inlägg i tråden. Vid möjlighet kommer tråden att modereras.

*** tråd förblir låst ***

Efter en icke vetenskaplig snabbanalys av innehållet i de senaste inläggen i tråden, kan jag konstatera att diskussionen kört fast. Just nu handlar tråden mer om orddueller, där tolkning av vad någon anses ha sagt, eller inte sagt, eller menas ha sagt mellan raderna, blivit viktigare än trådens huvudämne.

Jag hoppas ni har förståelse för att vi här nått vägs ände.

/KimTjik